1. Boris Nieuwpoort Member

    Mail apple kwijt na overstap naar Versio

    Topic geplaatst op: 23-01-2016 om 18:09

    Net over naar Versio en gisteravond alle mailaccounts aangepast op computers en telefoon.

    Iphones gingen best lastig maar dat zal wel aan Apple liggen. Werkte gisteravond prima.
    Vandaag bleek dat alle inboxen leeg waren.
    Terwijl alles pop3 is ingesteld: mail.axc.nl poort 995/465.
    Dit moet toch helemaal niet kunnen?

    Iemand enig idee?

  2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 23-01-2016 om 18:13

    Hallo, indien u werkt via POP3 wordt de e-mail gedownload op het toestel waarop u deze e-mail inleest, de mail verdwijnt dan van de server en zal niet meer ingelezen kunnen worden via een ander toestel.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  3. Boris Nieuwpoort Member
    Reactie geplaatst op: 23-01-2016 om 18:19

    Maar met pop3 worden ze toch binnengehaald en staan ze lokaal?
    Of werkt dat op een telefoon soms anders?
    Op mijn pc staat in ieder geval wel alles lokaal, al die mail heb ik nog.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  4. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 23-01-2016 om 18:26

    Indien u deze via POP3 heeft opgehaald via de telefoon dan moeten de berichten op uw toestel staan.

    Maar indien u deze eerst ophaalt via de computer via POP 3, dan staan de berichten lokaal op de computer. Nadien zijn deze niet meer in te lezen via een ander toestel.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  5. Boris Nieuwpoort Member
    Reactie geplaatst op: 23-01-2016 om 20:57

    Raar hoor, staan echt op pop maar alle mail is weg. Ook van Android toestel.
    Met de verhuizing van het domein is de mail kennelijk niet meeverhuist.
    Jammer, maar bedankt voor de hulp.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  6. Boris Nieuwpoort Member
    Reactie geplaatst op: 23-01-2016 om 21:20

    Probleem opgelost/omzeild.

    Een nieuw account aangemaakt met alle oude instellingen.
    In 1 seconde alle mail weer terug.
    Niet van de oude server af, maar op de één of andere manier weer geactiveerd in het telefoongeheugen.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  7. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 23-01-2016 om 22:44

    @Boris Nieuwpoort Goed te horen dat u het probleem heeft kunnen oplossen.

    Vond u dit antwoord nuttig?