1. Jacob Hakvoort Member

Online portemonnee en omzetbelasting

Topic geplaatst op: 15-03-2016 om 21:29

Hallo mede-versio gebruikers,

Hoe werkt een online portemonnee bij aangifte omzetbelasting?
    Moet ik de bedragen opgeven die overgemaakt zijn naar Versio (naar de online portemonnee)?
    Of moet ik de bedragen in de facturen van Versio aanhouden?

2. Tom Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 15-03-2016 om 21:40

U kunt de facturen die u krijgt bij het aanschaffen van een product gebruiken voor uw aangifte omzetbelasting.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Jacob Hakvoort Member
    Reactie geplaatst op: 16-03-2016 om 13:20

Beste Tom,

Bedankt voor uw reactie. Als ik het goed begrijp hoef ik de storing naar online portemonnee niet op te geven (hier is immers alleen een factuur van met ideal-transactie kosten).

Situatie: Ik stort MEER geld dan ik direct nodig heb naar online portemonnee. Daarna doe ik bestelling van domeinnamen en wordt hiervan een factuur gemaakt. Er is nu een deel weg uit de online portemonnee. Ik gebruik de factuur die is aangemaakt van bestelling van domeinnamen voor aangifte omzetbelasting.

De storting zelf hoeft dus niet te worden aangegeven bij de omzetbelasting.

4. Justin Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 16-03-2016 om 13:33

Hallo,

Dat is correct. Daarom is het ook handiger om het saldo gewoon op te waarderen naar 0.00, dan komen de facturen altijd overeen met uw bankafschriften.

5. Kasper Member
    Reactie geplaatst op: 16-03-2016 om 13:50

Even het topic kapen om hier op in te haken.

Ik wil best opwaarderen naar het bedrag wat de kosten zijn. Wat helemaal makkelijk is dat dit achteraf kan en dat je "rood" kan staan. Echter kan dit maar tot 100 euro en er zijn maanden dat de factuur dit bedrag overstijgt.

Dan zal ik toch van te voren geld moeten zetten in de portomonee zodat de factuur voldaan kan worden, of is het mogelijk om het rood staan op te rekken zodat er (zoals altijd) netjes achteraf betaald kan worden.

6. Jacob Hakvoort Member
    Reactie geplaatst op: 16-03-2016 om 13:52

Beste Justin. Bedankt voor uw snelle reactie. Dit is wat ik wilde weten. Bedankt.
    Klopt het ook dan stortingen via het partner programma (in de online portemonnee) dan moeten worden gezien als inkomsten?

7. Justin Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 16-03-2016 om 14:01

Hallo,

ja, als u een identiteitsdocument upload via het klantenpaneel, kunt u tot EUR 1000 rood staan.

Groet,

Justin - Helpdesk

8. Justin Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 16-03-2016 om 14:04

"Klopt het ook dan stortingen via het partner programma (in de online portemonnee) dan moeten worden gezien als inkomsten?"

Ja, ik neem aan dart de partner inkomsten ook aangegeven dienen te worden bij de belasting.

9. Jacob Hakvoort Member
    Reactie geplaatst op: 17-03-2016 om 11:50

@Kasper: Bedankt voor de tip. Ik heb direct even een identiteitsdocument geupload. Dat zou natuurlijk schrikken zijn. Verder heb ik gelezen op het forum dat Versio bezig is met een automatisch incasso systeem. Dit zou onze problemen oplossen.

@Versio: Er staat bij de gebruikersinstellingen : "Haal het maximale uit uw account bij Versio! Upload een officieel identiteitsdocument om het negatief saldo limiet van uw klantenaccount te verhogen naar € -1,000.00.".

Misschien is het verstandig dat hier wordt vermeld dat het standaard negatieve saldo "100 euro" bedraagt.

10. Justin Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 17-03-2016 om 12:17

Bedankt voor de feedback, ik gooi het hier in de groep.

Wij zullen uw upload zo snel mogelijk verifieren.

Groet,

Justin - Helpdesk

11. Kevin Cloet Member
    Reactie geplaatst op: 30-03-2016 om 15:53

Zou het niet mogelijk zijn om gewoon een factuur te verkrijgen van het opwaarderen van de online portemonnee? Ik zou graag bv gewoon 100 euro opwaarderen en daar een factuur van verkrijgen. In plaats van 15 kleine facturen van elk 5 euro. Dit is redelijk tijdrovende qua boekhouding.

12. Justin Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 30-03-2016 om 16:32

Ik begrijp wat u bedoelt, maar dit is helaas niet mogelijk. Er worden enkel facturen aan het klantenpaneel toegevoegd van de bestellingen zelf.

13. Patrick97 Member
    Reactie geplaatst op: 30-03-2016 om 21:26

Je kan makkelijk meer geld op de online portemonnee zetten zonder moeite met de belasting.

Wat je kan doen is naast de post "bank" en "kas" kan je ook een post op je balans zetten genaamd "Versio online". Dan boek je in je administratie bijvoorbeeld 100 euro van de post "bank" over naar de post "Versio Online", als je op je online portemonnee 100 euro stort.

Als je dan een factuur krijgt van Versio, omdat je een product hebt gekocht dan boek je het factuur bedrag niet van de "bank" post af, maar van de post "Versio online".