1. jammy Member

Artisteer

Topic geplaatst op: 17-02-2012 om 09:38

heb met artisteer een template (try) gemaakt, echter kan ik die niet uploaden naar mijn joomla admin.

2. GJantz Member
    Reactie geplaatst op: 17-02-2012 om 13:19

Hoi Jammy,

om een template te uploaden moet je FTP enable-en in Joomla. Er vanuit
    gaande dat je Joomla hebt geinstalleerd vanuit DirectAdmin (intallarton).
    Ik ga er ook even vanuit dat je Joomla in de root hebt geinstalleerd.

Dit kun je terug vinden onder: \\administrator
    inloggen
    menu Website
    Algemene Instellingen
    3e tab Server
    FTP instellingen
    vul de local host in (127.0.0.1) als server
    port 21
    gebruikersnaam van die site
    wachtwoord van de user

Succes !!!
    Groet,
    Glenn

NB: check ook even in de filemanager in DirectAdmin of Joomla niet "per ongeluk" is geinstalleerd onder APACHE. Als dat zo is vink dan de folder(s) aan en klik RESET OWNER

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Jeremia Member
    Reactie geplaatst op: 19-02-2012 om 16:11

FTP in Joomla aanzetten is nergens voor nodig; kan prima zonder en is een extra security risk. Voornaaste probleem wat ik met Versio servers heb is dat ownership van mappen vaak op Apache staat (wat Glenn ook aangeeft) en dat de rechten verkeerd staan (google even op map rechten). Via een FTP programma als Filezilla kun je dit makkelijk en snel goed zetten maar het kan ook vanuit de Filemanager van Direct Admin zelf.

4. jammy Member
    Reactie geplaatst op: 25-02-2012 om 15:42

Bedankt heren.

5. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 25-02-2012 om 16:24

Dan moet je bepaalde mappen op 777 gaan zetten.
    niet handig.

https://www.secure.versio.nl/nieuwsartikel.php?id=52

ben je meteen van die owner rechten af

6. chatuliem Member
    Reactie geplaatst op: 30-04-2013 om 16:49

Artisteer Templates moet je uploaden via het Joomla menu extensies. Er zitten echter een paar addertjes onder het gras. Ten eerste moet je het Joomla template in Artisteer zelf exporteren. Dan maakt Artisteer er een zip bestand van, dat te uploaden is via Extensiebeheer in Joomla.
    Het kan echter zijn, dat de installatie van Joomla nog niet volledig is. Je kunt dan waarschuwingen vinden onder extensiebeheer, waarschuwingen. Als daar staat dat je temp directory niet schrijfbaar is, dan moet je de rechten verzetten naar 777.

7. chatuliem Member
    Reactie geplaatst op: 30-04-2013 om 16:52

Het kan ook nog zijn, dat try bestanden niet te uploaden zijn, en als dat wel het geval is, verschijnt als achtergrond het woord try irritant veel op de site. Zelf denk ik dat je beter een echt abbonement kunt nemen op Artisteer.