1. Jeroen Vandeweghe Member

DNS address could not be found

Topic geplaatst op: 12-09-2016 om 21:03

Ik heb reeds hosting, die ik gebruik voor andere sites. Ik heb een bijkomende domeinnaam gekocht en die via het klantenpaneel gekoppeld met mijn bestaande hosting. Als ik inlog in DirectAdmin zie ik dat domein ook staan, er zijn mappen voor aangemaakt, etc.

De nameservers van mijn andere domeinen zijn ingesteld op ns129.axc.nl en ns130.axc.nl. Voor dit nieuwste domein is dat echter nszero1.axc.nl en nszero2.axc.nl. Voor geen enkele van de domeinen heb ik de nameservers ooit zelf ingesteld.
    Als ik mijn domein opzoek in dnswatch.info, krijg ik te zien dat er inderdaad naar nszero1.axc.nl en nszero2.axc.nl wordt gekeken, echter staat er bij "REFUSED".

Ik heb nu, via het klantenpaneel, manueel de nameservers van dit nieuwste domein ook op ns129.axc.nl en ns130.axc.nl ingesteld. Mogelijk lost dit het op, maar ik begrijp dat het even kan duren eer deze wijziging door andere DNS servers zijn opgepikt, dus ik moet nog wachten om te zien of dit het oplost. Is hier iemand die nu al meer info kan geven? Heb ik de juiste actie ondernomen, of dien ik iets anders te wijzigen?

Bij voorbaat dank voor enige hulp.

2. Jeroen Vandeweghe Member
    Reactie geplaatst op: 12-09-2016 om 21:05

Na het wijzigen blijkt de test op dnswatch.info er alvast een stuk meer hoopvol uit te zien. Nu wachten tot mijn provider z'n DNS heeft up to date gebracht...

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Gerald Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 12-09-2016 om 21:28

Als u een extra domein registreert dan dient u inderdaad de nameservers van het hosting pakket in te stellen op het domein, dit kan handmatig of doormiddel van de koppel functie:
    https://www.versio.nl/artikelen/40-hoe-koppel-ik-een-domeinnaam-aan-een-webhosting-of-reseller-hosting-account

Handmatig dien je de nameservers zelf in te vullen en het domein aan te maken in Directadmin. Bij de koppel aan webhosting pakket worden zowel de nameservers ingesteld als het domein aangemaakt in Directadmin door het systeem.

Daarna duurt het maximaal 4 tot 24 uur voordat je domeinnaam overal via internet bereikbaar is.

Vond u dit antwoord nuttig?