1. Teus Reijmerink Member

Domeinnaam

Topic geplaatst op: 10-08-2016 om 21:03

een van mijn klanten wil de domeinnaam die ik voor haar heb geregistreerd op haar eigen naam hebben, hoe doe ik dat bij jullie? Ik zie niks in de FAQ.

2. Gerald Van Wattum Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 10-08-2016 om 21:12

Optie 1:

In dit geval kunt u de houder van het domein aanpassen zodat het domein op uw klant zijn naam komt en dan ook zichtbaar is in de WHOIS, dit kan via:

Mijn producten -> Domeinnamen -> Overzicht -> Pijl naast domein -> Domeinnaam houder

U kunt daar de domeinnaamhouder selecteren waarna het domein op die persoon / bedrijf zijn naam wordt gezet.

Domeinnaamhouders zijn te beheren via uw klantaccount onder Mijn producten -> Domeinnamen -> Houder beheer waar u houders kunt verwijderen en toevoegen en vervolgens kunt toepassen met de eerdere instructie.

Het domein blijft in dit geval gewoon in uw Versio account staan en u wordt ook door ons voor dit domein gewoon gefactureerd.

Optie 2:

Indien het domein volledig moet worden overgeschreven naar een ander Versio account dan kan dat doormiddel van Push beheer.

https://www.versio.nl/artikelen/94-hoe-kan-ik-producten-overzetten-naar-een-andere-versio-klanten-account

De betreffende klant moet dan een account bij ons hebben of aanmaken waarna het domein naar haar eigen beheer gezet kan worden. Zij ontvangt dan ook in het vervolg de facturen van ons voor het domein en is dus eigenlijk dan onze rechtstreekse klant.

Vond u dit antwoord nuttig?