1. Willem Oosting Member

E-mail fallback service

Topic geplaatst op: 24-10-2015 om 22:30

Ik overweeg mijn domein te verhuizen (van TransIP) naar Versio maar wil zelf inhoudelijk blijven hosten (althans voorlopig).

In mijn jacht voor een goedkope doch betrouwbare 'registrar' las ik op de frontpages van Versio dat domain-only-klanten gebruik kunnen maken van de e-mail fallback servers. Kan iemand dit bevestigen en weet iemand wat de retentietijd is van deze fallbacks?

2. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 25-10-2015 om 09:40

Hallo, u vindt meer informatie over onze fallback service op https://www.secure.versio.nl/nieuws-gratis_mx_fallback_service_voor_alle_bij_versio_geregistreerde_domeinnamen-95

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Willem Oosting Member
    Reactie geplaatst op: 25-10-2015 om 10:06

Daar wordt het helder uitgelegd inderdaad (de fallback geldt dus voor alle diensten)! Deze kwaliteit/prijs verhouding en service trekt mijn domein waarschijnlijk deze kant op (na mijn huidige looptijd elders)!

De retentietijd kon ik alleen niet terugvinden:

* Wat is de retentie tijd van deze MX fallback (hoe lang kan de primaire mailserver off-line kan zijn zonder berichten te verliezen)?

* Wat is de maximale grootte (in MB's) dat de fallback toestaat?

4. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 25-10-2015 om 10:38

De retentietijd bedraagt 48 uur, de totale grootte is ingesteld op 20 MB.

5. Willem Oosting Member
    Reactie geplaatst op: 25-10-2015 om 16:25

Dat is netjes; zeker voor domein registratie only (en bedankt voor de snelle antwoorden)!

Binnen 48 uur is doorgaans een mailserver wel weer up-and-running en je kan heel wat e-mailtjes kwijt in 20 MB. Wel hopen dat er niet per ongeluk vier e-mails met grote attachments (5MB+) binnenkomen tijdens eventuele down-time van de primary.

Of gaat de fallback-server nog slim om met de dergelijke e-mails (wordt er b.v. voorrang gegeven aan kleine e-mails / worden attachments gestript bij overschrijding van het limiet, o.i.d.)?

6. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 25-10-2015 om 16:59

De e-mails worden enkel in volgorde van toekomen behandeld op de backup server.