1. Dimono Member

Mails worden naar verkeerde ip gestuurd.

Topic geplaatst op: 17-05-2016 om 19:51

Ik heb al een poosje terug een domeinnaam verhuist van Versio naar een andere server en dus ook een ander IP adres. Nu viel het mij op dat mails (bijvoorbeeld via phpmail en installatron en zelfs van een reseller klant) nog steeds in mijn oude mailbox kwamen. Ik heb daar al enige tijd last van.

Ik heb zojuist het oude domeinnaam en mailbox verwijderd uit direct admin. Maar nu krijg ik via phpmail en via roundcube een delivery failed bericht naar het adres die ik als afzender ingesteld heb.

Ik krijg de volgende melding:

mail@domeinnaam.nl
    host 159.253.1.XXX [159.253.1.XXX] (niet het ipadres van waar deze mail zich nu bevind.
    SMTP error from remote mail server after MAIL FROM:<afzender@domeinnaam.nl> SIZE=1624:
    enz. enz.

Ik heb dit probleem alleen bij mails vanaf domeinnamen in mijn reseller account, maar mis nu wel updates van bijvoorbeeld Installatron en andere sites op deze server. Ik heb het gevoel dat het ipadres van mijn domeinnaam nog ergens hardnekkig gecached staat. Hoe los ik dit op?

2. Tom Zwiep Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 17-05-2016 om 20:10

U mag hiervoor een ticket bij ons maken dan zullen wij u zo spoedig mogelijk helpen met het oplossen van uw probleem. Via het klantenpaneel op pagina Uw helpdesk tickets via https://www.secure.versio.nl/c-tickets kunt u een ticket maken.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. SADOR Member
    Reactie geplaatst op: 22-05-2016 om 15:39

Wij hebben waarschijnlijk hetzelfde probleem.
    Na verhuizing niets anders dan problemen.
    Chatten helpt niet zij hebben een ticket aangemaakt. Een week geleden. Maar nog geen antwoord.
    Mails kunnen we niet ontvangen. Lastig

4. swake Member
    Reactie geplaatst op: 22-05-2016 om 18:31

Citaat

"Ik heb al een poosje terug een domeinnaam verhuist van Versio naar een andere server en dus ook een ander IP adres. Nu viel het mij op dat mails (bijvoorbeeld via phpmail en installatron en zelfs van een reseller klant) nog steeds in mijn oude mailbox kwamen. Ik heb daar al enige tijd last van."

Na het verhuizen van uw domeinnaam naar andere server , hebt u de nameservers aangepast ? Ik heb de indruk van niet .
    http://www.versio.nl/44-hoe-maak-ik-mijn-eigen-nameservers-aan

5. Justin Kil Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 23-05-2016 om 09:56

Hallo,

U kunt dit beide even aankaarten via een mail naar support@versio.nl, dan lossen wij dit snel voor u op.

Bij voorbaat dank.

6. Dimono Member
    Reactie geplaatst op: 23-05-2016 om 10:24

@swake Ja nameservers waren aangepast en MX records had ik doorverwezen naar nieuwe ip, dit werkte behalve voor mails vanaf zelfde server.

Het oude domeinnaam compleet verwijderen ook uit Direct Admin lijkt wel de oplossing te zijn geweest. Het heeft alleen een paar uur geduurd voordat dit werkte. (waarschijnlijk toch door dns update?)

@sador via direct admin, bijvoorbeeld webmail: roundcube (of rechtstreeks via ipadres/roundcube). Kun je nog wel in je mailbox komen als het goed is. Daar kun je je gemiste mailtjes teruglezen. Op deze manier kon ik nog wel bij mijn oude mailbox komen. Echter, domeinnaam en box verwijderd kun je even geen mails (van resellers en domeinen nog op oude hosting) ontvangen. Bij mij was dat een paar uurtjes totdat het wel werkte.