1. RVDS Member

Sitebuilder

Topic geplaatst op: 25-12-2015 om 13:36

Kan iemand mij uitleggen hoe ik Sitebuilder koppel aan mijn domein/website. Ik heb net een nieuwe website/domeinnaam en ben nogal ' nieuw' met maken van websites e.d.

2. Abel Jagersma Member
    Reactie geplaatst op: 25-12-2015 om 14:30

Beste RVDS, daar zit ik ook mee. Ben nu al een uur bezig om alles op de site te controleren waar de link staat. NERGENS. Ook niet in het klantenpaneel.
    De site is wat dat betreft ZEER GEBRUIKS ONVRIENDELIJK. Je kunt er toch simpel een link op zetten als je een domeinnaam hebt aangevraagd en betaald! Ben zeer benieuwd hoe Versio hier op reageert.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 26-12-2015 om 01:39

Beste RVDS en Abel Jagersma,

Na het aanzetten van de Sitebuilder wordt je domeinnaam automatisch gekoppeld aan de Sitebuilder.

@RVDS -> Ga naar je klantenpaneel, ga naar het desbetreffende domein, klik op de vergrootglas achter de domeinnaam, en klik daarna op Sitebuilder.

@Abel Je ontvangt nadat de Sitebuilder is aangemaakt de login gegevens per e-mail en je kunt vanuit je klantenpaneel direct inloggen in de Sitebuilder. Ga naar de domeinnaam in je klantenpaneel en klik op 'Sitebuilder'.

Ik hoor het graag als het jullie niet lukt om te inloggen.

4. RVDS Member
    Reactie geplaatst op: 26-12-2015 om 17:05

Abel,
    bij mij werkte deze uitleg van Bashir uitstekend!
    RVDS

5. VorTraxx Member
    Reactie geplaatst op: 27-12-2015 om 11:47

Beste,
    Als je de Sitebuilder tool aanschaft als je al een volledig website hebt,
    Dan word deze ook automatisch gekoppeld ?

Want als ik deze tool aanschaf zou ik deze graag even op een subdomein zetten om deze volledig te optimaliseren en op het einde pas op mijn hoofddomein te zetten .

Zodat ik geen klant kwijt speel .

Is dit mogelijk ?

6. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 27-12-2015 om 13:03

De mogelijkheid om Sitebuilder aan te zetten en het domein niet direct te koppelen maar pas op een later moment (wanneer de site klaar is) wordt deze week geïmplementeerd. Domeinen waar al een site op staat kunnen dan online blijven totdat de nieuwe site helemaal klaar is. Met een klik op de muis op de juiste knop in het klantenpaneel kan je aangeven dat je website klaar is en dat je domein gekoppeld mag worden. Een automatisch systeem zal je domein dan koppelen aan de Sitebuilder.

Ik verwacht dat dit maandag of dinsdag live zal staan.

Hopelijk beantwoord dit je vraag.

7. Joel Kelder Member
    Reactie geplaatst op: 28-12-2015 om 21:16

Ik heb vandaag sitebuilder gekoppeld aan mijn bestaande domeinnaam.
    Nu is mijn huidige site weg...
    Via ftp manager kan ik hem ook niet terugzetten. Sitebuilder verwijdert en opnieuw geprobeerd mijn oude site terug te zetten.
    Hij gaat naar http://www.bk-partners1.co.uk/ met een foutmelding. Ook op sub domeinen hetzelfde verhaal.
    Baal hier behoorlijk van..
    Wat te doen?

8. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 28-12-2015 om 21:22

Hoi Joel,

Heb je de domeinnaam wel weer gekoppeld aan je hosting pakket?

De mogelijkheid om je site te bouwen via de Sitebuilder maar nog niet te koppelen zal vandaag of morgen geimplementeerd worden. Zie mijn vorige reply.

9. Joel Kelder Member
    Reactie geplaatst op: 28-12-2015 om 21:30

Hij was gekoppeld. Heb hem net opnieuw gekoppeld waardoor de nameservers opnieuw worden ingesteld. Ga het zo nog eens proberen.

10. Joel Kelder Member
    Reactie geplaatst op: 28-12-2015 om 21:42

Hij is gekoppeld maar helaas geen verandering. Hij verwijst nog steeds naar http://www.bk-partners1.co.uk/ met de melding dat de site editor niet gevonden kan worden

11. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 28-12-2015 om 21:42

Na een nameserver wijziging moet je altijd tot maximaal 24 uur wachten voordat de wijziging het internet is over gegaan.

12. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 29-12-2015 om 17:52

Het is nu mogelijk om de Sitebuilder aan te zetten en domein op een later moment te koppelen. Zo blijft je huidige website online totdat je klaar bent met je nieuwe website.

13. De Krijger Member
    Reactie geplaatst op: 05-10-2016 om 10:22

Ik heb een website gemaakt via sitebuilder gekoppeld aan mijn domein. Nu heb ik een andere domeinnaam en wil de oude laten vervallen. Ik ging ervan uit dat ik de website wel kon overplaatsen. De ene medewerker van de chat zegt dat het wel kan, de andere niet. Weet iemand van jullie of dit kan en hoe ik dit doe?

14. Alex Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 05-10-2016 om 11:28

@dekrijger, zojuist besproken via onze livechat. Domeinnamen wijzigen op de sitebuilder is niet mogelijk. Wel kun je een extra domeinnaam aan de sitebuilder koppelen. Beide domeinnamen dien je dan te behouden.