1. Ande Member

Domeinnaam verlopen, website data kwijt?

Topic geplaatst op: 25-09-2016 om 00:50

Afgelopen nacht kreeg ik een mail van versio met de melding dat mijn domeinnaam verlopen... was dus vergeten mijn domeinnaam te verlengen. Heb dan meteen gekeken naar mijn website, gelukkig stond die nog online. Heb dan meteen mijn domeinnaam verlengd, om zo te vermijden dat mijn website offline kwam te staan.

Nu deze avond merkte ik dat mijn website toch offline is komen te staan. Ondanks de verlenging van de domeinnaam. Nu hoop ik dat de data van de website (wordpress) nog steeds op de versio servers staan, anders is heb ik een groot probleem (want geen backup van wordpresswebsite gemaakt). Heb via Filezilla wel gemerkt dat wordpress-bestanden nog steeds op mijn webhost staan. Nu hoop ik dat mijn website alsnog snel terug online komen?

2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 25-09-2016 om 10:25

Hallo, bij een late verlenging dient het domein nog handmatig geheractiveerd te worden bij onze registrar. Ik breng dit onder de aandacht voor u zodat het domein spoedig weer actief wordt. De data blijft op het hosting pakket staan. De website zal weer werken van zodra het domein actief is.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Michael Member
    Reactie geplaatst op: 26-09-2016 om 11:18

Je domeinnaam was tijdelijk "Verlopen" maar komt dan in quarantaine. Je hebt dan nog 40 dagen de tijd om hem te her-activeren. Na die 40 dagen komt hij weer vrij voor registratie voor andere.

In uw geval heeft u het domeinnaam verlengd, maar is tijdelijk toch "verlopen" geweest. De DNS en nameservers zijn dan niet meer gekoppeld aan uw hosting account waardoor het lijkt dat de website offline is.

Je hebt het domein weer verlengd waardoor hij opnieuw gekoppeld moet worden aan de hosting. De hosting is apart van het domein waardoor alle bestanden gewoon op hun plek blijven.

4. Maaike Member
    Reactie geplaatst op: 10-10-2016 om 17:53

Ik haak even in op deze vraag.

Kan de quarantaine van 40 dagen verkort worden op verzoek? Ik wil eigen 2 domeinnamen die opgezegd zijn zo snel mogelijk weer op de vrije markt hebben en de quarantaine hoeft dus niet.

5. Gerald Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 10-10-2016 om 19:38

Dat is helaas niet mogelijk. Nadat een .nl domeinnaam is opgeheven / verlopen komt deze standaard op de status quarantaine bij SIDN (De uitgever van .nl). Zie voor meer informatie:
    https://www.sidn.nl/a/nl-domeinnaam/domeinnaam-opheffen-ongedaan-maken

Domeinnamen die bij Versio zijn verlopen kunt u tot 30 dagen nadat deze zijn verlopen in uw klantenpaneel verlengen via:
    https://www.versio.nl/customer/expired

Mocht het langer dan 30 dagen zijn geleden en u toch nog graag willen verlengen, neem dan even contact op met de helpdesk zodat we kunnen kijken naar de mogelijkheden.