1. Emiel Sitobiso Member

Whois prive gegevens

Topic geplaatst op: 19-08-2016 om 22:28

Hoe krijg ik mijn prive gegevens dat in de whois zit verwijderd of verstopt ?
    Ik kan er niet om lachen dat dit zomaar in Google te vinden is met een aantal websites gewoon open en bloot mijn gegevens blootlegt.

Hoe en waar verwijder ik deze ?
    op 1 website heb ik kunnen vinden dat ik bij hen kan aanvragen om mijn adres te verwijderen maar waar halen ze deze gegevens vandaan zodat ik daar rechtstreeks iets tegen kan doen.

2. Gerald Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 20-08-2016 om 11:26

Domeinnamen worden geregistreerd met de houder gegevens die u opgeeft ten tijde van de bestelling van het domein. Voor onder andere de .com extensie zijn deze gegevens inderdaad vrij opvraagbaar via de WHOIS.

Indien u deze gegevens niet publiekelijk wenst dan bieden wij de mogelijkheid om deze gegevens anoniem te laten zetten. Onze gegevens zullen dan in de WHOIS te zien zijn. Dit kunt u doen via uw klantenpaneel onder:

Mijn producten -> Domeinnamen -> Overzicht -> Pijl naast domein -> Domeinnaamhouder: Anonymous.

Voor sommige extensies is het niet mogelijk om de gegevens anoniem te zetten omdat de uitgever van die extensie dit niet ondersteund of toestaat volgens de voorwaarden. Bij deze extesie zult u geen mogelijkheid hebben om het op anonymous te zetten.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Joey De Vries Member
    Reactie geplaatst op: 28-08-2016 om 15:43

Ik heb dit probleem gehad nadat ik een domein had gekocht op eigen adress en 1 week later de domein houder had gewijzigd naar ANNOYMOUS.

Meeste websites weergeven dan ook annoymous bij een WHOIS result maar er was een website die het echt hosten als tekst met mijn address gegevens en ik heb toen meldingen gedaan bij hun Registar en Hosting Company

Vond u dit antwoord nuttig?