1. Levi Ghyselinck Member

WP migratie naast bestaande installatie

Topic geplaatst op: 30-12-2015 om 15:59

Ik heb een WordPress site (djvoorelkfeest.be) die gehost wordt op een server van een kennis. Ik wil deze site gaan onderbrengen bij Versio.
    Bij Versio heb ik echter al een WP site in aanmaak gehost staan(, actief, maar die eigenlijk nog offline mag staan zolang die niet af is.) Die laatste WP site heeft een ander doelpubliek, en andere domeinnaam eraan verbonden. Ik kan die verwijderen, maar uiteindelijk wil ik toch een multi-WP installatie op één server.

Welke stappen moet ik ondernemen om mijn djvoorelkfeest site te verhuizen naar server van Versio?
    - kan ik zo maar een tweede WordPress installatie uitvoeren? Ik wil dus uiteindelijk twee WP sites met elk een eigen domeinnaam.
    Ik begrijp geen snars van wat ze hier uitleggen:
    http://codex.wordpress.org/Installing_Multiple_Blogs
    - firma waar ik domeinnaam bij registreerde vragen om te linken naar het ip-adres van bij Versio?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

2. Tom Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 30-12-2015 om 16:18

Als u de website wilt verhuizen dan kunt u het volgende artikel doornemen http://www.versio.nl/37-hoe-verhuis-ik-een-website . Zodra u alles heeft overgezet dient u nog in de database van uw wordpress nog het oude FTP account te wijzigen naar uw nieuwe FTP account van Versio, deze vind u meerdere keren terug in de databasetabellen van uw website.

Het IP van uw hostingaccount welke u zou kunnen gebruiken is 46.21.173.249

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Levi Ghyselinck Member
    Reactie geplaatst op: 30-12-2015 om 16:42

En lukt dit ook voor twee WordPress installaties naast elkaar?

Ik heb geen ftp toegang meer tot mijn site bij vorige provider, en ik kreeg nooit php admin adres, heb wel een backup van de site gemaakt destijds. Ik kan vragen naar ftp gegevens, maar ik moet lang wachten op antwoord, soms krijg ik er geen.
    Is een backup van de database echt nodig?

4. Justin Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 30-12-2015 om 18:07

Hallo,

Wat bedoelt u precies met "En lukt dit ook voor twee WordPress installaties naast elkaar?"

Een wordpress website draait op een database. Zonder database is het niet mogelijk de website over te zetten. Een backup van de database is dus echt nodig.

5. Levi Ghyselinck Member
    Reactie geplaatst op: 30-12-2015 om 19:17

Met twee WP installaties naast elkaar bedoel ik: ik wil twee sites in WP gemaakt laten hosten op één server van Versio.
    Ik heb destijds via ftp een kopie van mijn bestanden gemaakt. Ik heb dus de map wp-content, wp-admin etc.
    Dat is niet voldoende dus?

6. Alex Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 30-12-2015 om 19:27

U kunt 2 websites op 1 pakket plaatsen. Makkelijkste is om hiervoor deze handleiding te gebruiken waarmee u wordpress onder het domein kunt plaatsen.

http://www.versio.nl/113-hoe-installeer-ik-een-applicatie-via-installatron-zoals-wordpress-joomla-magento

7. Elisee Kamanzi Member
    Reactie geplaatst op: 01-01-2016 om 18:39

Voordat je onderstaande tekst heb ik nog een vraag: Kan je de DNS van je domeinnaam veranderen naar je nieuwe Versio server? Als je de DNS niet kan veranderen zullen bezoekers altijd naar de oude server gestuurd worden.

Het is mogelijk om 2 WP installaties op 1 Server te draaien. (Ik heb er 5 staan) Bij Installatron kan je gewoon een nieuw WP installatie aanklikken, een ander domein, hoofdmap, database gebruikersnaam en wachtwoord invullen en Installatron de rest laten doen.

(DOET DIT VOORDAT JE JE DNS VERANDERT)Nu komt het erop aan om de site over te zetten naar de nieuwe server. Als je phpMyAdmin op de oude server niet kan bereiken om je database te exporteren kan je gebruik maken van deze plugin:
    https://wordpress.org/plugins/wp-migrate-db/
    Installeer hem op je oude site, activeer hem en maak een SQL back up van je database via de plugin. Download de sql back up.

Verander je DNS instellingen van het domein naar de DNS van je nieuwe server.

Terwijl je wacht totdat de DNS gegevens worden verwerkt, kan je je back-up nu via ftp uploaden naar je hoofdmap en uitpakken.(zorg ervoor dat je alles op de juiste plek uitpakt, zodat de mappen elkaar overschrijven). Je kan via je versio gegevens nu op phpmyadmin van versio. Lokaliseer de database van je net geïnstalleerde WP installatie. klik op importeren en upload je sql back up.
    Na ongveer 3 uur zijn de DNS gegevens verwerkt en als je dus je bestanden en sql bestand juist hebt geüpload kan je nu weer inloggen hetzelfde domein als altijd. Controle: kan je op je nieuwe site die plugin die ik heb vernoemd nog terugvinden? Nee? Dan weet je zeker dat je op je nieuwe server zit.

8. Levi Ghyselinck Member
    Reactie geplaatst op: 01-01-2016 om 20:58

Elisee, bedankt voor je gedetailleerd antwoord! DNS van de domeinnaam veranderen kan ik aanvragen bij die firma die mijn domeinnaam regelde, neem ik aan? Zij zullen er dan voor zorgen dat de domeinnaam naar de juiste server (bij Versio) leidt, toch?

Ivm die plugin voor backup van mijn database:
    Ik had daar ook aan gedacht. Maar ik moet ook beschikken over ftp gegevens hiervoor...
    "To perform the requested action, WordPress needs to access your web server. Please enter your FTP credentials to proceed. If you do not remember your credentials, you should contact your web host."
    Het ziet er dus naar uit dat ik ofwel mijn site best opnieuw aanmaak (is toch heel basic op dit moment, en toch aan vernieuwing toe) gehost bij Versio, of die kennis die mijn site host vraag om de nodige info, ook al moet ik er een beetje langer op wachten....

Ivm twee WP installaties naast elkaar, ik las op forums dat je dingen moest gaan aanpassen in je WP config file om dit te bereiken. Maar als installatron het automatisch doet, des te beter.

9. Elisee Kamanzi Member
    Reactie geplaatst op: 01-01-2016 om 21:50

Wat betreft de DNS heb je volkomen gelijk: Via je wehosting paket kan je de DNS-en van je Versio Server vinden. (het zijn er meestal twee die er ongeveer zo uit zien: [subgegevens].axc.nl) als je ze niet zelf kan aanpassen voor je domeinnaam moet je contact opnemen met dat bedrijf dat je domeinnaam host en beide DNS-en doorsturen (de ene DNS werkt als plan B voor de andere DNS, daarom twee).
    Je moet wel kunnen bewijzen dat je eigenaar van je domeinnaam bent!

Als je alles zo snel mogelijk wil doen stel ik dit voor:
    Sla elke pagina en bericht op en download ze naar je computer: CTRL+S als je op de webpagina staat en het .html bestand ergens op je computer opslaan (doet dit liefst in een aparte map, want er wordt nog van alles mee gedownload)
    Hetzelfde kan gedaan worden voor de administrator: je kan je lijst met plugins opslaan, je categoriëen etc...

Als dan de DNS-en zijn veranderd kan je je berichten overkopiëren vanaf je gedownloade .html bestanden en de dingen van je administrator kan je dan manueel overschrijven zonder dat je je moet herinneren wat je ook al weer op die oude site had gezet.

Nog 1 kleine uitleg: Op directadmin voeg je dus een domein toe(kijk naar de F.A.Q. als je niet weet hoe dat moet), daarna kan je in die domeinfolders bestanden toevoegen: met Installatron installeer je dus Wordpress op je domein. Een installatie van Wordpress is niks anders dan een pakket bestanden en een database die in één keer wordt gedownload! Als je 1 WP installatie in de map van het ene domein hebt staan en een ander WP installatie in de map van het andere domein kunnen er nooit problemen tussen die 2 staan, omdat ze van elkaar niet eens weten dat ze bestaan. Hoewel ze op dezelfde server staan, trekken ze zich niets van elkaar aan als ze op verschillende domeinen staan.

Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen;)

10. Levi Ghyselinck Member
    Reactie geplaatst op: 30-01-2016 om 00:13

Het lukt me niet!

Ik maak een nieuw domein aan, zet daarin een WordPress installatie.
    Dan zet ik de bestanden over via ftp.

Wat is nu de goede manier om de database te verhuizen:
    - in mysql zie je de database van de nieuwe installatie van Wordpress, naar phpmyadmin gaan, klikken op die database, en dan de oude database importeren? Oude database was van wp versie 3.6, dus heb ik WP nieuw geïnstalleerd met diezelfde (oudere) versie, trouwens. Wel, homepagina wordt al niet weergegeven.
    - of moet ik werkelijk in mysql eerst een extra database aanmaken (naast die van de verse installatie van wp) met een gebruikersnaam, en die database dan gebruiken?

11. Tom Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 30-01-2016 om 00:50

Indien u twee verschillende Wordpress websites op 1 hosting wilt plaatsen met elke wordpress zijn eigen domeinnaam dan dient u voor elke wordpress een nieuwe database aan te maken.

U wilt de oude Wordpress verhuizen, ook dan dient u een nieuwe database aan te maken op de nieuwe server en importeert u hierin uw database back-up/export. Zodra deze succesvol is ge-upload dient u de aangemaakt database nog te koppelen aan uw website. In de file manager kunt u via domains -> uwdomein.nl -> public_html het bestand wp-config.php vinden welke u kunt aanpassen. Hierin past u de database gegevens aan van uw oude gegevens naar uw nieuwe database gegevens. Na het opslaan moet de database met de website zijn gekoppeld maar is er een grote kans dat u een 500 error melding krijgt, dit kunt u oplossen met het volgende stappenplan hieronder. U dient namelijk nog uw oude ftp accountnaam te wijzigen naar uw nieuwe ftp account/directadmin accountnaam.

1. log in op PHPMyAdmin met uw database_user en wachtwoord welke u kunt terugvinden in de wp-config.php van uw domein. Dit kan via de mappen domains -> uwdomein.nl -> public_html -> wp-config.php dan drukt u op edit om uw code met gegevens in te zien.
    2. Zodra u bent ingelogd klikt u op uw database_naam http://prtscn.nl/AIY50 links in het menu
    3. Klikt u op zoeken http://prtscn.nl/8BFK5 en geeft u hier uw oude FTP accountnaam in bij "Woorden of waarden".
    4. Bij "In de tabellen" klikt u dan 1 database tabel aan zodat u 1 tabel selecteert, daarna kunt u op CTRL + A drukken op uw toetsenbord om alle tabellen te selecteren en druk op Starten.
    5. Nu krijgt u overzicht te zien van uw tabellen waar overeenkomsten in voorkomen, deze kunt u dan verkennen door te klikken op de tabel in uw linker menu http://prtscn.nl/M99V8 .
    6. Nu kunt u weer op zoeken klikken en dan de knop Zoek en vervang http://prtscn.nl/SKVE3 zodat u in deze tabel kunt zoeken naar uw oude FTP account en deze kunt vervangen met uw nieuwe FTP account http://prtscn.nl/DG3PV . Bij kolom kunt u aangeven dat u wilt zoeken in de opgegeven kolom van uw tabel voor uw oude FTP account.
    7. Nu krijgt u indien er overeenkomsten zijn een overzicht te zien welke u makkelijk kunt vervangen door te klikken op Vervang.
    8. Uw SQL-query is succesvol uitgevoerd, nu kunt u weer bij stap 3 beginnen indien er nog meer overeenkomsten aanwezig in andere tabellen tot u ze allemaal heeft aangepast.
    9. Uw website zou nu moeten werken.

12. Levi Ghyselinck Member
    Reactie geplaatst op: 30-01-2016 om 01:49

Bedankt voor de uitleg, maar ik had het config bestand aangepast. En ik kreeg achteraf geen foutmelding.
    Toch wil de pagina niet laden zoals het moet.

Wat bedoel je met 'oude ftp-accountnaam'? De login voor de oude WordPress, de 'administrator username'?
    Of werkelijk de login die je nodig hebt om via ftp de oude site te benaderen? Want dat heb ik niet. Geen ftp toegang meer, vroeger wel, maar dan was de ftp accountnaam mijn.... voornaam. En die staat natuurlijk in veel tabellen, dus dan weet ik niet wat ik moet vervangen.

13. Fred Member
    Reactie geplaatst op: 30-01-2016 om 13:51

Ik weet niet of het al opgelost is, maar waarom zou je een Wordpress multiwebsite willen? Houd er rekening mee dat lang niet alle plugins compatible zijn met multi-WP.

Verder is het beter om de oude Wordpress versie in zijn geheel te uploaden naar de nieuwe hosting in de folder publichtml. Daar dan inderdaad je wp-config aanpassen aan de nieuwe sql database.

Vervolgens zou de website het direct moeten doen, aangezien je dezelfde domeinnaam gebruikt.

Pas dan kun je wordpress updaten (maak wel eerst een backup van je database, voor het geval mocht blijken dat je theme of een plugin niet compatible zijn met de nieuwste versie van Wordpress).

Succes

14. Levi Ghyselinck Member
    Reactie geplaatst op: 30-01-2016 om 14:22

Het is nog niet opgelost.

Een multi blog website? Wel, ik wil er sowieso 1, maar de bedoeling is om twee WP sites te hebben bij Versio.
    Doe ik dat beter niet? Beter een twee WP bij een andere host?
    Ik kan ervoor zorgen dat ik een single WP install doe, de reeds aanwezige WP installatie verwijderen (is toch maar test site), maar maakt dat wel iets uit..

Ik heb de oude site in zijn geheel overgezet via ftp, alle submappen en files.
    Dan database overgezet, en de wp config aangepast.

De tabellen moet ik screenen op oude ftp gegevens, maar daar gaat het voor mij mis.
    Oude login voor ftp was 'levi', dat is mijn voornaam, en die komt natuurlijk te veel voor in de database.
    Wel zie ik bv staan: djvoorelkfeest.liquinno.com, liquinno.com was de server via een kennis. Ik heb die liquinno.com vervangen door ".be".

Ik denk dat ik op al die tijd een nieuwe WP had aangemaakt en opgebouwd zoals die was... Misschien doe ik dat beter ook zo, zeker als ik dan toch de layout wat wil aanpassen...

15. Fred Member
    Reactie geplaatst op: 30-01-2016 om 14:31

Even voor de goede orde, het mogelijk niet compatibel zijn van bepaalde plugins voor MultiWP heeft niets te maken met de hosting van Versio. Het is juist makkelijk om alle websites bij Versio te hosten. Je hebt dan 1 klantenpaneel en alles in eigen hand. Als je toch voor MultiWP wil gaan, doe dat dan.

Je zult toch iets specifieker je probleem moeten beschrijven. Gebruik je een nieuwe domeinnaam of is die identiek aande oude? Zo niet, dan zul je in je database in elk geval bij Options de URL´s moeten aanpassen aan je nieuwe domein. In wordpress vervolgens je permalinks opslaan en met de plugin https://nl.wordpress.org/plugins/velvet-blues-update-urls/ kun je vervolgens ontbrekende url´s herstellen.

16. Levi Ghyselinck Member
    Reactie geplaatst op: 31-01-2016 om 15:54

Wel, de oude WP is gelinkt aan de domeinnaam djvoorelkfeest.be
    Bij Versio wil ik een nieuwe WP installeren, onder dezelfde domeinnaam. Ik deed dat.
    Ik heb mijn domeinnaam voor de oude WP laten registreren door een externe firma. Ik moet de DNS van die domeinnaam nog laten wijzigen, maar ik wil eerst dat de nieuwe WP bij Versio werkt.
    Ik zal die permalinks sowieso eens bekijken straks.

17. Fred Member
    Reactie geplaatst op: 31-01-2016 om 16:52

Om conflicten te voorkomen moet je van je "oude" wordpress website alle bestanden uploaden naar de public.html map bij Versio.

http://www.wplounge.nl/wordpress-website-verhuizen/

Als je toch wil vasthouden aan een nieuwe wp installatie zou je de volgende plugin kunnen gebruiken
    https://nl.wordpress.org/plugins/wp-clone-by-wp-academy/

Maar nogmaals de kans op fouten is veel groter en het kost veelal meer tijd om die op te lossen dan om de eerstgenoemde wijze te gebruiken.

18. Levi Ghyselinck Member
    Reactie geplaatst op: 31-01-2016 om 20:57

OK, ik lees toch overal verschillende manieren om een WordPress site te verhuizen, hoor.
    Ik probeerde de stappen uit de eerste link.

Ik heb via ftp de oude bestanden geüpload. Probleem: moet ik nu eerst WP installeren via installatron in directadmin, en dan de bestanden uploaden?

Stap 4 in mysql lukt niet, ik verkrijg een database met nul tabellen, grootte 0Mb. Via phpadmin importeren lukt wel.

Stap 5 gedaan.

Moet ik werkelijk eerst nog stap 6 doorlopen om te kunnen controleren of de nieuwe site werkt?

19. Fred Member
    Reactie geplaatst op: 31-01-2016 om 22:38

Als je de "oude" bestanden hebt geupoad, dan hoef je WP niet opnieuw te installeren, immers die staat nu op je server. Als ik het verder goed begrijp is de database ook gelukt.

In principe zou de website nu moeten werken.

stap 6 is inderdaad nodig (maar dat heeft niets met Wordpress te maken) omdat je, zo ik begrijp, de domeinnaam elders heb geregistreerd. Daar moet je de DNS aanpassen, zodat deze verwijzen naar Versio. Beter nog is om deze te verhuizen naar Versio, dan heb je alles zelf in controle.

20. Levi Ghyselinck Member
    Reactie geplaatst op: 31-01-2016 om 23:12

Fred, eerst en vooral bedankt om telkens zo snel te antwoorden.

Ivm stap 6: ik drukte me verkeerd uit. Ik wil controleren of de nieuwe WP de pagina's goed weergeeft, voordat ik de overstap doe van ene host naar andere wat domeinnaam betreft. Die wijst nu nog naar de oude WP.

Zonder WP te installeren via directadmin installatron, weet ik niet hoe ik naar de pagina's surf... De site staat dan niet bij 'web applications' in direct admin.

Wanneer ik het via installatron deed, dan zag ik de wordpress site staan. Het probleem was daar dat de inhoud van mijn pagina's niet weergegeven werd. Er was iets mis.

Ik wil mijn domeinnaam wel bij Versio regelen zodat ik zelf controle heb. Ik ga eens opzoeken hoe ik de domeinnaam verhuis.

21. Justin Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 01-02-2016 om 09:56

Hallo Levi,

Als u Worpdress handmatig terugplaatst, is de installatie inderdaad niet te zien bij de Installatorn applicaties. De link naar wp-admin is gewoon www.uwdomeinnaam.nl/wp-admin, waar uwdomeinnaam natuurlijk vervangen moet worden door uw eigen domein.

22. Levi Ghyselinck Member
    Reactie geplaatst op: 01-02-2016 om 10:11

OK, Justin! Maar www.mijndomeinnaam.be/wp-admin leidt me dan wel naar mijn oude site toch, want die heeft dezelfde domeinnaam. De bedoeling is dat ik mijne nieuwe WP site, wat een goed werkende kopie moet zijn, kan testen voordat ik de DNS aanpas. Die verwijst nu nog naar mijn oude site. De domeinnaam is geregistreerd door een externe firma, niet door Versio. Ik wil die uiteindelijk naar Versio verhuizen.

Het probleem is nog steeds dat ik mijn bestaande WP die elders gehost is niet goed kan overdragen naar een andere host (Versio).

Ik ga hier voor een multi-wordpress installatie. Dat is geen wordpress multisite wel te verstaan (één wordpress, één database, een netwerk, werken met subdomeinen of subfolders). Ik heb gewoon al een WP installatie bij Versio, een site in aanmaak.Nu wil ik een nieuwe WP installeren bij Versio, onder een nieuwe domeinnaam (dezelfde als die gelinkt aan mijn oude site bij een andere host). Ik installeer Wordpress onder de aangemaakte domeinnaam.

23. Wouter Deprez Member
    Reactie geplaatst op: 01-02-2016 om 10:28

Als u de website wilt verhuizen. dient u wordpress niet opnieuw te installeren. U dient gewoon de inhoud van public_html te verplaatsen naar dezelfde map op onze server. Daarna verhuisd u de database, en past de gegevens in het wp-config bestand aan.

Als alles is overgezet, kunt u de website op de volgende manier testen:

http://www.versio.nl/57-hoe_kan_ik_mijn_website_uittesten_zonder_de_dns_te_wijzigen?search=testen

Als alles werkt, past u de nameservers aan bij de domeinprovider.

24. Levi Ghyselinck Member
    Reactie geplaatst op: 01-02-2016 om 11:11

Database error: error establishing a database connection

Ik ga ervan uit dat WP eerst opnieuw installeren makkelijker is:
    - in 'my applications' zie ik dan twee WP blogs staan
    - ik importeer de oude database in de nieuwe

Daarna upload ik via FTP de oude bestanden, en ik pas de gegevens aan in wp config.

Ik zie bij overview van het blog in installatron de oude gegevens dan (administrator username...) Die gegevens bevatten emailadres (niet van mij!) en wachtwoord die ik nu niet wil gebruiken.
    Als ik gewoon via ftp ga uploaden, hoe kan ik dan Administrator Username, password en administrator email wijzigen?

Wat een soep, zeg.

25. Justin Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 01-02-2016 om 11:19

U krijgt die melding omdat de gegevens in het wp-config bestand niet kloppen. U dient de database te importeren, om vervolgens de gegevens te updaten in het wp-config bestand. De melding die u nu ziet geeft aan dat deze gegevens nog niet zijn geupdate.

Ik raad u aan even een ticket aan te maken, dan kunnen wij u beter assisteren.

Bij voorbaat dank.

26. Levi Ghyselinck Member
    Reactie geplaatst op: 01-02-2016 om 11:32

Het lukt me niet om via mysql management de oude database over te zetten... Ik krijg de melding dat de database met succes geüpload is, maar ik zie 0 Mb, en de database bevat geen tabellen.
    Wat is de juiste manier bij 'upload a database backup'?

Wat ik dan doe, is via phpmyadmin de database selecteren en naar 'importeren' gaan, de oude database importeren.

27. Tomasz Leppich Member
    Reactie geplaatst op: 01-02-2016 om 11:40

U kunt het database bestand even uploaden naar een map op uw pakket, en dan via een ticket vragen of wij de database willen importeren.

Wij proberen alles dan werkend te krijgen.

Bij voorbaat dank.

28. Levi Ghyselinck Member
    Reactie geplaatst op: 01-02-2016 om 12:08

Hoe doe ik dat? Via ftp in om het even welke map? Dus onder de domeinnaam, of zelfs om het even welke map?
    Want als ik dat doe en het bestand via http link wil doorsturen, krijg ik bij die link een 404.

29. Justin Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 01-02-2016 om 12:11

U kunt de database gewoon via ftp naar de public_html map van het domein uploaden. Daarna vraagt u via een ticket of wij de database willen importeren.

30. Levi Ghyselinck Member
    Reactie geplaatst op: 01-02-2016 om 12:18

OK ik heb een ticket aangemaakt, id: 150496

En nu afwachten!

31. Justin Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 01-02-2016 om 12:22

Bedankt, wij pakken het zo spoedig mogelijk op.

32. Levi Ghyselinck Member
    Reactie geplaatst op: 02-02-2016 om 11:35

Ik krijg het nog steeds niet aan de praat... Bij testen zonder dns aanpassen krijg ik nu geen database error meer, maar gewoon niks, een wit scherm zonder uitleg.

33. Justin Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 02-02-2016 om 11:44

Een wit scherm duidt op een probleem met het script van de website. Als u de volgende code in het htaccess bestand plakt, toont de website de foutmelding:

# Displaying PHP errors
    php_flag display_errors on
    php_value error_reporting 6143

34. Levi Ghyselinck Member
    Reactie geplaatst op: 02-02-2016 om 12:14

Hoe los ik dat op?

35. Justin Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 02-02-2016 om 12:16

Een wit scherm duidt op een probleem met het script van de website. Als u de volgende code in het htaccess bestand plakt, toont de website de foutmelding:

# Displaying PHP errors
    php_flag display_errors on
    php_value error_reporting 6143

U dient deze code dus onderaan in het htaccess bestand te plakken, dan ziet u de foutmelding op de website. Aan de hand daarvan kunt u het probleem lokaliseren.

36. Levi Ghyselinck Member
    Reactie geplaatst op: 02-02-2016 om 13:35

Er zat een @ in het wachtwoord voor de database (wat trouwens door wordpress installatie kwam via installatron...)

Heb dat aangepast, ook via mysql management en in wp-config.

Nu weer het probleem: database error.

Zucht...

37. Justin Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 02-02-2016 om 13:48

Om welk domein, welke database, en welke directadmin username gaat het?

Ik hoor het graag.

38. Fred Member
    Reactie geplaatst op: 02-02-2016 om 14:59

Meerdere personen hebben je al geadviseerd de oude WP installatie/bestanden te kopieren naar je public.html folder.

Het witte scherm duidt juist op een fout in het script, hetgeen logisch is als je een nieuwe wordpress installatie gebruikt. Als de oude installatie is overgezet en he twerkt, kun je daarna je Wordpress en plugins 1 voor 1 updaten.

Het is bewonderenswaardig dat Versio je wil/blijft helpen, immers leg je de meeste adviezen gewoon naast je neer.

Succes

39. Levi Ghyselinck Member
    Reactie geplaatst op: 03-02-2016 om 16:19

Fred, ik heb mijn oude WP bestanden daadwerkelijk gekopieerd naar de juiste folder. Zonder nieuwe installatie, ook eens na een nieuwe installatie (en overschrijven).

Het witte scherm was door een @ symbool in het wachtwoord (door automatisch wachtwoord genereren). Het andere witte scherm met database error heb ik nog niet weggekregen. Ik krijg de verhuis gewoon niet in orde. We zitten hier 40 posts verder.

Als ik het advies naast mij neer zou leggen, dan zou ik niet meerdere keren bevestigen dat ik de stappen uitgevoerd heb, en dat het mij niet lukte. Ik kan hooguit iets verkeerd doen, over het hoofd zien. Het is eerder bewonderenswaardig dat ik hier blijf proberen. Ik heb nu in twee tickets mijn probleem uitvoerig uitgelegd met links, en wachtwoord en gebruikersnaam etc, en ik moet telkens dezelfde info blijven verschaffen. Ik hoop dan ook dat er een helpdeskmedewerker mij vandaag nog uit de nood helpt, want deze post wordt wel een circus.
    Ik probeer nog een laatste keer van nul. Als het voor jou vervelend wordt, hoef je niet meer te antwoorden.

40. Levi Ghyselinck Member
    Reactie geplaatst op: 03-02-2016 om 17:56

Ik doorloop nog eens de stappen van Tom Zwiep. Ik denk dat ik iets over het hoofd zag.
    Ik logde in met directadmin wachtwoord en niet met database username bij phpmyadmin. Dat was makkelijk gebeurd, en inloggen lukte op die manier..

Ik wil nu in de tabellen oude gegevens gaan aanpassen.
    Helpen jullie mij nog eens met het volgende?

- in de tabel wp_posts zie ik staan:
    <a href="http://djvoorelkfeest.liquinno.com/wp-content/uploads/2013/08/levi.png">

Liquinno is het bedrijfje van een kennis die mijn wordpress had aangemaakt. Naar welk adres moet ik dit wijzigen, ik ben niet zeker. Gewoon "http://djvoorelkfeest.be/wp-content/ ... ?

- bij de tabel wp_options zie ik oude info staan:
    a:5:{i:0;s:85:"/home/levi/sites/www.djvoorelkfeest.be/wp-content/themes/twentyeleven-child/style.css"; etc....

Naar wat moet ik dit wijzigen? /domains/djvoorelkfeest.be/wp-content/ ?

Nog even geduld met mij, we zijn er bijna!

41. Tom Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 03-02-2016 om 19:03

Indien djvoorelkfeest.be uw domein is dan moet dit worden:

<a href="http://djvoorelkfeest.be/wp-content/uploads/2013/08/levi.png">

UW-Directadmin-accountnaam moet u vervangen door uw directadmin accountnaam:

/home/UW-Directadmin-accountnaam/djvoorelkfeest.be/wp-content/themes/twentyeleven-child/style.css

a:5:{i:0;s:85:"/home/UW-Directadmin-accountnaam/djvoorelkfeest.be/wp-content/themes/twentyeleven-child/style.css"; etc....

42. Levi Ghyselinck Member
    Reactie geplaatst op: 03-02-2016 om 23:45

IK HEB HET IN ORDE GEKREGEN. Oef! Bedankt iedereen voor het geduld. Ik werd er gek van sorry. Jullie wellicht ook.

43. Tom Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 04-02-2016 om 00:06

Fijn om te horen dat het nu wel werkt !