1. rogerH Member

Joomla vraag: logpath en tmppath

Topic geplaatst op: 19-02-2012 om 08:50

Hallo,

Even een vraag: hoe kom ik erachter wat ik moet invullen bij de tmppath en logpath variabelen van Joomla (configuration.php): ik heb nu /home//domains/.nl/logs

Maar ik weet niet of dit goed is. Ik ben bezig alle domeinen naar Versio te verhuizen en de meeste zijn Joomla dus ik wil het graag goed inrichten.

Wie kan helpen?

2. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 19-02-2012 om 09:19

Waarop maak je geen backup en restore je ze bij Versio? Gaat stuk sneller.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. rogerH Member
    Reactie geplaatst op: 19-02-2012 om 10:24

Bedoel je met AkeebaBackup ofzo? Nog geen ervaring mee. Is dit de makkelijkste manier dan?

4. Robert De Ridder Member
    Reactie geplaatst op: 19-02-2012 om 16:22

Als je bij de andere hoster ook werkt met directadmin, kun je daar een back-up maken en dan eenvoudig weer instaleren op je nieuwe site.

Het absolute path op je server is soms lastig te vinden. Je hebt dit bijvoorbeeld nodig als je een Joomla site gaat verhuizen naar een andere server of een site handmatig gaat installeren.

De plaats waar je het absolute path in moet vullen is:

Het bestand: 'configuration.php' te vinden in de root van de joomla site. Rond regel 20 in dit bestand staan:

var $log_path =
    var $tmp_path =

Beiden hebben het absolute path nodig. Dit ziet er ongeveer zo uit:

var $log_path = '/home/user/domains/site.com/public_html/logs';
    var $tmp_path = '/home/user/domains/site.com/public_html/tmp';

De makkelijkste manier om dit absolute path te vinden is het aanmaken van een php bestand. Maak een tekstbestand op je pc aan met daarin de volgende tekst:

Sla dit op als 'absolutepath.php' en upload het met een FTP programma naar je server. Open dit bestand daarna met je browser. Bijvoorbeeld op deze manier:

http://www.your-site.com/absolutepath.php

In je scherm verschijnt nu het absolute pa

5. rogerH Member
    Reactie geplaatst op: 19-02-2012 om 22:31

Hoi Robert,

Er valt iets weg in jouw bericht. Wordt er natuurlijk uitgefilterd omdat het code betreft. Maar ik begrijp inmiddels wat het pad moet zijn. Ik had dit ook al bedacht maar wist niet of het juist was.

Bedankt in elk geval voor de reactie.

Enne, nee bij Webreus was het Plesk, geen DirectAdmin. Dus Joomla 'gewoon even' met de hand omzetten. Valt wel mee:

Eerst overhalen naar lokaal;
    Dan inpakken in zip bestand en uploaden naar versio
    Hier eenvoudig uitpakken met de filemanager van directadmin
    Configuration.php nog aanpassen en de database natuurlijk dumpen en loaden.
    Zo doe ik het momenteel eigenlijk altijd. Uurtje werk.

6. Tim Dondorp Member
    Reactie geplaatst op: 15-06-2013 om 08:53

Het is me bekend dat dit bericht al een beetje oud is, maar ook ik ga al mijn domeinen verhuizen naar deze host. Ik heb onderstaande instructie van Robert de Ridder opgevolgd, maar nu geeft Joomla 3.1 aan dat mijn logpad onschrijfbaar is (mijn Tempmap is wel schrijfbaar).

Dit vind ik vreemd, ik weet zeker dat de pad verwijzing correct is, beide mappen hebben de zelfde chmods (757, want 755 werkt niet) en van beide mappen is de eigenaar gereset. Kan ik dit zelf oplossen of moet ik bij de host zijn?