1. Ruud Van Der Salm Member

E-mail form werkt niet op domein

Topic geplaatst op: 05-05-2016 om 17:43

Hallo!

Ik maak al lang en tevreden gebruik van jullie hosten.
    Ik heb een portfolio website met een contactformulier. Recent ben ik dit portfolio aan het updates en kom ik er achter dat het contactformulier niet meer werkt. De code op zich werkt 100% zeker. Met mijn band heb ik ook hosting bij jullie afgesloten, natuurlijk onder een andere domein naam, hier werkt exact hetzelfde formulier wel.

Voor de zekerheid heb ik de schrijfpermissies van het domein / de map waar de website in staat volledig open gezet (777). Ook dit mocht niet baten.

Het betreft een simpel PHP formulier welke alle ingevulde gegevens in een e-mail naar mijn inbox stuurt.
    Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt voor het mee denken!

2. Justin Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 06-05-2016 om 10:11

Hallo,

Dat komt waarschijnlijk omdat het info@ emailadres niet bestaat in directadmin; Dat emailadres moet bestaan om de phpmailer te laten werken.

Met vriendelijke groet,

Justin - Helpdesk

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Ruud Van Der Salm Member
    Reactie geplaatst op: 07-05-2016 om 09:36

Mijn domein is www.ruudvandersalm.nl

Begrijp ik het goed dat ik een e-mail adres "info@ruudvandersalm.nl" moet aanmaken zodat de phpmailer en dus het formulier werkt? Ik heb dit e-mail adres nooit gehad en eerst werkte het wel.

Ik hoor graag van je terug Justin.

4. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 07-05-2016 om 10:20

Het info@ruudvandersalm.nl moet aangemaakt zijn in DirectAdmin -> E-mail accounts. Nadien kunt u dan info@ruudvandersalm.nl instellen als FROM adres in uw script.

Dit is een vereiste om correct te kunnen werken met onze externe spam filter.

5. Ruud Van Der Salm Member
    Reactie geplaatst op: 07-05-2016 om 10:48

Bedankt voor de reacties zo ver!

Is het wel mogelijk om, na het aanmaken van "info@..", een ander Mail adres te gebruiken in het formulier?

6. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 07-05-2016 om 10:54

U zal in het formulier het info@ adres moeten instellen als afzender (FROM) adres. Anders zal dit niet werken met onze externe spam filter, dit is 'geforceerd' naar het info@ adres door onze systeembeheerders.

Het info@ adres zal ingesteld moeten worden in het script, geen ander adres.

7. Ruud Van Der Salm Member
    Reactie geplaatst op: 07-05-2016 om 12:57

Bedankt!

Het formulier werkt weer!
    Ik heb echter nog één aansluitende vraag. Eerst had ik achter $from het volgende staan: 'From: Portfolio-Website'. Op die manier was het in mijn inbox meteen duidelijk waar het bericht vanaf kwam. Is er een mogelijkheid om dit op een andere manier te regelen? Of stel ik deze vraag op de verkeerde plek? :)

8. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 07-05-2016 om 13:03

Of dat mogelijk is zal u even moeten nagaan met de maker van het script. Mogelijk kunt u dat nog coderen in het script. Of dat vermelden in het onderwerp van het bericht.