1. jordivn Member

    Installatron vervangen voor Softaculous

    Topic geplaatst op: 18-07-2016 om 21:08

    Beste allemaal,

    Sinds vandaag heeft versio ervoor gekozen om ipv Installatron, Softaculous te draaien op server 46.
    Echter heb ik betaald voor je een pakket met Installatron.

    Waarom wil ik Installatron ipv Softaculous:
    - Reseller beheer (backup en Updates) van de applicaties van gebruikers gaat makkelijker.
    - Maken van backups is meer naar eigen hand te zetten.
    - Inloggen op admin gedeelten van Wordpress kon rechtstreeks. (hoef ik geen tig wachtwoorden te onthouden)

    Mijn vraag of er meerdere zijn die het niet eens zijn met deze onaangekondigde wijziging in het hosting pakket?

    Reageer
  2. Ger Elskamp Member
    Reactie geplaatst op: 25-07-2016 om 16:41

    Ik ben hier ook niet onverdeeld blij mee. Ik had het al eerder ontdekt en het vreemde is dat ik nergens een letter er over kan vinden. Het lijkt wel of iedereen het zomaar accepteerd of het niet merkt. In elk geval wist ik hoe ik met Installatron moest omgaan en was het updaten en backuppen idd. een fluitje van een cent. Nu heb ik bijvoorbeeld in Softaculous ontdect dat ik drie Wordpress installaties heb, terwijl ik dacht dat het er maar één was. Welke nu te backuppen?? Hoe installeer ik nieuwe updates van Wordpress en plugins... kortom ben er vooralsnog niet blij mee en Versio zou zijn klanten wel eens iets meer over het hoe en waarom en hoe nu verder kunnen informeren??!!

    Vond u dit antwoord nuttig?

  3. Joost Te Paske Member
    Reactie geplaatst op: 28-07-2016 om 11:27

    Hallo allemaal,

    Sinds Installatron is vervangen voor Softaculous, kan ik met mijn Versio-account Wordpress niet meer gratis instaleren. Er staat het volgende:"WordPress cannot be installed in the Free version of Softaculous! Please notify your Server Admin to purchase the premium version of Softaculous!" Hoe moet ik verder?!

    Vond u dit antwoord nuttig?

  4. Justin Kil Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 28-07-2016 om 11:45

    Hallo
    Installatron is inderdaad vervangen door Softalicious. Softalicious is vele malen sneller en stabieler. Installatron was sterk verouderd, en liep om de haverklap vast. Hierdoor zijn wij gedwongen om over te stappen naar Softalicious, wat in onze ogen een grote verbetering is.

    Even voor Joost, het probleem moet nu verholpen zijn, de licentie moest even geactiveerd worden. Ger, u kunt even een ticket aanmaken met uw vraag, dan pakken wij het op. Via het forum is het lastig u persoonlijk te helpen. En Jordi, Softalicious functioneert inderdaad wat anders dan Installatron, dat is helaas onvermijdbaar bij een overstap.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  5. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 28-07-2016 om 13:12

    Overigens is het zo dat wij de punten die Jordi heeft genoemd hebben neergelegd bij Softaculous. Zij hebben beloofd aan deze punten te werken om ook op deze punten beter/gelijk te zijn aan Installatron.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  6. Joost Te Paske Member
    Reactie geplaatst op: 28-07-2016 om 13:23

    Hallo,
    Helaas is mijn probleem nog steeds niet verholpen. Komt dit door de beperkte tijd na de geactiveerde licentie of ligt dit probleem heel ergens anders.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  7. Tom Zwiep Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 28-07-2016 om 13:45

    Dit kan even duren voor het is verwerkt bij Softaculous zelf, bij ons is het al doorgevoerd en zou het binnen enkele minuten moeten werken.

    Mocht dit straks nog niet het geval zijn op welk domein zouden wij dit onder uw account of user mogen installeren ? Als u dit liever per ticket wilt doorgeven is dat ook prima.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  8. Mail Gmail Member
    Reactie geplaatst op: 28-07-2016 om 22:47

    Bij mij doet het ook goed. Ik denk dat bij je JavaScript geblokkeerd wordt?

    Vond u dit antwoord nuttig?

  9. Katja Van Groningen Member
    Reactie geplaatst op: 29-07-2016 om 00:29

    Ik zou ook graag WordPress voor mijn URL lifetimemoments.nl willen installeren.
    Ook vind ik het heel vervelend dat hier niet over gecommuniceerd is. Ik ben hier inmiddels 5 uur (met kleine tussenpozen) mee bezig geweest. En denk steeds dat ik iets verkeerd doe. Erg frustrerend.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  10. Gerald Van Wattum Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 29-07-2016 om 00:45

    @Katja

    U kunt gewoon Wordpress installeren op uw domeinnaam via Softaculous binnen een paar klikken.

    - Login op Directadmin
    - Klik uw domeinnaam aan
    - Rechtsonderin ziet u "Softaculous Auto Installer" klik daar op
    - Ga met de muis op het Wordpress logo staan en kies voor "Installeer"

    U krijgt nu een scherm met opties hoe u Wordpress wenst te installeren.

    Indien de installatie verder niet lukt door de instructies op het scherm verder te volgen dan raad ik aan even contact op te nemen via de Livechat of een ticket zodat een collega u hiermee kan helpen.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  11. Katja Van Groningen Member
    Reactie geplaatst op: 29-07-2016 om 00:53

    Deze stappen heb ik inmiddels een kleine 10 keer gedaan maar er gebeurd daarna niks. De link uit de mail met de bevestiging gaan naar een niet gevonden server. Ik zal morgen wel met de livechat verder proberen

    Vond u dit antwoord nuttig?

  12. Gerald Van Wattum Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 29-07-2016 om 01:06

    Uw domeinnaam moet wel eerst bereikbaar zijn via internet voordat u ook Wordpress gaat zien op het domein na installatie.

    Als u een domein registreert zonder een nieuw hosting pakket dan dient u nadien het domein te koppelen aan het hosting pakket. (https://www.versio.nl/artikelen/40-hoe-koppel-ik-een-domeinnaam-aan-een-webhosting-of-reseller-hosting-account). Binnen 4 tot 24 uur daarna ziet u een standaard pagina als u het domein intypt in uw browser. Daarna is het mogelijk Wordpress te zien op het domein als u deze daarop installeert.

    Heb zojuist uw domein gekoppeld aan uw hosting pakket. Binnen 4 tot 24 uur zal het domein werken en ziet u ook uw geïnstalleerde Wordpress als u naar het domein gaat via de browser.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  13. Katja Van Groningen Member
    Reactie geplaatst op: 29-07-2016 om 01:13

    Dankjewel Gerald
    Dan is dat waarom het steeds niet lukte.
    Kan ik morgen er mee aan de slag. Super.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  14. Roeland Topée Member
    Reactie geplaatst op: 06-09-2016 om 00:19

    Beste Jordivn,

    Oh, vandaar. Ik werd vandaag ook onaangenaam verrast door het ontbreken van Installatron in DirectAdmin. Ik heb mijn mailbox nog nagekeken of ik iets van communicatie had gemist, maar kon niets vinden. Ook in de helpdesk file en nieuws geen mededeling gevonden. Behalve dat iemand Installtron vandaag kwijt was, maar weer terug vond na opnieuw inloggen. Bij mij dus niet.
    Ik vind deze 'migratie' en de communicatie hierover zacht gezegd geen schoonheidsprijs verdienen.

    Los daarvan vind ik het een achteruitgang. Met DirectAdmin kon ik lezen en schrijven. Van dat nieuwe snap ik geen jota. Dat heeft me dus al een inproductieve middag gekost, uiteraard non declarabel. Ook geen link kunnen vinden naar een handleiding, een faq of een topic waarin wordt uitgelegd hoe je dingen op wijze x in installatron deed en nu op wijze y in dat nieuwe programma.

    Van mij had deze ongevraagde major change niet gehoeven. Sterker ik wil graag de keuze om te switchen naar Installatron, vanwege de efficiency voordelen.Nu kan ik mijn eigen klanten niet helpen, omdat ik verrast werd door het nieuwe systeem en geen idee heb hoe ik mijn installaties, moet beheren, backuppen en nieuwe installaties moet doen.

    Daarnaast ben ik zeer teleurgesteld in de wijze van communiceren hierover door Versio. Met zo'n major change kan dat echt niet. Niet communiceren. Dat soort acties ontneemt mij het enthousiasme om Versio aan te bevelen bij mijn clienten en relaties en ze bij andere providers met minder goede service weg te trekken. Ik kan nu niet meer oprecht zeggen dat het bij Versio tiptop is geregeld. Ticket is aangemaakt. Benieuwd of het probleem kan worden opgelost en het vertrouwen hersteld.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  15. sitebasednl Member
    Reactie geplaatst op: 15-12-2016 om 12:23

    En ik loop er nu pas tegenaan: ooit heb ik een webshop geïnstalleerd en de 'eigenaar' mailt dat hij niet kan inloggen. TJa. ik kan 'm niet eens terugvinden nu in softaculous, maar ik zal een ticket aanmaken. :)

    Vond u dit antwoord nuttig?

  16. hallo500 Member
    Reactie geplaatst op: 05-01-2017 om 19:13

    De subdomeinen, zouden die ook gewoon tussen het rijtje met installaties moeten staan of moet ik daar dieper Softalicious induiken?

    Vond u dit antwoord nuttig?

  17. Alex Boon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 05-01-2017 om 19:21

    Die staan er ook gewoon tussen, net als de installaties die via softaculous zijn gemaakt.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  18. fiammybe Member
    Reactie geplaatst op: 12-01-2017 om 11:18

    Ik ben blij met deze wijziging, maar ik kan op geen van mijn beide accounts softaculous vinden. Is dat iets dat moet aangezet worden op de server? Ik zit op vserver118 en vserver60.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  19. Alex Boon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 12-01-2017 om 11:39

    Enkel op server 60 is Softaculous aanwezig. Op server 118 zal dat later beschikbaar komen. Je kan het vinden op server 60 onder advanced features en dan kiezen voor Softaculous Auto Installer

    Vond u dit antwoord nuttig?

  20. Alice Boter Member
    Reactie geplaatst op: 20-02-2017 om 00:16

    Waarom is het zo moeilijk om dit even te communiceren met je klanten? Waarom staat er nergens een handleiding? Ik weet vrij zeker dat jullie mijn mailadres hebben want ik krijg wel elke maand keurig een rekening. Mail me even als je wat gaat veranderen.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  21. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 21-02-2017 om 01:19

    @Alice Boter De handleiding staat in onze artikelen database: https://www.versio.nl/artikelen/356-hoe-installeer-ik-een-applicatie-via-softaculous-zoals-wordpress-joomla-magento

    De volledige lijst met artikelen is te vinden op: https://www.versio.nl/artikelen

    Vond u dit antwoord nuttig?

  22. Frans Van Der Sloot Member
    Reactie geplaatst op: 24-03-2017 om 13:07

    Ik heb diversen wordpress site's geinstalleerd op mijn webhosting account. Nou wil ik in de oude instalaties een wijziging gaan doorvoeren, echter kan ik in het nieuwe Softaculous niet meer vinden hoe ik bij mijn oude installaties kom. Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat ik een spontane black out over hoed dit te doen maar ik kan het in ieder geval niet vinden

    Vond u dit antwoord nuttig?

  23. Alex Boon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 24-03-2017 om 13:24

    Binnen Softaculous kunt u rechtsboven kiezen voor all installations waar u de installaties kunt vinden. U kunt rechts daarvan eventueel zoeken naar geïnstalleerde installaties en importeren.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  24. Thiemo Van Assendelft Member
    Reactie geplaatst op: 31-03-2017 om 20:43

    Hallo,

    Is het een kwestie van tijd voordat de rest van Install. door Softac. wordt vervangen?
    Op server 195 staat het al, op server 85 nog niet. Vertel... vertel...

    Tot nu toe vind ik Softaculous prettig werken maar da's natuurlijk nog korte termijnwerk.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  25. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 01-04-2017 om 10:02

    @Thiemo Van Assendelft Dit wordt omgezet eens de licenties van Installatron verlopen.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  26. Paul Baeyens Member
    Reactie geplaatst op: 03-05-2017 om 11:46

    Ik snap totaal niets van dit nieuwe gedoe. Ik heb een website sinds enkele jaren bij jullie en moet nu voor deze heer (Baeyens) een website opzetten en stuit op softaculous. met men andere is het nog de oude manier en gaat alles vanzelf. ik weet niet eens hoe ik na het installeren van het WP thema moet inloggen om aan de website te werken van BPhoreca :( tijdrovend is dit en word er niet echt vrolijk van. niet iedereen is een specialist in die dingen en met mijn site hondenpootjes in nood gaat alles geweldig goed.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  27. Justin Kil Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 03-05-2017 om 11:52

    Hallo,

    U kunt via Softaculous niet direct inloggen inn wp-admin, dat is enkel mogelijk via het domein zelf. U dient dus gewoon in te loggen via uwdomein.nl/wp-admin

    Vond u dit antwoord nuttig?

  28. Paul Baeyens Member
    Reactie geplaatst op: 03-05-2017 om 12:07

    Dat heb ik gedaan maar blijkbaar gaat het niet met de domeinnaam. heb al van alles gedaan met zoeken in de helpdesk. DNS aangezet, misschien dat dan de juiste domeinnaam komt (is een .be) sorry ben niet zo goed in de beginfase van dit alles

    Vond u dit antwoord nuttig?

  29. Justin Kil Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 03-05-2017 om 12:20

    Om welk domein gaat het precies?

    Ik hoor het graag.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  30. Paul Baeyens Member
    Reactie geplaatst op: 03-05-2017 om 12:22

    bphorih208.208.axc.nl en zou moeten zijn www.bphorecadampkappen.be

    Vond u dit antwoord nuttig?

  31. Justin Kil Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 03-05-2017 om 12:35

    U dient http://www.bphorecadampkappen.be/ nog te koppelen aan uw pakket:

    https://www.versio.nl/artikelen/40-hoe-koppel-ik-een-domeinnaam-aan-een-webhosting-of-reseller-hosting-account

    Daarna is het domein binnen 4 tot 24 uur online.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  32. Paul Baeyens Member
    Reactie geplaatst op: 03-05-2017 om 12:43

    Dat had ik allemaal gedaan, ik begrijp het niet meer hoor. Als ik ga kijken op http://www.bphorecadampkappen.be/ krijg ik volgende melding:

    Uw domeinnaam is geparkeerd.

    Notitie voor de eigenaar van dit domein::
    Dit domein is niet gekoppeld aan uw webhosting pakket, reseller hosting pakket of virtuele/dedicated server. U heeft in uw klantenpaneel DNS beheer voor dit domein aangezet. Wijzig de DNS records naar de IP adressen van uw server of zet DNS beheer uit en wijzig de nameservers van de domeinnaam naar de nameservers van uw webhosting pakket, reseller hosting pakket of virtuele/dedicated server.

    Heb nu weer gedaan wat geschreven staat. DNS beheer uitgezet dus en nog eens de nameservers ingevuld

    Vond u dit antwoord nuttig?

  33. Justin Kil Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 03-05-2017 om 13:09

    Het staat nu goed ingesteld, binnen 4 tot 24 uur is het domein online. U dient nu niets meer aan te passen.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  34. Paul Baeyens Member
    Reactie geplaatst op: 03-05-2017 om 13:12

    Oh dat is geweldig nieuws. ik kijk er naar uit om te beginnen. Dankjewel !!

    Vond u dit antwoord nuttig?

  35. Paul Baeyens Member
    Reactie geplaatst op: 04-05-2017 om 10:41

    Not Found

    The requested URL /wp-login.php was not found on this server.

    Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  36. Justin Kil Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 04-05-2017 om 11:26

    U had de website op het verkeerde domein geplaatst. Ik raad u aan wordpress nu even opnieuw te installeren, dan kunt u direct beginnen:

    https://www.versio.nl/artikelen/356-hoe-installeer-ik-een-applicatie-via-softaculous-zoals-wordpress-joomla-magento

    Vond u dit antwoord nuttig?

  37. Paul Baeyens Member
    Reactie geplaatst op: 04-05-2017 om 11:31

    Ik zie nu dat er twee domeinnamen staan in de directadmin... moet ik dan de andere verwijderen? Ik heb die tweede niet aangemaakt :o

    Vond u dit antwoord nuttig?

  38. Justin Kil Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 04-05-2017 om 11:36

    Ik heb die reeds verwijderd, alleen uw 'echte' domein staat nu nog in directadmin.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  39. Paul Baeyens Member
    Reactie geplaatst op: 04-05-2017 om 11:45

    Ok, ik zie bij Softaculous een nieuwe wordpress die werd geïnstalleerd. dan moet ik met die verder en de oude verwijderen ??

    Vond u dit antwoord nuttig?

  40. Justin Kil Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 04-05-2017 om 11:53

    U dient die te verwijderen en een nieuwe installatie uit te voeren. Dan is alles in orde en kunt u beginnen met de website.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  41. Paul Baeyens Member
    Reactie geplaatst op: 04-05-2017 om 12:25

    Whoop whoop.... het is eindelijk gelukt !!! :))

    Vond u dit antwoord nuttig?

  42. Mike De Vries Member
    Reactie geplaatst op: 06-05-2017 om 19:34

    Kan softacolous ook in het nederlands

    Vond u dit antwoord nuttig?

  43. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 06-05-2017 om 19:40

    @Mike De Vries dat kan in DirectAdmin -> Softaculous Auto Installer -> 6 de icoontje bovenaan rechts met het moersleuteltje -> Taalkeuze.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  44. RobK Member
    Reactie geplaatst op: 08-07-2017 om 17:16

    De backups die ik had gemaakt in Installatron zijn verloren gegaan? En het updaten van mijn Installatron sites kan nu ook niet meer? (of kun je Installatron sites importeren in Softaculous?)

    Vond u dit antwoord nuttig?

  45. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 09-07-2017 om 10:15

    Hallo, backups van Installatron zijn niet compatibel met Softaculous, deze worden niet mee overgezet. U kunt via File Manager in DirectAdmin de map .softaculous hernoemen naar .softaculous- Vervolgens naar Softaculous gaan -> het script opzoeken dat u gebruikt voor de website -> en dan zal u de website weer kunnen importeren via het import tabje. Dit kunt u doen voor elke website. Mocht het niet lukken kunt u even mailen naar support@versio.nl

    Vond u dit antwoord nuttig?

  46. Eric Cuijpers Member
    Reactie geplaatst op: 04-08-2017 om 13:54

    Fijn dat versio je zomaar opzadelt met softaculous, zonder ff te vragen.
    Arrogantie noem ik dat.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  47. musesinc Member
    Reactie geplaatst op: 14-08-2017 om 12:33

    Wat een drama dat Softaculous... mijn WP-installatie staat in een subdomein maar Softalicious zegt dat ik niks heb geïnstalleerd, "You do not have any installations" ... wat nu?

    Vond u dit antwoord nuttig?

  48. Tom Zwiep Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 14-08-2017 om 12:36

    Kun u hier een ticket voor aanmaken en aangeven om welke subdomein het gaat dan kunnen wij dit voor u nakijken.

    Vond u dit antwoord nuttig?