1. Renate Dapperen Member

Niet gekoppeld aan webhosting pakket

Topic geplaatst op: 22-02-2012 om 19:07

Hallo,

Ik heb al de hele dag het probleem dat als ik naar mijn domeinnaam ga dat ik dit bericht krijg:

Notitie voor de eigenaar van dit domein::
    Dit domeinnaam is niet gekoppeld aan uw webhosting pakket, reseller hosting pakket of virtuele server. U heeft in uw klanten panel DNS beheer voor deze domeinnaam aangezet. Wijzig de DNS records naar de IP adressen van uw server of zet DNS beheer uit en wijzig de nameservers naar de nameservers van uw webhosting pakket, reseller hosting pakket of virtuele server.

Ik heb alles geprobeerd wat ik kon bedenken en ik weet het nu niet meer. Kan iemand me vertellen wat precies het probleem is?

2. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 22-02-2012 om 20:54

Staan de nameservers correct. staan in de mail van versio welke je moet gebruiken voor jou pakket.
    In versiopanel nameservers aanzetten!! en eventueel aapassen.

Login op DA en controleer of het betreffende domein al is aangemaakt.
    zoniet doe dit dan nog.

hier kun je controleren of de domein al is opgenomen op internet met de juiste IP adressen , welke behoren bij jou pakket:
    http://www.opendns.com/support/cache/

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 22-02-2012 om 21:16

Hallo Renate, indien DNS beheer aanstaat voor dat domein in het Versio klanten paneel kan je voor alle records die je daar ziet het ip adres wijzigen in het ip adres van je hosting pakket (staat in het mailtje).

Anders DNS beheer uitzetten en de nameservers ingeven: in het Versio klantenpanel bij "uw domeinnamen" --> "overzicht" --> klikken op vergrootglas achter het gewenste domein --> "Nameservers/DNS" --> "Nameservers instellen".

4. Renate Dapperen Member
    Reactie geplaatst op: 25-02-2012 om 00:58

Dankjewel voor de informatie, het is me gelukt tot zo ver. Alleen nu heb ik het probleem met het FTP gedeelte. Ik wil mijn domeinnaam aan mijn blog op blogspot koppelen maar ik heb echt geen flauw idee hoe ik dat moet doen met dat FTP. Heeft iemand een idee hoe dat moet?