1. AV88 Member

Mijn domeinnaam gekaapt?

Topic geplaatst op: 09-06-2016 om 16:11

Beste lezers,

ik beheerde tot voor kort een nieuwssite (ashladan.be) en heb de domeinnaam nog steeds onder mijn hoede. Dit omdat de site een goede reputatie had en ik wil verhinderen dat derden onterecht het succes ervan misbruiken.

Een voormalige beheerder van de domeinnaam heeft nu een doorverwijspagina op de frontpagina gezet - zonder mijn medeweten - en dat is niet netjes. Wat zijn mijn rechten in deze situatie, en wat kan ik doen om dit euvel ongedaan te maken?

Met vriendelijke groeten,
    Alex

2. Robin Houtevelts Member
    Reactie geplaatst op: 09-06-2016 om 23:38

Goh, bizarre situatie.

Jij bezit een domeinnaam, maar de website zelf ( webserver, databank, code van de site etc ) is in bezit van iemand anders?
    Ik vrees dat je dan niet veel kunt doen wanneer de eigenaar van de website beslist onder een ander domeinnaam verder te gaan.

Indien je tóch ook eigenaar bent van de website; pas dan gewoon de code aan zodat er geen redirect meer is?

Alleszins, wat je zeker en vast kunt doen is het DNS beheer onderbrengen bij Versio. Voor zover ik weet is dit gratis. Dan kan je vanuit je klantenpaneel zeggen naar welke server je gestuurd moet worden als je surft naar het domeinnaam.
    Zorg ervoor dat je gestuurd wordt naar een webserver dat je zelf beheerd, of wordt beheerd door iemand dat je vertrouwd.

Vond u dit antwoord nuttig?