1. Bergie Member

Dagelijkse backup vs DA vs Installatron

Topic geplaatst op: 31-08-2016 om 15:44

Goedenmiddag,

Ik zie net dat Reseller hosting ook beschikt over dagelijkse backups. Waar kan je deze terug vinden? Ik kan op het forum hier alleen een paar hele oude topics over vinden. Bij veel andere providers kan je de backups terugvinden via 'klantenpaneel', maar dit kan ik hier niet vinden.

Daarnaast is het dus ook mogelijk om via cron een dagelijkse/wekelijkse backup te laten maken, maar ook bijvoorbeeld met Installatron.. Wat werkt hiervoor het beste?

2. Tom Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 31-08-2016 om 15:54

Zelf kunt u voor uw reseller een backup aanmaken van uw users in Directadmin, dit kan op reseller level en dan op pagina Manage user backups.

U kunt voor uw users op uw reseller dagelijks een backup terug downloaden via de user zelf, u dient dan ingelogd te zijn op het account van uw user. U kunt via download back-ups in Directadmin een back-up terug downloaden tot maximaal 7 dagen terug en herstellen met de volgende stappenplan.

1. Download de backup file, via uw directadmin onder "download backups".
    2. Pak/open deze uit met het programma www.winrar.nl
    3. Vind uw public_html map in de backup voor het domein wat u wilt restoren. (domains->uwdomein.nl->public_html)
    4. Vervang de inhoud van public_html voor uw domein op de FTP met de inhoud van de public_html uit uw backup.

Vond u dit antwoord nuttig?