1. Tom Zwiep Versio medewerker

Sitebuilder modules

Topic geplaatst op: 12-03-2016 om 00:26

Om de BahaSite sitebuilder te kunnen voorzien van nieuwe modules zouden wij graag van u willen weten naar welke modules u opzoek bent. Indien er veel vraag is naar een bepaalde module kan Versio overwegen om de sitebuilder uit te breiden met deze module.

Alle ideeën zijn welkom, wel moet het haalbaar zijn om deze module te kunnen ontwikkelen.

Reageer
  2. Kevin van Leeuwen Member
    Reactie geplaatst op: 13-03-2016 om 23:53

Enkele ideeën

- Nieuwsbrief module
    - Forum
    - Gastenboek
    - Statistieken over de website
    - Polls
    - Projecten (project module)
    - Beveiligde pagina's
    - Multi language support
    - Meerdere domeinnamen koppelen aan een site ipv 1 site per domein
    - implementatie tot dynamische mogelijkheden zoals jquery accordion op site (voor help / FAQ selectie).

Kunnen jullie hier iets mee?

Groet,
    Kevin

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Tom Zwiep Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 14-03-2016 om 18:32

Bedankt voor uw ideeën, mochten er meer mensen interesse hebben in één van deze ideeën dan horen wij dit graag.

4. Chisel64 Member
    Reactie geplaatst op: 18-03-2016 om 15:29

- De beveiligde pagina's vind ik interessant als dat erbij zou komen.
    - Het blijft leren, ik vind het nu niet zo handig dat reacties op het antwoordformulier in een mailbericht terecht komen. Bij Google Drive worden de reacties in een spreadsheet geplaatst. Maar dit is niet onoverkomelijk zoals het nu is.

5. Chisel64 Member
    Reactie geplaatst op: 23-03-2016 om 11:48

Ik voeg mijn losse topic toe.

Het advanced formulier: ik zou tussen aanspreekvorm U of JE willen kiezen.

6. Justin Kil Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 23-03-2016 om 11:55

Dit is momenteel niet in te stellen in de sitebuilder. Wij noteren dit, en geven het door aan de ontwikkelaar van de sitebuilder.

Bedankt voor de feedback.

7. Remy Holtrop-Hollander Member
    Reactie geplaatst op: 23-03-2016 om 13:09

Gastenboek en nieuwsbrief mis ik inderdaad ook. Verder vind ik de mogelijkheden voor het indelen van de pagina's vrij beperkt, maar misschien heb ik mij nog te weinig verdiept in de materie. Een Facebook-link kan bijvoorbeeld maar op 1 plaats worden ingedeeld en ook afbeeldingen e.d. zijn niet of in elk geval niet eenvoudig naar een andere plaats te slepen.

8. priems Member
    Reactie geplaatst op: 24-03-2016 om 07:12

Wellicht zou er een module ontwikkeld kunnen worden om de producten in een webshop beter te kunnen wijzigen of te verwijderen. Nu moet ik meer dan 50 pagina's van 20 producten doorspitten om het product terug te kunnen vinden. Of je zou de producten in een alfabetische volgorde moeten zetten.

9. Sandrohit Member
    Reactie geplaatst op: 20-06-2016 om 17:32

Ik vind de indeling van de header & footer erg beperkt, graag zou ik hier ook zelf inhoud aan willen toevoegen zoals afbeelding & tekst en niet alleen de opties uit de widget.

10. Edwin Keizer Member
    Reactie geplaatst op: 22-06-2016 om 12:49

Een optie om een kortingscode te genereren, om klanten in een bepaalde periode bijv. 10% korting te kunnen geven. Of bestaat zoiets al?

11. Tom Zwiep Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 22-06-2016 om 13:28

Bedankt voor uw feedback, momenteel is deze optie inderdaad nog niet beschikbaar in de Sitebuilder.

12. Edwin Keizer Member
    Reactie geplaatst op: 22-06-2016 om 15:04

Een optie voor een klant in de webshop om een account aan te maken, i.p.v. een eenmalige aankoop. Waarbij dus bestel -status,-historie etc. kan worden bekeken.

13. Edwin Keizer Member
    Reactie geplaatst op: 22-06-2016 om 15:08

- rechtsbovenin het winkelwagentje met hierbij hoeveel producten er al in zitten en om er snel heen te gaan.

- het aanpassen van de opmaak van de checkout pagina's (verzenden, bezorging, betaling)

14. Julian Van Der Pol Member
    Reactie geplaatst op: 29-07-2016 om 01:50

Optie om kortingscode's aan te maken als je een webshop hebt

15. Julian Van Der Pol Member
    Reactie geplaatst op: 29-07-2016 om 01:52

Dat je de afmetingen van je fotos bijvoorbeeld header makkelijk groter en kleiner kan maken

16. Julian Van Der Pol Member
    Reactie geplaatst op: 29-07-2016 om 01:55

Iets waarbij klanten een korte review kunnen geven bij je product op de webshop. Bijvoorbeeld dat ze keus hebben om sterren te geven 1-5 en een korte omschrijving

17. Tom Zwiep Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 29-07-2016 om 09:50

We zullen de nieuwe mogelijkheden voorleggen bij de Directie, bedankt voor uw reactie.

18. Julian Van Der Pol Member
    Reactie geplaatst op: 29-07-2016 om 17:29

Optie om bij het product aan te geven of deze op voorraad is of niet voor je klanten

19. Tim Elza Roger Sturm Member
    Reactie geplaatst op: 12-08-2016 om 13:33

Idee: de mogelijk om bij de status van een order 'geannuleerd' aan te geven.

20. Maureen Sahetapy Member
    Reactie geplaatst op: 18-08-2016 om 12:20

Optie om bepaalde pagina's alleen zichtbaar te maken voor specifieke bezoekers/leden.

21. Sandrohit Member
    Reactie geplaatst op: 04-09-2016 om 00:03

Zoekfunctie

22. Sandrohit Member
    Reactie geplaatst op: 27-09-2016 om 10:02

Module voor het automatisch plaatsen van Facebookberichten of is deze er al?

23. Alex Boon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 27-09-2016 om 10:08

Dat is niet beschikbaar. Ik heb dit wel doorgestuurd naar mijn collega met het verzoek of dit toegevoegd kan worden.

24. Sandrohit Member
    Reactie geplaatst op: 27-09-2016 om 11:06

Dat zou heel fijn zijn, heb al 2 verzoeken gehad voor het maken van een website maar dan wel met deze optie.

25. Sandrohit Member
    Reactie geplaatst op: 05-10-2016 om 10:37

Ik mis de mogelijkheid om pdf bestanden te plaatsen.

26. Sandrohit Member
    Reactie geplaatst op: 13-10-2016 om 09:20

Ik zou graag zien dat de afbeeldingen in de galerij makkelijker op een andere volgorde geplaatst kunnen worden, om de gewenste volgorde te krijgen moet je ze stuk voor stuk plaatsen.
    Plaats je er later 1 bij dan komt deze altijd achteraan, wil je dit niet moet je weer overnieuw beginnen.

27. Raymond Boogaarts Member
    Reactie geplaatst op: 19-10-2016 om 07:06

Ik mis inderdaad ook het toevoegen/plaatsen van pdf-bestanden.

28. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 20-10-2016 om 11:40

De mogelijkheid om PDF documenten te plaatsen zal deze maand toegevoegd worden in een grote update van de Sitebuilder.

29. Frits Kuis Member
    Reactie geplaatst op: 30-10-2016 om 23:27

Is het mogelijk om een reactiepagina aan te maken in de Sitebuilder? We hebben sinds kort een website bij jullie.

30. Gerald Van Wattum Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 31-10-2016 om 19:45

@Frits

Je zou gebuik kunnen maken van de widget "Disqus comments". Je kunt daarmee reacties via Disqus op je pagina laten weergeven.

31. Sandrohit Member
    Reactie geplaatst op: 31-10-2016 om 22:45

Waar kunnen de pdf documenten geplaatst worden?

32. Bea Coenraadts Member
    Reactie geplaatst op: 02-11-2016 om 15:07

Ik zou graag een beter blog willen. Ik vind deze nu erg eenvoudig en te beperkt met mogelijkheden. Ik wil blog als home willen instellen maar ik kan dat nu niet. Ook wil ik geen lijst op de website maar gewoon het blog willen tonen op de website, dat kan dan wel maar dan krijg je weer geen keuze om minder items te laten zien.

kortom het blog verhaal vind ik erg simplistisch

33. Sandrohit Member
    Reactie geplaatst op: 28-11-2016 om 15:37

Helaas pdf bestanden zijn niet te uploaden in de nieuwe versie!
    Je kan via dropbox een pdf plaatsen maar is dit wat je wilt?
    De mijn niet, ik ben niet blij met de nieuwe versie aangezien ik de voordelen nog niet heb gezien!

34. Sandrohit Member
    Reactie geplaatst op: 28-11-2016 om 15:43

Nog mooier dropbox is in de oude versie ook gewoon te plaatsen.

35. Julian Van Der Pol Member
    Reactie geplaatst op: 01-12-2016 om 18:34

Wacht nog steeds op de kortingscode optie!
    Ook graag dat je het formulier bij webshops zelf kan aanpassen (Zelf velden toevoegen of verwijderen)

Dit moet niet zo moeilijk zijn toch?

36. priems Member
    Reactie geplaatst op: 07-12-2016 om 10:14

Graag wil ik nogmaals vragen om in de module producten te kunnen zoeken en ze daarna makkelijk te kunnen wijzigen. Dit betekend dat er in de module Webwinkel en daarne de module product een optie zoeken aan de blauwe bovenkant moet worden toegevoegd. ( een veld met een vergrootglas bijvoorbeeld.).Nu moet ik 71 pagina's gaan doorspitten om het product te gaan zoeken, om het vervolgens te kunnen muteren.

Verder ben ik een tevreden gebruiker van Sitebuilder.
    site: lampion.nu

37. Sandrohit Member
    Reactie geplaatst op: 07-12-2016 om 10:31

Een heel mooi topic maar Versio kan niet overwegen modules toe te voegen aan de Sitebuilder aangezien Versio deze Sitebuilder afneemt van een externe leverancier en dus hier volledig van afhankelijk is.

38. Ben Wuring Member
    Reactie geplaatst op: 09-12-2016 om 11:43

Vooralsnog ben ik gematigd tevreden over de nieuwe Sitebuilder. Op een paar punten schiet het m.i. tekort:
    * het instellen van lettergroottes en afstanden van alinea's vind ik zeer onoverzichtelijk, zo niet onmogelijk. Het exact kunnen instellen van de grootte, de afstand en/of de breedte van elementen vind ik een must, dus ook v.w.b. tabellen.
    * er is geen mogelijkheid om pdf bestanden te koppelen aan een 'plaatje', bijv. een pdf icon
    * eenmaal een webwinkel aangemaakt, valt deze niet meer te verwijderen ?!
    * het organiseren van de volgorde van pagina's kan alleen op het bovenste niveau. Foutje gemaakt in de volgorden van onderliggende pagina's kan nu alleen worden hersteld door pagina's te verwijderen en opnieuw te plaatsen. Zeer onhandig!

Kortom, algemene instellingsmogelijkheden zijn te beperkt.

39. marcburst Member
    Reactie geplaatst op: 02-02-2017 om 22:41

Een groot gemis bij de sitebuilder/webwinkel is de mogelijkheid om de bestelling te wijzigen van 'in behandeling' naar 'verzonden' en dat de klant van deze wijziging een email ontvangt. Ook is het een gemis dat er bij een bestelling geen factuur in pdf verzonden wordt en dat deze factuur niet geprint kan worden voor bij de verzending van het product.

40. priems Member
    Reactie geplaatst op: 25-02-2017 om 09:27

Van een bezoeker van mijn, site lampion.nu , kreeg ik de volgende vragen:
    1. is het mogelijk om bij uw shop boven in beeld constant het winkelwagentje te zien?
    2. is het mogelijk om de adresgegevens van mij als klant te bewaren, zodat ik niet telkens opnieuw
    zijn NAW-gegevens hoef in te vullen?

41. Michael Broekman Member
    Reactie geplaatst op: 08-05-2017 om 12:07

Ik zou graag een multi-language optie willen... of een andere mogelijkheid om dezelfde site in meerdere talen te maken, indien mogelijk met talenkeuze optie of nog mooier, automatische talenkeuze op basis van taalinstelling van de browser.

42. Ivo Stakenborg Member
    Reactie geplaatst op: 07-06-2017 om 23:20

Na enkele weken gebruik te maken van de sitebuilder ben ik over het algemeen positief over de oplossing. Met name gebruikers die geen ervaring hebben met het maken van websites kunnen direct en eenvoudig aan de slag. Echter heb ik een aantal toevoegingen die het gebruik (bij een webshop) sterk zouden verbeteren:

Must Haves:
    - e-mail berichten die verzonden worden na bestelling via eigen domeinnaam ipv no-replay@bahasite.com
    - e-mail berichten die verzonden worden na bestelling tekstueel aanpassen
    - kunnen toevoegen van een Track And Trace code in het verwerkingsproces bestellingen (statusovergang van in behandeling naar verzonden)
    - Geen verzendkosten bij bestellingen vanaf X Euro

Could haves:
    - Elke slideshow image wordt een klikbare link (button?) naar een specifieke pagina (slideshow met producten --> doorlinken naar productpagina)
    - Het kunnen verwijderen van bestellingen
    - BTW verwerking. Op dit moment kan ik kiezen uit prijzen zonder of met BTW. Bij prijzen zonder BTW wordt de BTW berekend bij het afrekenen, de prijs wordt dus hoger. Bij prijzen met BTW wordt het percentage BTW toegevoegd aan de prijs van een artikel. Als een artikel 7 euro kost (productinstellingen) wordt de zichtbare prijs op de website 8.47. Ik zou graag zien dat de prijs, 7 euro (die ik instel bij de productinstelling), de prijs is inclusief BTW van het standaard land is.
    - Toevoegen van de factuur in PDF aan de bijlage van de e-mail 'bevestiging van de bestelling'
    - Toevoegen van een retour formulier in PDF aan de bijlage van de e-mail 'uw bestelling is verzonden'

Should haves:
    - Inlogpagina voor klanten (account) met bestelhistorie, downloaden van facturen, en retouren aanmelden (het kunnen selecteren van een of meerdere producten van een bestelling welke retour gezonden worden)
    - E-mail berichten van e-mail formulieren (contact, e-mail en op maat gemaakte formulieren) kunnen aanpassen
    - Recaptcha bij bestellingen/ e-mail formulieren
    - Nieuwsbrief/ mailing functionaliteit
    - Het toevoegen van reviews over producten in de webshop

43. Seif Embaby Member
    Reactie geplaatst op: 08-06-2017 om 00:34

Ik ben helemaal met Ivo stakenborg eens! vooral dat van dat klanten kunnen inloggen en no-reply@domeinnaam.nl en natuurlijk nieuwsbrief die dingen moeten er gewoon in!

44. marcburst Member
    Reactie geplaatst op: 20-06-2017 om 18:31

Het grootste gemis in de Sitebuilder is dat in de webshop het niet mogelijk automatisch een factuur in pdf mee te sturen wanneer er een bestelling geplaatst wordt. Dat is de ook de reden dat ik tot op heden geen gebruik maak van de webshop in de Builder, maar gebruik maak van een externe shop.
    De PDF factuur zou alles compleet maken.

45. Marianne Croes Member
    Reactie geplaatst op: 19-08-2017 om 13:00

Ik vind sitebuilder prima werken en ben heel tevreden over mijn site. Het enige dat ik mis is de mogelijkheid om reviews te plaatsen, een soort gastenboek dus. Kan dat niet of kan ik dat niet, kon het niet vinden.

46. Gudrun De Nef Member
    Reactie geplaatst op: 23-08-2017 om 17:53

Uit de vorige reacties haal ik volgende items:

Statistieken over de website
    Projecten
    Beveiligde pagina's
    Multi language support
    Meerdere domeinnamen koppelen aan een site ipv 1 site per domein

47. Gudrun De Nef Member
    Reactie geplaatst op: 23-08-2017 om 17:55

Oh en ook nog het makkelijker wijzigen van een volgorde eens je iets aangemaakt hebt zoals bv een op maat gemaakt contactformulier. Als je iets wil toevoegen, moet je opnieuw beginnen omdat het nieuwe punt onderaan wordt bijgevoegd.