1. Pieter Boer, Den Member

Extra kosten verkopen domein?

Topic geplaatst op: 08-08-2016 om 13:01

Hallo, waarom kost het ongeveer 17 euro meer om een verlopen domein voor een jaar te registreren tov een nieuw domein?

2. Alex Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 08-08-2016 om 13:07

Als een domeinnaam in quarantaine staat zitten daar extra kosten aan verbonden om deze hier weer uit te halen. U kunt ook wachten tot het domein weer vrij is voor registratie. Dan kunt u het weer registreren voor het normale tarief.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Dries De Krom Member
    Reactie geplaatst op: 26-08-2016 om 09:35

En blijkbaar gaat een domein (.com) bij versio ook in quarantaine na 11 maanden terwijl er in eerste instantie betaald is voor 12 maanden. Verlengen in de laatste maand kan niet meer tenzij je een toeslag wil betalen. Ik heb al met veel bedrijven gewerkt en dit heb ik echt nog nergens gezien.

4. Tom Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 26-08-2016 om 10:14

Wij dienen 30 dagen voor het verlopen van uw product te weten of u het product wilt verlengen, heeft u het dan niet verlengd dan zal het domein verlopen wanneer de 12 maanden voorbij zijn en is verlengen niet meer mogelijk voor de bekende verlengprijs. Het domein zal dus hierna verlopen en zou eventueel geheractiveerd kunnen worden als een late verlenging bij Versio, hier worden extra kosten voor gevraagd.

5. Jolanda Van Der Steenhoven Member
    Reactie geplaatst op: 28-10-2016 om 21:06

Hoe lang duurt die quarantaine en kan ik dan ook bij een andere host dit adres opvragen. Ik ga natuurlijk geen 20 euro betalen.

6. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 28-10-2016 om 21:27

@Jolanda Van Der Steenhoven De quarantaine periode duurt een 40 à 60 dagen naargelang de domein extensie.

7. Jolanda Van Der Steenhoven Member
    Reactie geplaatst op: 28-10-2016 om 22:02

En? dit kan dan ook bij een andere host?

@Pieter Boer, Den
    De boete voor quarantaine is blijkbaar rond de 20 euro wees bij dat automatisch verlengen niet aan staat dan kost het missen van de mailtjes 40 euro.
    Wel jammer dat dit op de site nergens duidelijk staat aangegeven

8. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 28-10-2016 om 22:10

De quarantaine periode is hetzelfde bij elke host. Nadien kunt u het domein weer vastleggen aan het normale tarief bij de hosting partij die u wenst.