1. akvdb Member

WP customizer

Topic geplaatst op: 17-02-2016 om 10:05

Mijn Wordpress thema Sydney werkt niet meer. De rest van de thema's wel, maar de Customizer werkt bij geen enkel thema. Ik heb al een backup terug gezet, maar dit helpt niet. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

2. Fred Member
    Reactie geplaatst op: 18-02-2016 om 11:15

Aan de hand van deze gegevens moeilijk te zeggen. Heb je wellicht onlangs je PHP versie gewijzigd naar PHP7? Sommige themes werken (nog) niet met PHP7. Een nieuwe plugin die wellicht een conflict veroorzaakt.

Je kan in elk geval je theme opnieuw downloaden en in je themefolder uploaden.

Laat even weten of het is gelukt.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. akvdb Member
    Reactie geplaatst op: 19-02-2016 om 13:33

Hallo Fred, bedankt voor je reactie. Ik heb dagenlang moeten wachten en vragen om een backup van de database en deze zojuist eindelijk ontvangen van Versio. Ik heb deze teruggezet, maar het probleem is nog hetzelfde.
    Ik had daarvoor al geprobeerd om het thema opnieuw te uploaden, maar dit heeft geen resultaat gehad.

Dus de Customizer werkt nog steeds niet. De website blijft nu ook aan het laden.
    Voorzover ik weet heb ik niets gewijzigd in de PHP-versie

4. Fred Member
    Reactie geplaatst op: 19-02-2016 om 13:41

Kan je PHP debug modus activeren? Ik weet niet hoever je kennis gaat, maar daar kan je zien wat voor foutmeldingen je krijgt.

Je zou ook een ticket kunnen openen bij het suportforum van je thema
    https://wordpress.org/support/theme/sydney

Ik wil je ook wel helpen, maar dan heb ik toegang nodig tot je wordpress backend en wellicht FTP.

Als je je mail geeft kan ik persoonlijk contact met je opnemen.

5. akvdb Member
    Reactie geplaatst op: 19-02-2016 om 14:01

Dankjewel, ik ben alweer een eindje verder! Er zijn wat functies verouderd die ik aan moet passen. Nog één (misschien wel domme) vraag: er wordt verwezen naar regelnummers. Hoe kan ik deze zichtbaar krijgen?

6. Fred Member
    Reactie geplaatst op: 19-02-2016 om 14:11

Het eenvoudigst is de bestanden te wijzigen in een extern programma als bijv. Dreamweaver. Je ziet de regelnummers en kan ook zoeken naar bepaalde codes/teksten

Evt. kun je dit ook met een plugin doen, zie bijv.
    https://wordpress.org/plugins/wp-editor/

Succes!