1. Roy Kevelham Member

Webhosting koppelen

Topic geplaatst op: 17-02-2016 om 16:54

Vandaag mijn site van Mijndomein.nl naar Versio verhuist. Ik heb bij Versio het Silver NL webhosting pakket gekocht.

Wat ik gedaan heb is tot nu toe.

- Database aangemaakt.
    - Database kon ik niet importeren ivm hij 69MB groot was. De helpdesk zou dit voor mij oplossen.,
    - Alle data alvast onder mijndomeinnaam/public_html gezet
    - config.php van wordpress aangepast met de nieuwe database gegevens.
    - Index.html verwijdert zodat alleen index.php van mijn site gezien wordt.

Zodra helpdesk klaar is en de synchronisatie (24 uur?) is voltooit zou mijn site bereikbaar moeten zijn.

Dus ik wou alvast mijn Cnames instellen, zodat ik via de volgende adressen mijn nas, Teamspeakserver en Madsonic webserver kan bereiken.

Echter krijg ik nu een melding van "Uw domein staat geparkeerd"?. Ik moet mijn domein koppelen aan mijn Zilver NL hosting pakket. Maar zodra ik dat doe, kan ik geen gebruik meer maken van dns beheer om mijn cnames voor ts.domeinnaam.nl, nas.domeinnaam.nl, in te stellen?

Hoe kan ik nu mijn site koppelen, en ook de cnames instellen zodat ik morgen zowel mijn site kan bereiken, maar ook mijn nas, teamspeak server, en mijn madsonic site (die op mijn synology nas draait)?

(Jammer dat Versio niet echt een compleet verhuis handleiding heeft, wat je eigenlijk allemaal moet doen bij een verhuizing. Ik ben zelf ICTer, maar ik zit meer in de router, netwerk wereld, en niet zozeer met sites e.d.)

2. Justin Kil Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 17-02-2016 om 17:10

Hallo,

U dient DNS beheer in te schakelen en de A records voor uwdomeinnaam.nl en www.uwdomeinnaam.nl verwijzen naar uw hostingpakket. Daarnaast kunt u dan alle overige records instellen. DNS beheer dient wel altijd aan te blijven.

Groet,

Justin - Helpdesk

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Roy Kevelham Member
    Reactie geplaatst op: 17-02-2016 om 17:14

En welke A Records zijn dat? Staat die standaard al niet op richting de NS servers van jullie?

Deze staat er nu in, maar dan krijg je nog steeds je domein is geparkeerd.

oxize.nl - A - 159.253.0.110
    www.oxize.nl - A - 159.253.0.110

4. Justin Kil Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 17-02-2016 om 17:26

Nee, standaard wordt verwezen naar 159.253.0.110, dat is het parkeer IP. U dient dit te wijzigen naar het IP van uw hostingpakket, dat is naar u toegestuurd per mail na aanschaf van het hostingpakket.

5. Roy Kevelham Member
    Reactie geplaatst op: 17-02-2016 om 18:25

IP van nameserver1 ga ik vanuit? Voor zowel www.oxize.nl en oxize.nl?

6. Roy Kevelham Member
    Reactie geplaatst op: 17-02-2016 om 18:26

En daar gaat zeker nog een tijd over heen wanneer die melding verdwijnt?

7. Tom Zwiep Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 17-02-2016 om 18:32

U dient inderdaad het IP van Nameserver 1 te gebruiken, dit duurt dan maximaal 24 uur voor het overal juist werkt.

8. Roy Kevelham Member
    Reactie geplaatst op: 17-02-2016 om 18:33

Nu maar hopen dat de Helpdesk spoedig mijn database importeert. Melding staat nog open.

9. Tom Zwiep Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 17-02-2016 om 20:13

Hier krijgt u zo spoedig mogelijk een reactie over per ticket.