1. Bart Van Audenhove Member

Privacy protection

Topic geplaatst op: 05-06-2016 om 10:46

Ik kreeg net de volgende mail in m'n spam box (ik heb de persoonlijke gegevens vervangen door [mijn naam] en [mijn domein]):

-----------------------------
    Van: DONGMO Maurice <mamamail123@mamamail.org>
    4 jun. (1 dag geleden)

aan mij

Dear DHR. [mijn naam],

We want to inform you that you successfully register your domain [mijn domein] from Belgium .

Unfortunately, you didn’t choose the option “Privacy protection”, so information related to you and your domain are available on internet.

Sincerely
    Maurice.
    --------------------------------

Er zat blijkbaar ook een fabeelding bij die door m'n spamfilter geblokkeerd werd en die ik dus niet ga deblokkeren.

Ik zie op het internet dat bepaalde andere providers een privacy optie voorzien. Bestaat dit bij Versio? Zoja, hoe activeer ik dit?

2. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 05-06-2016 om 10:54

Hallo, de mail komt ons niet zo bekend voor. Ik vermoed dat het om een spam/scam mail gaat.

U kunt een domein op Anonieme houder zetten via Uw domeinnamen -> overzicht -> vergrootglas achter domein -> houder wijzigen -> bij "Bestaande houders" kiezen voor "Anoniem".

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Bart Van Audenhove Member
    Reactie geplaatst op: 05-06-2016 om 11:12

Ik heb geen keuze "anoniem", alleen leeg of mijn persoonlijke gegevens. Is leeg dan anoniem?

4. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 05-06-2016 om 11:18

Probeert u dit op een .be domein? Voor deze domein extensie is het niet meer mogelijk een domein op anoniem te zetten, deze vereisen de correcte houder gegevens.

5. Bart Van Audenhove Member
    Reactie geplaatst op: 05-06-2016 om 11:30

OK, ik heb het gevonden, bij een .com domeinnaam is er inderdaad de optie (met €5 kost eenmalig).
    Bedankt!

6. Sofie Debaeke Member
    Reactie geplaatst op: 10-06-2016 om 20:11

Beste,
    Volgens DNS Belgium zouden enkel mijn naam en e-mailadres vermeld moeten staan bij de WHOIS van mijn domeinnaam. Ik bemerk echter dat al mijn privé-gegevens vermeld worden, ook al registreerde ik als privépersoon zonder bedrijfsnaam... Ik registreerde niet 'anoniem' bij Versio (en ben dit ook niet van plan) maar nu zijn er toch echt wel te veel persoonlijke gegevens zichtbaar. Kan dit in orde gebracht worden owv de privacy aub? Bedankt!