1. Stefaan Wyckmans Member

E-mailhosting

Topic geplaatst op: 31-03-2016 om 13:54

Hallo,

Ik ben een totale leek en zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb een aantal weken geleden hier bij versio een domein gekocht omdat ik de naam alvast wou hebben.

Nu heb ik, als leek, maar een website gemaakt via WIX omdat volledig een website vaanf nul programmeren me veel te moeilijk was.

Nu wil ik de site online zetten. Daarvoor moet ik dan bij WIX ofwel het domein transfereren ofwel koppelen. Beide lijken mij niet zo simpel. Maar bon. Volgens hun forum kan ik dat niet eens overdragen want je moet blijkbaar al min. 60 dagen dat domein ergens hebben en zo precies dragen ze geen .be over.

Los daarvan wil ik eigenlijk aparte mail hosting omdat hosting bij WIX blijkbaar via een google app gaat.

Kan ik e-mailhosting hier bij versio kopen en zo ja welk pakket moet ik dan exact kopen? Of kan dat ook ergens anders maar dan gekoppeld aan mijn domein bij versio.

Ik weet echt niet hoe ik er allemaal aan begin. Ben al een hele dag aan 't googlen en forums aan 't lezen en ben al een klein beetje mee, maar dus niet helemaal ;-)

2. Alex Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 31-03-2016 om 14:01

Wij kunnen de domeinnaam voor u koppelen. U kunt daarvoor een ticket aanmaken en stuur daarbij de Nameservers/DNS records mee van WIX waarna wij het voor u kunnen kopppelen.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Stefaan Wyckmans Member
    Reactie geplaatst op: 31-03-2016 om 14:06

Oké zal ik doen. En hoe kan ik juist een e-mailaccount genereren/hosten op mijn domein?

4. Alex Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 31-03-2016 om 14:17

U kunt hiervoor de volgende handleiding gebruiken: www.versio.nl/71-hoe-maak-ik-een-email-account-aan-en-koppel-ik-deze-aan-een-email-programma

5. Stefaan Wyckmans Member
    Reactie geplaatst op: 01-04-2016 om 07:55

Het is me helaas niet gelukt de intructies te volgen. Outlook kan niet aanmelden bij de server.

Helaas kan ik hier geen printscreen toevoegen.

Naam: Stef
    emailadres: info@pratenluchtop.be
    type account: imap
    server inkomende mail: mail.pratenluchtop.be
    server uitgaande mail: mail.pratenluchtop.be
    gebruikersnaam: info@pratenluchtop.be

verificatie uitgaande e-mail aangevinkt
    dezelfde instellingen gebruiken aangevinkt
    inkomende e-mail 143
    uitgaande: 587

6. Justin Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 01-04-2016 om 09:52

Hallo, mail, smtp en pop verwijzen nog naar het standaard IP in DNS beheer, deze moet u wijzigen naar het IP van uw pakket.

Groet,

Justin

7. Stefaan Wyckmans Member
    Reactie geplaatst op: 01-04-2016 om 10:23

Alweer wat Chinees, maar heb al wel wat opzoekwerk verricht.

Wil u zeggen dat ik voor mail, smtp en pop de value moet veranderen van 159.253.0.110 naar 185.13.227.213? Is het dan oké?

8. Justin Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 01-04-2016 om 10:29

Dat is correct. Als u dat wijzigt, werkt de mail binnen een paar uur.