1. Francesco Member

Webadres niet toegankelijk via www.

Topic geplaatst op: 17-02-2012 om 10:35

Mijn webhosting is niet altijd bereikbaar als ik het adres met www. intyp. Meteen daarna proberen zonder www. ervoor en dan werkt het gewoon wel. Bij de domain setup staat alleen het adres zonder www. ervoor.

Herkent iemand deze problemen? en weet iemand een oplossing?

2. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 17-02-2012 om 12:05

Hoi Francesco,

Wanneer heb je de DNS ingesteld? Het duurt tot 24 uur na het instellen van de DNS voordat de domeinnaam met en zonder www goed bereikbaar is.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 17-02-2012 om 17:42

Is internet cache, gewoon even geduld hebben.

4. Francesco Member
    Reactie geplaatst op: 17-02-2012 om 23:52

De DNS is 2 maanden geleden ingesteld, wanneer de problemen zijn ontstaan weet ik niet want benader zelf de site eigenlijk alleen zonder www.

Maar het is wel gek dat het soms wel werkt en soms niet, weet niet precies hoe de DNS of InternetCache werkt maar lijkt me niet dat het random wat doet :)

5. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 18-02-2012 om 09:08

Open eens CMD en typ ipconfig /flushdns en dan enter. Hoop het dan wel lukt.

6. Francesco Member
    Reactie geplaatst op: 19-02-2012 om 09:34

Tja misschien doet hij het dan wel, zal de komende tijd proberen de site via www. te bezoeken. Maar aan de 500 dagelijkse bezoekers kan ik dit toch niet vragen!

BOvendien lijkt er meer aan de hand te zijn, ook mails komen niet altijd aan. De als de gebruikers ons een mail sturen krijgen ze soms de melding terug:

----- Transcript of session follows -----
    < tt@gthq.nl>... Deferred: Name server: gthq.nl.: host name lookup failure
    Message could not be delivered for 5 days
    Message will be deleted from queue

Daarnaast heb ik zelf problemen om een aantal mails uit te sturen, met name naar XS4all adressen zijn ze vaak die bouncen:
    Delay reason: SMTP error from remote mail server after MAIL FROM: SIZE=3731:
    host mx1.xs4all.nl [194.109.24.132]: 451 4.3.0 Cannot verify mail exchange for gthq.nl

Denk dat er meer aan de hand is en dat er echt iets fout zit in de DNS....Zal ik maar een helpdesk ticket aanvragen?