1. NieuwmetVPS Member

Verhuistoken aanvragen

Topic geplaatst op: 19-06-2016 om 16:30

Hoe kan ik het verhuistoken aanvragen?

2. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 19-06-2016 om 16:50

Hallo, u kunt deze opvragen in het klantenpaneel: http://www.versio.nl/7-waar-vind-ik-de-token-epp-code-van-mijn-domeinnaam

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Hans Guldemond Member
    Reactie geplaatst op: 01-09-2016 om 18:20

Kan je mij zeggen hoe ik puntsgewijs door dit traject heel moet?

4. Hans Guldemond Member
    Reactie geplaatst op: 01-09-2016 om 18:22

Ben je er nog Fabien?

5. Hans Guldemond Member
    Reactie geplaatst op: 01-09-2016 om 18:28

Moet er voor een verhuistoken betaalt worden?
    Ik wil van Versio naar een andere provider.

6. Gerald Van Wattum Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 01-09-2016 om 19:37

Nee voor een verhuiscode hoeft niet betaald worden, die kunt u inzien in uw klantenpaneel onder

Mijn producten -> Domeinnamen -> Overzicht -> Pijl naast domeinnaam -> EPP code opvragen

De code wordt dan in uw scherm weergegeven.

Die code kunt u dan doorgeven aan de nieuwe provider, zij kunnen daarmee de verhuizing voor u in gang zetten.

7. Max Van Der Zee Member
    Reactie geplaatst op: 28-12-2016 om 14:35

Beste Versio,

Hoe krijg je deze code nadat je het domein al hebt opgezegd?
    Normaal krijg je deze toch in de mail na opzegging?

groet max

8. Justin Kil Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 28-12-2016 om 14:45

Hallo,

een domein dient altijd in actieve status verhuisd te worden. Een opgezegd/verlopen domein kan niet verhuisd worden. U kunt het domein binnen 30 dagen na opzegging nog verlengen via 'Verlopen abonnementen' in het klantenpaneel, dan kunt u de code opvragen via Mijn producten -> Domeinnamen -> Overzicht -> Pijl naast domeinnaam -> EPP code opvragen

9. Max Van Der Zee Member
    Reactie geplaatst op: 29-12-2016 om 09:50

Dag Justin,

Kunt U de opzeggingen ook ongedaan maken, of moet er opnieuw betaald worden?

mvg max

10. Gerald Van Wattum Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 29-12-2016 om 10:17

Als een domeinnaam is opgeheven in het registry dan kan deze ongedaan gemaakt worden, hieraan zitten echter wel kosten, welke u kunt terug vinden tot 30 dagen na het opzeggen van het domein in uw klantenpaneel onder "Verlopen abonnementen bekijken"

Meer informatie over het ongedaan maken van een opheffing leest u op:
    https://www.sidn.nl/a/nl-domeinnaam/domeinnaam-opheffen-ongedaan-maken

11. Max Van Der Zee Member
    Reactie geplaatst op: 30-12-2016 om 13:56

Dag Gerald,

Kunt dit voor mij regelen?
    Erg vreemd dat dat dit geld kost en zo onduidelijk is, bij andere providers zoals hostnet is dit gewoon gratis.

mvg

max

12. Alex Boon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 30-12-2016 om 14:14

Het is ook gratis zolang het domein nog actief is. Via het versio klanten paneel kunt u het domein uit quarantaine laten halen. Dat is niet iets wat wij voor u kunnen uitvoeren zo.

13. Patrick Van Kemenade Member
    Reactie geplaatst op: 03-01-2017 om 14:41

Op zich wel vreemd dat bij opzeggen geen EPP code wordt doorgestuurd, is bij een aantal andere hostingproviders wel de standaard werkwijze dat je eerst moet opzeggen en daarna pas kunt verhuizen met de EPP code die je per mail krijgt bj opzegging.

Maar wel goed dat dit topic er is,dus een gewaarschuwd mens telt voor 2.

BIJ VERSIO NIET HET DOMEIN OPZEGGEN VOOR DE VERHUIZING !!!

14. Patrick Van Kemenade Member
    Reactie geplaatst op: 03-01-2017 om 14:45

Misschien ook handig om bij opzeggen een waarschuwing te vermelden, dat indien je het domein wilt verhuizen je dit moet doen zonder opzegging. Ik heb me hierin ook 1 keer bijna vergist, gelukkig had ik wel eerst de EPP opgevragen en de verhuizing aangezet en daarna direct opgezegd, gelukkig was het verhuisproces al zover door dat het nog net goed ging.

15. Patrick Van Kemenade Member
    Reactie geplaatst op: 03-01-2017 om 14:47

Iets wat je ook moet weten is dat je voor een .com domein ook de LOCK er af moet halen,want standaard zijn deze bij Versio (en denk ik ook bij de meeste andere providers) standaard op LOCK.

16. sdeclercktelenetbe Member
    Reactie geplaatst op: 04-01-2017 om 09:14

Kan er mij iemand vertellen hoe ik een serie domeinnamen kan doorgeven aan een ander beheerder. Die losstaat van mijn hostingpakket en van versio.

17. Max Van Der Zee Member
    Reactie geplaatst op: 16-01-2017 om 10:29

Mij was dit dus niet bekend en werd dus ook niet gewaarschuwd, dit kost me nu voor 4 domeinen 80 euro extra.

Bij providers zoals hostnet valt dit gewoon onder de service.

Slechte beurt voor versio dus...

18. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 17-01-2017 om 00:57

Max, het is mij niet duidelijk waar je het precies over hebt. Heb je de reacties hierboven wel gelezen?

Een verhuistoken opvragen bij Versio is altijd gratis. Dit kun je zelf doen via je klantenpaneel.

Als je een domein wilt wegverhuizen dien je de lock er af te halen (indien aanwezig) en de token op te vragen. Beide dingen dien je zelf te doen via je klantenpaneel.

Wanneer de domeinnaam is wegverhuisd, wordt deze automatisch verwijderd uit je klantenpaneel.

Als je domeinnaam wilt opzeggen (zonder weg te verhuizen) dan kun je hem opzeggen via je klantenpaneel. Ook het opzeggen is natuurlijk gratis (heractiveren is niet gratis). Bij het opzeggen kun je ervoor kiezen om de domeinnaam per direct op te zeggen of vanaf de verloopdatum. Opzeggen vanaf de verloopdatum doe je door de automatische verlenging uit te zetten.

Dus nogmaals:
    1. Verhuistoken opvragen is gratis.
    2. Lock er af halen is gratis.
    3. Opzeggen is gratis.
    4. Heractiveren van domein wegens verkeerd opzeggen is niet gratis.