1. Tom Oostdijk Member

2 websites met eigen Wordpress?

Topic geplaatst op: 06-09-2016 om 21:00

Ik ben bezig met een eigen website en mijn vriendin wil ook een eigen website. Ik heb de webhosting bij Versio maar vraag me nu af of het mogelijk is om beide websites via een eigen Wordpress account te benaderen (een WPmultisite lijkt me niet zo handig). Hoe kan ik dat doen?

2. Justin Kil Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 07-09-2016 om 10:29

Hallo,

jazeker, u dient dan 2 domeinen te registreren, één voor uw vriendin, en één voor uzelf. Daarna installeert u op beide domeinen Wordpress. U kunt dan zelf de inloggegevens van beide installaties kiezen.

https://www.versio.nl/artikelen/113-hoe-installeer-ik-een-applicatie-via-installatron-zoals-wordpress-joomla-magento

Vond u dit antwoord nuttig?

3. swake Member
    Reactie geplaatst op: 07-09-2016 om 21:56

Ik ben geen medewerker van Versio maar er is hier sprake van twee natuurlijke personen die ieder hun eigen website willen .
    Ik ben ook klant bij versio met verschillende domeinnamen op mijn naam geregistreerd .
    Als er sprake is van twee verschillende personen met elk zijn eigen domeinnaam en wordpress site , is er dan geen sprake van twee verschillende domeinnaamhouders of zie ik dat verkeerd ?

4. swake Member
    Reactie geplaatst op: 07-09-2016 om 22:01

Misschien zal mijn reactie wat onduidelijk overkomen . Ik bedoel hiermee eigenlijk of men onder een klantenaccount meerdere domeinnaamhouders kan gebruiken met elk zijn specifiek domein .

5. Gerald Van Wattum Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 09-09-2016 om 01:09

Ja dat kan, als u bijvoorbeeld website's maakt voor klanten en klanten een domein bij u registreren dan is het waarschijnlijk voor uw klant belangrijk dat zijn domein op zijn eigen naam komt.

Tijdens de registratie van de domein kun je een vinkje zetten dat je de domeinnaam instellingen graag wilt aanpassen, je kunt dan nieuwe houder gegevens opgeven waarop het domein moet komen te staan. Zo heeft uw klant het domein op zijn eigen naam. Wel wordt u uiteraard gefactureerd voor de domeinnamen in uw account en kunt u dit verder doorberekenen aan uw eigen klant.

Wil u achteraf de houder aanpassen, dus voor een domein welke u al heeft, dat kan, ga dan naar:

Mijn producten -> Domeinnamen -> Overzicht -> Pijl naast domein -> Domeinnaamhouder

U kunt daar een houder selecteren en kiezen voor houder aanmaken.