1. Bram Valk Member

Eerste keer website laden duurt lang

Topic geplaatst op: 21-09-2016 om 12:29

Hoi,
    Vandaag heb ik iets geks, als ik de eerste keer een website van mijn resellers account probeer te openen duurt het laden heel lang. Er gebeurt ook niks, geen titels geen favicon, en ineens is hij er dan. Maar als je dan naar een andere site gaat en opnieuw de desbetreffende website wil open is hij er ook weer meteen. Als ik de website dan in een andere browser open moet ik de eerste keer weer lang wachten.
    Iemand enig idee wat dit veroorzaakt?
    betreffende websites:
    www.vivianneheijkoop.nl
    www.salonwishes.nl

Alvast bedankt,
    Groetjes,
    Bram

2. jordivn Member
    Reactie geplaatst op: 21-09-2016 om 12:54

Op Vivianneheijkoop.nl heb ik een load time van 2.5 seconden.
    Hij is vooral aan het wachten op de server.
    te controleren:
    - je eigen internetsnelheid
    - site bekijken met chrome developer consle open.
    - Je wordpress plugins
    - SuperCache aanzetten

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Bram Valk Member
    Reactie geplaatst op: 27-09-2016 om 08:48

Het is nu nog steeds. Het probleem is dat het wachten voor de website laden al is. Als ik bijvoorbeeld naar versio.nl gaat komt er meteen https:// voor en een groenslotje en dan word de website ingeladen op het scherm. Bij mijn websites gebeurt dit allemaal pas een tijdje, eerste zegt chrome laden.... en staat er een i met een rondje erom heen waar het groene slotje gaat komen dit duurt een paar seconden en dan word de website geladen.
    Iemand een idee waardoor dit komt?

4. Bram Valk Member
    Reactie geplaatst op: 27-09-2016 om 08:49

Bij mijn nieuwe domein waar alleen wordpress op is geinstalleerd verder nog niks is het ook. looco.nl

5. Alex Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 27-09-2016 om 09:39

Dat wordt veroorzaakt door de website zelf. Heb je al iets van caching geactiveerd binnen de Website? Voor wordpress kan dat met W3Total cache bijv.

6. Ruud Van Eldik Member
    Reactie geplaatst op: 13-10-2016 om 22:50

Check je website eens op GTMetrix.com Daar kun je precies zien waar de bottlenecks van je website zitten. In het tabblad "WATERFALL" zie je alles in een tijdlijn weergegeven. In jouw geval veroorzaakt het redirecten van de URL een behoorlijke vertraging.

Zelf werk ik ook met Wordpress en DIVI template op hostingpakket van Versio. Gaat prima en laad snel.

7. Ruud Van Eldik Member
    Reactie geplaatst op: 13-10-2016 om 22:55

Hier de juiste link naar GTMetrix: https://gtmetrix.com/

8. Rehan Waheed Member
    Reactie geplaatst op: 14-10-2016 om 10:56

Het zelfde voor al mijn websites op reseller hosting... alle sites draaien op joomla en magento. denk dat gewoon aan reseller pakket ligt.

9. Tom Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 14-10-2016 om 11:04

Kunt u aangeven om welk domein dit als voorbeeld gaat om het voor u te kunnen nakijken? U mag het eventueel ook per ticket doorgeven als u de URL niet bekend wilt maken.

Dit vind u onder pagina https://www.versio.nl/helpdesk .

1. Zoek met 3 woorden naar een artikel op https://www.versio.nl/helpdesk en druk op enter.
    2. Dan krijgt u de optie "+Helpdesk ticket" en "Chat met helpdesk" te zien en dan volgt u de stappen op het scherm.

10. John Vd Burg Member
    Reactie geplaatst op: 19-12-2016 om 06:14

Ik heb ook een aantal websites draaien op joomla en worpdress en heb het zelfde probleem .
    Dit zit bij Versio ik heb nog een reseller bij een ander bedrijf en daar is het niet .

11. Justin Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 19-12-2016 om 10:13

U kunt dit even aankaarten via een ticket/mail naar support@versio.nl, dan proberen wij de oorzaak te achterhalen.

12. John Vd Burg Member
    Reactie geplaatst op: 23-12-2016 om 14:53

Dat heb ik al eens gedaan en dan krijg een verhaal over de cashe in te schakelen enz .
    Maar dat veranderd niks .
    Gezien meerdere mensen deze klacht hebben is het een oorzaak die algemeen is en denk ik dat Versio daar verder in moet duiken.

13. Alex Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 23-12-2016 om 15:50

In januari hebben we ook SSD webhosting waarmee dat is opgelost. U kunt zodra het beschikbaar is, gratis migreren naar een SSD webhosting.

14. Paul Stroink Member
    Reactie geplaatst op: 24-01-2017 om 20:04

Ook mijn websites hebben dit. af en toe gewoon vlot, maar soms duurt de eerste keer laden wel 30 seconden. Helpdesk zegt cache aan te zetten en zo, maar dat maskeert het probleem natuurlijk alleen maar.
    Het ligt aan de server.
    Net een eerder hierboven genoemde website www.vivianneheijkoop.nl gehecked, ruim 20 seconden voordat in één keer alles in beeld was, daarna gewoon snel.

15. Alex Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 24-01-2017 om 20:13

Indien een website in de cache staat zal dit gewoon snel werken. Als een website een langere tijd niet is bezocht staat het niet meer in het geheugen waardoor alle content opnieuw opgevraagd moet worden.

16. Paul Stroink Member
    Reactie geplaatst op: 24-01-2017 om 21:15

Precies, als iets in de cache staat lijkt het altijd snel te gaan, die klanten hebben de eerste keer al het geduld gehad om te wachten tot de site geladen is.

Het gaat JUIST om de allereerste keer laden van de site, dus voordat hij in de cache geladen is.
    Veel mensen hebben de site al lang weer weggeklikt als hij na 10 of 15 seconden nog steeds spierwit is. In het geval van Versio meet ik met regelmaat 40-50 seconden. De gemiddelde klant denkt dan dat de website offline is.. *(wat hij ook regelmatig is, ik moest net op GTmetrix eerst drie keer proberen omdat GTmetrix mijn website niet kon bereiken)

17. Paul Stroink Member
    Reactie geplaatst op: 24-01-2017 om 21:18

Dit soort waarschuwingen krijg ik al van google webmasters over mijn sites: Sommige URL's die worden vermeld in deze sitemap hebben een lange responstijd. Dit kan duiden op een probleem met uw server

18. Alex Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 24-01-2017 om 21:22

Er is zo niets in aan te passen. Enkel door zorgen van caching binnen de website. Wel gaan we overigens binnenkort over op een nieuw platform waarbij de performance aanzienlijk beter op zal zijn door gebruik van SSD disks.

19. Paul Stroink Member
    Reactie geplaatst op: 25-01-2017 om 06:48

Eerste testje vanmorgen... 28 seconden lang een effen wit scherm op de eerste website die ik probeer.. dat kan zo toch niet?
    wat voor upgrade mogelijkheden zijn er voor klanten? Ik wil best (een beetje) meer betalen...

20. Alex Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 25-01-2017 om 10:27

U kunt via het klanten paneel het pakket verhuizen van server naar het nieuwe platform. Onder het hosting pakket kunt u kiezen voor verhuizen en dan een server nummer kiezen boven de 201. De data dient u dan wel over te zetten naar de nieuwe server maar dat kan via een directadmin backup.

21. Paul Stroink Member
    Reactie geplaatst op: 25-01-2017 om 20:29

Waar vind ik de optie in DA? Moet dat per gebruiker gebeuren of kan alles in één keer?
    Is het slechts een kwestie maken van backup maken en op nieuwe server terugzetten, zonder dat ik verder iets hoef aan te passen of downtime? Zijn die servers wel snel?

22. Gerald Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 25-01-2017 om 20:44

Indien u wilt migreren naar het nieuwe platform dan kan dat in gang gezet worden via het klantenpaneel onder:

Mijn producten -> Webhosting -> Overzicht -> Vergrootglas voor pakket -> Verhuizen naar andere server.

U zult inderdaad een complete backup moeten nemen en deze moeten terugzetten op de nieuwe server, de database configuratie in uw script zullen nog de usernaam van uw oude pakket bevatten en wellicht even aangepast moeten worden in de config files van uw website.

Als alles teruggezet is kunt u het domein koppelen aan het nieuwe hosting pakket en zal de site binnen 4 tot 8 uur verwijzen naar de nieuwe server.

De nieuwe servers hebben nieuwe hardware en data wordt geladen van SSD schijven, de performance zal daarom beter zijn.

23. Paul Stroink Member
    Reactie geplaatst op: 25-01-2017 om 20:49

En hoe maak ik de backup? Kan dat van alle users/websites in één keer, of moet je steeds inloggen als die gebruiker?

24. Gerald Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 26-01-2017 om 01:52

Dat kan op 2 manieren.

U kunt op reseller niveau een backup maken van users onder uw reseller, en u kunt inloggen als user en zodoende op user niveau backups maken.

25. Randy Dautzenberg Member
    Reactie geplaatst op: 26-01-2017 om 11:29

Beste,

Worden deze performance upgrades (in de toekomst) ook toegepast op de servers 200 en lager. In ieder geval enorm mooi dat server 201 en hoger deze upgrade al hebben mogen krijgen.

Keep it up!

Met vriendelijke groet,
    Randy Dautzenberg

26. Mail Gmail Member
    Reactie geplaatst op: 28-01-2017 om 10:44

Is het mogelijk om zelf CDN te maken?

27. Mail Gmail Member
    Reactie geplaatst op: 28-01-2017 om 10:47

Oh krijgen huidige servers compleet nieuwe hardware of alleen SSD? Ik heb een reseller account dus back-up en overzetten naar compleet nieuwe server Is veel werk en wie weet krijgen er dadelijk ook ruzie met onze eigen klanten als iets lang gaat duren of mis gaat.

28. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 28-01-2017 om 11:02

@Randy Dautzenberg Alle shared hosting en reseller servers worden overgezet naar het nieuwe server platform met snelle SSD schijven. U ontvangt nog een e-mail van zodra uw server aan de beurt is.

@Mail Gmail Het gaat om compleet nieuwe hardware. Het overzetten wordt door ons uitgevoerd zonder downtime.

29. Mail Gmail Member
    Reactie geplaatst op: 28-01-2017 om 13:30

Oké dan laat ik het wel staan. Is het bekent wanneer het kan beginnen?

30. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 28-01-2017 om 14:13

@Mail Gmail Vanaf komende week worden de eerste servers overgezet naar het nieuwe platform.

31. Mail Gmail Member
    Reactie geplaatst op: 28-01-2017 om 16:20

Top, dat is goed nieuws. Ik hoop dat veel verschil gemerkt kan worden want reactietijd was altijd traag geweest.

Dan heb ik de volgende vraag als CNAME aangemaakt wordt kunnen we dat als CDN met subdomein gebruiken?

32. William Maartens Member
    Reactie geplaatst op: 29-01-2017 om 12:23

Ik hoop dat het overzetten snel gebeurt, de servers zijn inderdaad niet vooruit te branden.

33. Paul Stroink Member
    Reactie geplaatst op: 29-01-2017 om 19:59

Het lijkt hier op dit moment wel weer mee te vallen. Snel is anders, maar wel acceptabel.

34. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 29-01-2017 om 21:51

Je kan eventueel via je klantenpaneel zelf de verhuizing opstarten, dan hoef je niet te wachten totdat je hele server aan de beurt is. Het kan maanden duren voordat alle servers over zijn, we doen dit heel geleidelijk.