1. Thomas Hagelaars Member

E-mail forwarding

Topic geplaatst op: 12-03-2016 om 12:53

Ik ben al jaren trouwe klant van Versio, en heb voor veel nieuwe klanten gezorgd bij dit bedrijf.

Tot nu toe.. ik loop tegen een probleem aan, waar volgens Versio geen oplossing voor is..

Ik zit in een vereniging van eigenaren, we beheren onze eigen mailgroep. De mailgroep werkt zo: wanneer er wordt gemaild naar huisnummer@domein.nl moet de mail worden doorgestuurd naar het privé mailadres van de bewoner. De bewoner die dit beheerde is verhuisd, daarom heb ik aangeboden om dit over te nemen.

Van de week heb ik het domein verhuisd naar versio en op de server e-mail forwards aangemaakt. Tot mijn verbazing werkte dit niet. Eerst dacht ik dat dit aan de dns settings lag maar volgens Versio is alles correct.
    De constructie van e-mail forwarden enkel met forwards werkt niet volgens hen. Dit komt door hun externe spamfilter. Er is dus geen mogelijkheid om simpele e-mail te forwarden naar externe adressen? Ik vind dit erg opmerkelijk.. Ik ben geneigd om hierdoor alles naar een andere provider te verhuizen, want ik ken er tal waar dit wel gewoon mogelijk is.

Of heeft iemand op dit forum misschien een andere oplossing? Alvast bedankt!

Thomas.

2. Marcel Dekkers Member
    Reactie geplaatst op: 12-03-2016 om 16:18

Dat is apart inderdaad,
    Ik heb geen hosting bij Versio maar een Cloudbox en daarbij geen problemen met forwaring.
    Maar maak daarbij ook geen gebruik van de spamfilters van versio.

Probeer eens om te testen gewoon een email adres aan te maken bij versio zonder forwarding, en daar een email heen sturen, Komt deze dan wel aan ?
    Dan ditzelfde email adres te forwarden naar een ander email adres maar wel het email adres in email accounts laten staan.
    Dan wordt de mail in de mailbox gezet en geforward.
    werkt het dan wel ?
    Als dat ook werkt kun je het emailadres in email accounts verwijderen en in forwards laten staan,
    En kijken wat er dan gebeurd.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 12-03-2016 om 19:05

@Thomas Hagelaars Hallo, het forwarden van e-mail naar externe adressen wordt afgeraden door DirectAdmin: http://help.directadmin.com/item.php?id=471 Dit veroorzaakt het probleem met uw forwarders, de e-mail wordt dan geblokkeerd bij de ontvanger. Onze externe spam filter kan dit tevens ook als spam zien.

Vond u dit antwoord nuttig?