1. Koen Tullemans Member

Importeren van database

Topic geplaatst op: 24-02-2012 om 12:47

Hallo,

Ik heb een reseller pakket waar ik een user met domein heb aangemaakt.
    Nu wil ik van een ander domein de database exporteren en importeren in een nieuwe database die ik bij die gebruiker aangemaakt heb. De Privileges heb ik allemaal op yes staan dus je zou moeten denken dat het nu geen probleem moet zijn. Maar telkens als ik de database wil importeren krijg ik de volgende melding:

#1044 - Access denied for user 'ktullemans_koen'@'localhost' to database 'multimediat'
    #1044 - Access denied for user 'ktullemans'@'localhost' to database 'multimediat'

Ik heb al geprobeert om mijn database anders op te slaan, als .sql.zip en als .sql bestand. maar dit heeft geen effect. Kan een user geen database importeren? Of doe ik iets fout? De gevens waarmee in inlog zijn die van de gebruiker. Met mijn reseller account kan ik niet inloggen. Anyone help!

2. Koen Tullemans Member
    Reactie geplaatst op: 24-02-2012 om 12:50

Deze melding krijg ik trouwens als ik wil importeren via bigdump
    Error at the line 21: CREATE DATABASE `multimediat` DEFAULT CHARACTER SET utf8 COLLATE utf8_general_ci;
    #1044 - Access denied for user 'ktullemans_koen'@'localhost' to database 'multimediat'
    #1044 - Access denied for user 'ktullemans'@'localhost' to database 'multimediat'

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 24-02-2012 om 15:07

Hoi Koen,

Je kunt geen database aanmaken via een SQL query, dit moet je doen via het DirectAdmin interface. Haal dit uit je database import en je kunt je import draaien.

4. Koen Tullemans Member
    Reactie geplaatst op: 25-02-2012 om 00:27

Het is gelukt! ik heb eerst een back-up gemaakt van mijn database in DirectAdmin, deze heb ik vervolgens geopend om te bewerken waarna ik alles uit mijn back-up gehaald heb van mijn andere database en er hier bij geplakt heb... een beetje omslachtig, maar het werkt nu! Thanks!