1. MEEUW Member

Help Versio/suggestie topic

Topic geplaatst op: 10-02-2012 om 13:02

Afgelopen week is het goed mis gegaan bij Versio.
    En niet zo zeer dat het voorkomen kon worden. Dit had iedere host kunnen overkomen. De overheid heeft ook de grootste moeite met DDOS aanvallen. Veel bedrijven hebben de moeite hiermee. Pech. En na de 5 uur down zitten we nog steeds op 99,9 % online zo ongeveer.

Maar wat er wel goed mis ging : De communicatie naar de klant toe. En vooral de resellers hebben hier last van, want die krijgen 2 vragen van hun klanten : Wat is er aan de hand, en wanneer zijn we weer online.
    Zeer frustrerend dat daar geen antwoord op gegeven kan worden. En mijn klanten zijn geneigd om 2 keer zo snel andere host te nemen dan ik. Want die snappen het niet zo goed en willen alleen maar online zijn. punt :).

En nu kan ik klagen en aan andere host gaan nadenken en moeilijk doen. En op Twitter heb ik vele reacties in die richting voorbij zien komen.
    Maar we kunnen Versio ook helpen. En dus indirect ook onszelf :).

Hoe kan versio dit volgende keer beter communiceren. Wat willen wij als klant en wat "eisen" we van Versio?
    En heb wel aantal keren gemaild maar Reshad begrijpt het wel, neem het ook serieus, alleen de actie komt er (nog) niet.
    En Chris die begrijp er helemaal niks van. (na mijn idee) die mail maar wat terug.

Een aantal suggesties van mijn kant :
    - De pagina waar de storingen op staan, uitgeklapt. niet ergens nog op moeten klikken. Gelijk een overzicht.
    - status : altijd invullen. mee bezig, word aan gewerkt of probleem nog moeten constateren.
    uitzoeken. verzin het, maar zet er iets neer !
    - twitter koppelen aan de status pagina. Want via twitter kwam er wel af en toe een geluidje uit.

Ik snap dat je op de status pagina zo weinig mogelijk "problemen" wil neer zetten voor nog niet klanten. Alles is daar ook naar ontworpen krijg ik het idee. Want het is er snel weer af als er iets is opgelost.
    Maar jullie positieve ervaringen op ipsgids zijn al aardig voldoende.
    De negatieve ervaring op de ipsgids is alleen maar te danken aan jullie slechte communicatie en klanten die daardoor gefrustreerd raken. En terecht overigens.

Versio doe hier je voordeel mee ! En zie dit als een positieve topic !

2. svenn Member
    Reactie geplaatst op: 11-02-2012 om 12:22

100% mee eens!

Vond u dit antwoord nuttig?

3. lifeguard Member
    Reactie geplaatst op: 12-02-2012 om 07:41

Ben het wel met je eens. Al heb ik weinig problemen gehad gelukkig. Wat ook veel voorbij komt, ach het is goedkoop dus het kan. Dit vind ik wel de meest domme uitspraak die er is.
    Versio doet naar mijn mening echt wel hun best, en baalt net als ons van deze problemen.
    Laatste keer hebben ze het netjes opgelost met een maand gratis hosting. Dus ze doen er wel wat aan.
    Wat communicatie betreft, die kan inderdaad wel beter. Echter moet niet elke klant denken dat hij of zij een persoonlijk antwoord krijgt.
    Gewoon een simpele pagina, met daarop de storing, en huidige status moet voldoende zijn.

4. MEEUW Member
    Reactie geplaatst op: 21-02-2012 om 11:30

Jammer dat versio zelf hier niet op reageer.
    Maar als ik nu de status pagina kijk staat er iig wel wat. Maar status staat vaak nog leeg.
    Jammer.
    Communicatie, simpel middel om veel ellende te voorkomen.

5. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 21-02-2012 om 13:58

Waar gewerkt word maken mensen fouten, waar niet gewerkt word maken mensen geen fouten.

Met zo veel klanten hebben deze mensen het druk!

6. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 21-02-2012 om 21:10

Helemaal mee eens.

@RayHammer
    veel klanten betekent juist dat je moet communiceren.
    op deze manier zal hun mailbox overgelopen zijn, de telefoon zo roodgloeiend gestaan dat deze ook spontaan uitviel.

Met een eenduidige, simpele melding op een status pagina, of zelfs een status blok op de indexpagina, desnoods met een knipperende tekst.
    zodat men in 1 keer kan zien wat er aan de hand is, moeten we bellen of niet.
    kost misschien een paar minuten op dit neer te zetten.

Ik vind dat versio zeer netjes heeft gehandeld met de gratis domein en de maand extra hosting.
    Terwijl ze dit eigenlijk niet hoeven te doen!!!!! is buiten hun schuld.
    Denk er ook aan dat versio in een zeer korte tijd erg groot is geworden.
    en met welke problemen ze in deze korte tijd te kampen hebben gehad.
    in korte tijd hard groeien, zorgt er voor dat je gaat opvallen, en dan komen de kindjes die ff goed gaan zieken(zij het jaloerse concurenten, geiriteerde klanten, of mongols die ff stoer moeten doen tegenover hun vriendjes van 'kijk een wat ik gedaan heb / kan')

maar idd,
    de communicatie moet beter.

de status pagina zou juist gevuld moeten blijven, ook voor eventueel nieuwe klanten.
    kunnen ze zien wat er gebeurd (is) en hoe snel/effectief enzo erop gereageerd wordt