1. Marcel Vossen Member

Rechten op webspace voor Joomla bizar?

Topic geplaatst op: 18-02-2012 om 16:30

Hallo allemaal,

Nu is het weer weekend en nu zit ik weer te klooien om mijn site te onderhouden terwijl het bij andere webspace providers eigenlijk nog nooit een probleem is geweest. Ik vraag me dus af of ik werkelijk de enige ben die hier moeite mee heeft!

Mijn site is gemaakt in Joomla, en ik heb al ontzettend veel problemen gehad met rechten toen ik hem verplaatst heb.

Men beweert hier dat ik alle filerechten op 777 moet instellen in Joomla omdat het php 5.2 is, dat heb ik elders nog NOOIT hoeven doen, en men zegt daar zelfs dat dit absurd is omdat het een security risico is.

Maar nu de rechten dus op standaaard 755 voor folders en 644 voor bestanden staan kan ik de site weliswaar bekijken, maar bij het installeren van een plugin krijg ik bv al de volgende melding:

JFolder::create: Infinite loop detected
    Warning: Failed to move file!

Ik heb vanalles geprobeerd maar helaas krijg ik het niet weg!

Weet iemand hoe dit komt en of ik nu gek ben of te maken heb met een club die te strenge instellingen van de serverrechten hanteert?

Mvg,

Marcel

2. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 18-02-2012 om 17:01

Probeer dit eens: https://www.secure.versio.nl/nieuwsartikel.php?id=52

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Marcel Vossen Member
    Reactie geplaatst op: 18-02-2012 om 17:35

Hoi Ray,

Bedankt voor je tip, die truuc ken ik al, maar als ik dat doe dan krijg ik een hele shitload aan andere fouten op de site bij bepaalde links, fantastisch geregeld is het allemaal....

Ik weet nu niet 100% zeker wat het TMP en LOG pad moet zijn in Joomla, weet iemand hoe je daar achter komt?

Ik heb er nu staan :

/domains/mijndomeinnaam.nl/public_html/tmp

Alles wijst erop dat dit het probleem is....maar ik zou niet weten wat het anders moet zijn?

4. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-02-2012 om 18:03

Marcel,

Zet PHP 5.3 eens aan en zet daarna ALLE permissies op 755 (mappen EN inhoud, evt. ook van bovenliggende mappen)

5. Marcel Vossen Member
    Reactie geplaatst op: 18-02-2012 om 18:28

Als ik die htaccess file neerzet dan krijg ik meteen een internal server error als ik de site bezoek! Alle rechten staan op 755 voor mappen en 644 voor files...ik heb nog NOOIT ergens zo hoeven troubleshooten met Joomla, echt niet!

Joomla werkt perfect op de default manier je hoeft toch niet constant met rechten te gaan stoeien als alles goed is!

6. Marcel Vossen Member
    Reactie geplaatst op: 18-02-2012 om 18:30

Er bestaat toch ook nog zoiets als 'security' , welke idioot gaat nu al zijn files op een live site op 755 of zelfs 777 zetten? Leg me dat eerst maar eens uit voordat ik verder ga...

7. Marcel Vossen Member
    Reactie geplaatst op: 18-02-2012 om 18:49

Toch maar tegen beter weten in gedaan, alle files en folders op 755, zodra ik de .htaccess neerzet BAM! Internal server error...

8. Marcel Vossen Member
    Reactie geplaatst op: 18-02-2012 om 19:06

Eindelijk gevonden....weten jullie wel dat die text die in dat artikel op https://www.secure.versio.nl/nieuwsartikel.php?id=52 staat er in iedere webbrowser anders uitziet??

Ik heb nu eens geprobeerd met Google chrome en nu werkt het eindelijk,in Firefox en IE9 staan er heel andere codes tussen, het is maar dat je het weet, ik zou er dus een bestandje neerzetten dat mensen kunnen downloaden, dan zit je altijd safe!

9. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-02-2012 om 19:22

Maar werkt het nu wel naar behoren?

10. wihm Member
    Reactie geplaatst op: 18-02-2012 om 23:55

Ik zie in alle browsers deze code:

<FilesMatch "\\.php$">
    AddHandler x-httpd-php53 .php
    </FilesMatch>

11. wihm Member
    Reactie geplaatst op: 19-02-2012 om 00:02

Oeps, code wordt in dit forum verziekt.

suggestie versio: forum tags voor code, links etc...

12. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 19-02-2012 om 09:43

Regel voor regel in je .htaccess zetten. Dat je het anders ziet komt door de spaties die er tussen zitten.

13. rogerH Member
    Reactie geplaatst op: 19-02-2012 om 14:40

Bij mij dezelfde problemen, maar dankzij scriptje en php 5.3.10 (CGI/FastCGI) draait Joomla EN de updates nu probleemloos.

Hartelijk dank allen!

14. Jeremia Member
    Reactie geplaatst op: 20-02-2012 om 13:43

Precies dezelfde problemen gehad; instellingen bij Versio zijn nogal conservatief (php5.2 standaard).
    - zorg ervoor dat je php 5.3 aanzet in .htaccess(let op! met copy-paste van de code wijzigt deze! overtikken dus!)
    - instaleren van Joomla via installatron is aan te bevelen en voorkomt een hoop CHMOD problemen met maprechten.
    - na installeren van Joomla voor alle mappen via de filemanger van DirectAdmin naar jouw eigen gebruikersnaam zetten (wordt fileowner APACHE toegekend wat voor problemen zorgt).
    - nieuwe extensions die je installeert willen ook nog wel eens een verkeerde fileowner toegekend krijgen wat er voor zorgt dat je geen maptoegang hebt.

15. wihm Member
    Reactie geplaatst op: 20-02-2012 om 18:54

@Jeremia

Ik zou Installatron niet adviseren. Bij bijv. J2.5.0 zet Installatron nl. de verkeerde versie in #__schemas wat problemen geeft bij updaten.

Beter de originele distributie met ftp er opzetten dan weet je zeker dat het het goede script wordt gebruikt.