1. MHeijdemann Member

    Ontbreken optie SSL

    Topic geplaatst op: 29-07-2016 om 09:45

    Hoi iedereen,

    Ik wil graag voor mijn gebruikers SSL aanzetten. Ik heb in het klantenpaneel bij reseller beheer SSL Beheer aangezet, maar wat ik ook doe ik krijg maar niet de optie om dit aan te zetten bij gebruikers. Bij Modify User komt de SSL optie maar niet tevoorschijn terwijl deze in de Details pagina van de gebruikers wel staat op Off (onder Secure Socket Layer (ssl) kopje). Duurt het erg lang voordat dit na het aanzetten werkt of mis ik nog iets?

  2. Tom Zwiep Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 29-07-2016 om 09:53

    Het is voor uw Reseller nu aangezet, u had deze functie voor uw eigen account onder de User Level aangezet op de reseller maar niet voor de reseller zelf om dit te kunnen aanzetten onder de users van uw reseller.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  3. MHeijdemann Member
    Reactie geplaatst op: 29-07-2016 om 09:59

    Ah, okay. Bedankt voor de snelle hulp!

    Vond u dit antwoord nuttig?

  4. Marco Brouwer Member
    Reactie geplaatst op: 29-07-2016 om 17:47

    Heb deze optie aangezet bij mijn Reseller hosting, maar kan de optie nergens vinden in direct admin? Nog ergens anders iets aanzetten?

    Vond u dit antwoord nuttig?

  5. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 29-07-2016 om 18:51

    U dient het ook nog aan te zetten per user. U kunt dit aanzetten via List users -> klikken op username -> modify user -> "SSL access" aanvinken en onderaan de user opslaan.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  6. Marco Brouwer Member
    Reactie geplaatst op: 29-07-2016 om 19:46

    Had ik gelezen, maar bij modify user kan ik nergens de optie SSL access aanvinken?

    Vond u dit antwoord nuttig?

  7. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 29-07-2016 om 20:01

    Op beide users op uw reseller pakket zie ik de optie staan en deze is aangevinkt.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  8. Koen Rijnsent Member
    Reactie geplaatst op: 15-09-2016 om 21:32

    Ik heb een SSL certificaat geinstalleerd, maar kan ook bij de User geen SSL aanvinken, als reseller heb ik de optie wel gevonden, maar als Reseller zie ik geen mogelijkheid om mijn hoofdgebruiker SSL te geven (geen vinkvakje/optie). Kan u die voor me goed zetten (castokw57)?

    Vond u dit antwoord nuttig?

  9. Justin Kil Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 15-09-2016 om 21:43

    Hallo Koen,

    mag ik de directadmin username van het reseller pakket?

    Bij voorbaat dank.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  10. Maarten Van Wingerden Member
    Reactie geplaatst op: 17-09-2016 om 14:08

    Ik had hier voorheen ook last van. Ze hadden toen niet de SSL optie correct ingesteld waardoor het niet mogelijk was SSL als optie te bieden in bijvoorbeeld de pakketten die je aanbied voor je klanten. Ik zou even controleren of in de pakketten die je hebt aangemaakt de optie SSL wordt weergegeven. Als dit niet het geval is, dat hebben ze het niet correct ingesteld.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  11. haggisman Member
    Reactie geplaatst op: 30-09-2016 om 23:59

    Ik wil SSL activeren voor een van mijn gebruikers maar ik kan de optie niet aanzetten als ik klik op "Modify User xxxxx". Ik heb wel een SSL certificaat geinstalleerd op mijn Reseller Level/User Level.
    Kunnen jullie dit goed zetten?

    Alvast bedankt. Reseller naam iaingrf6

    Vond u dit antwoord nuttig?

  12. Gerald Van Wattum Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 01-10-2016 om 00:12

    @haggisman

    Heb het voor u ingesteld. U kunt nu naar de 'User list' gaan en klikken op "Modify User xxxxx" en de optie SSL voor uw users activeren.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  13. haggisman Member
    Reactie geplaatst op: 01-10-2016 om 00:17

    Super! Thanks voor de snelle hulp.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  14. Bram Valk Member
    Reactie geplaatst op: 10-10-2016 om 19:06

    @Gerald
    Ik heb hetzelfde probleem. In de klantenpaneel staat SSL aan, maar ik kan het niet meer selecteren bij mijn users in de direct admin. Zoals je zei via modify user.
    Kunt u mij ook helpen.
    Dank u wel.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  15. Bram Valk Member
    Reactie geplaatst op: 10-10-2016 om 19:07

    Resellersnaam is: bramvfw57

    Vond u dit antwoord nuttig?

  16. Gerald Van Wattum Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 10-10-2016 om 19:17

    @Bram

    Heb het voor u ingesteld. U kunt nu naar de 'User list' gaan en klikken op "Modify User xxxxx" en de optie SSL voor uw users activeren.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  17. Robbert Helmes Member
    Reactie geplaatst op: 30-10-2016 om 21:20

    Kunnen jullie bij mij reselleraccount of bij de User level ? ssl aan zetten zodat ik ssl certificaat kan aanvragen bij mijn domeinen?

    robbeae173

    ik hoor graag jullie reactie.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  18. Justin Kil Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 31-10-2016 om 09:49

    De username robbeae173 is niet bij ons bekend. Staat er misschien een spelfout in?

    Ik hoor het graag.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  19. Robbert Helmes Member
    Reactie geplaatst op: 31-10-2016 om 10:52

    Ow herstel robbeae172

    Vond u dit antwoord nuttig?

  20. Justin Kil Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 31-10-2016 om 11:10

    Bedankt, SSL is bij deze geactiveerd. U kunt het voor uw users activeren via 'Modify user'.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  21. Robbert Helmes Member
    Reactie geplaatst op: 31-10-2016 om 11:12

    Bedankt.
    maar helaas kan ik dat zelf niet doen was grijs ....

    Vond u dit antwoord nuttig?

  22. Justin Kil Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 31-10-2016 om 11:49

    Wat lukt er precies niet, kunt u dat verduidelijken?

    Bij voorbaat dank.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  23. Robbert Helmes Member
    Reactie geplaatst op: 31-10-2016 om 20:13

    De uitleg mbt U kunt het voor uw users activeren via 'Modify user'.
    dat lukt niet want die optie blijft grijs.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  24. Gerald Van Wattum Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 31-10-2016 om 20:43

    @Robbert

    Neem dan even contact op met de helpdesk per chat/ticket zodat ze het voor u kunnen nakijken. Andere forum gebruikers kunnen u daarbij helaas niet helpen.

    Vond u dit antwoord nuttig?