1. Davy Verstraeten Member

Php mail form

Topic geplaatst op: 30-06-2016 om 09:31

Hey iedereen,

Ik heb een vraagje een tijdje geleden werkte mijn php contact form wel maar deze blijkt nu niet meer te werken en bij de Direct Chat van Versio zelf zeggen ze dat de localhost moet aangegeven worden nu ze met externe mailservers werken, ik heb dit echter nooit moeten doen en heb me geen idee hoe ik dit moet doen, ik vind ook nergens info hierover..

Het is dus een form in html op mijn website en vanaf je op "submit" drukt verwijst hij door naar "email.php".
    Hij heeft altijd gewerkt en de code blijkt ook te werken want hij geeft geen fout melding.

Iemand een idee?

Php code (deze heeft altijd gewerkt voor mij) heb deze natuurlijk ook naar de juiste mail adressen aangepast :

<?php

$name = $_POST['name'];
    $email = $_POST['email'];
    $message = $_POST['message'];

$to = "me@me.com";
    $subject = "TEST";
    $message = "TEST";
    $headers = "";

if( mail($to,$subject,$message,$headers) )
    {
    echo "<h2>Thank you for your comment</h2>";
    }
    else
    {
    echo "<h2>Sorry, there has been an error</h2>";
    }

?>

2. NightQuest Member
    Reactie geplaatst op: 07-07-2016 om 12:59

Om dit op te lossen moet je hele script herschreven worden of moet versio hun PHP mail instellingen aanpassen.

Ik vrees dat je script gaat herschreven moeten worden in combinatie met iets zoals PHPmailer.

Iets zoals dit zal je verderhelpen: http://www.inmotionhosting.com/support/email/send-email-from-a-page/using-phpmailer-to-send-mail-through-php

Vond u dit antwoord nuttig?