1. Tim Member

500 error na verhuizing

Topic geplaatst op: 23-10-2015 om 10:57

Beste lezer,

ik probeer een aantal websites te verhuizen naar versio, allemaal geven ze een 500 error... de volgende dingen heb ik in overleg met de tickets helpdesk de sql gegevens en de path aangepast. De storing blijft. Nu zou het kunnen liggen aan de index pagina, want als er een custum test code tussen wordt gezet is die zichtbaar.

Maar..

De website(s) werkte wel allemaal voor de verhuizing. Ik denk dat het dan ook onwaarschijnlijk is dat het daaraan ligt. En als het dan aan de index pagina ligt... wat zou het dan überhaupt kunnen zijn?

Weet iemand het? Ik hoor het graag!

mvg Tim

2. Marcel Dekkers Member
    Reactie geplaatst op: 23-10-2015 om 11:12

Om welk cms systeem gaat het ?

Hoe heb je de website verhuist ? ( bestanden via FTP geupload en database via phpmyadmin over gezet of via directadmin create/restore backups.

Als je inlogt op directadmin en dan naar filemanager gaat,
    en dan naar domains/domeinnaam/public_html/
    staat er achter alle bestanden en mappen bij UID en bij GID je gebruikersnaam van directadmin ?

mvg Marcel

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Tim Member
    Reactie geplaatst op: 23-10-2015 om 11:37

Het gaat om opencart

Ik heb een database bij de ene hoster gedownload .gz en geupload bij phpmyadmin
    de files heb ik in de juiste map gezet via ftp in domains/iphonelatenmaken.nl/public_html/
    de gebruikersnaam is idd zichtbaar achter alle mappen en bestanden

Bedankt voor je snelle reactie!

gr Tim

4. Marcel Dekkers Member
    Reactie geplaatst op: 23-10-2015 om 13:06

Ik heb even het een en ander na gekeken, hoe het zit met opencart,

In je public_html folder staat een bestand genaamd config.php
    Daar staat waarschijnlijk de fout.
    Zorg dat bij alle define je /home/accountnaamvandirectadmin/domains/domeinnaam/publichtml/folder/
    Goed staat.
    Anders krijg je error 500

waarvan accoutnaamvandirectadmin je inlog naam is van directadmin
    en domeinnaam je domeinnaam is van je website.

Met vriendelijke groet,
    Marcel Dekkers.

5. Tim Member
    Reactie geplaatst op: 23-10-2015 om 13:52

Dag Marcel,

Bedankt dat je er even ingedoken bent, ik heb op deze wijze de paths staan. Is dit dan onjuist?

// DIR
    define('DIR_APPLICATION', '/home/vanhemd76/domains/iphonelatenmaken.nl/public_html/');
    define('DIR_SYSTEM', '/home/vanhemd76/domains/iphonelatenmaken.nl/system/');
    define('DIR_DATABASE', '/home/vanhemd76/domains/iphonelatenmaken.nl/database/');
    define('DIR_LANGUAGE', '/home/vanhemd76/domains/iphonelatenmaken.nl/catalog/language/');
    define('DIR_TEMPLATE', '/home/vanhemd76/domains/iphonelatenmaken.nl/catalog/view/theme/');
    define('DIR_CONFIG', '/home/vanhemd76/domains/iphonelatenmaken.nl/system/config/');
    define('DIR_IMAGE', '/home/vanhemd76/domains/iphonelatenmaken.nl/image/');
    define('DIR_CACHE', '/home/vanhemd76/domains/iphonelatenmaken.nl/system/cache/');
    define('DIR_DOWNLOAD', '/home/vanhemd76/domains/iphonelatenmaken.nl/download/');
    define('DIR_LOGS', '/home/vanhemd76/domains/iphonelatenmaken.nl/system/logs/');
    define('DIR_MODIFICATION', '/home/vanhemd76/domains/iphonelatenmaken.nl/system/modification/'); // OC 2
    define('DIR_UPLOAD', '/home/vanhemd76/domains/iphonelatenmaken.nl/system/upload/'); // OC 2

6. Tim Member
    Reactie geplaatst op: 23-10-2015 om 13:56

Inmiddels ook veranderd in:

// DIR
    define('DIR_APPLICATION', '/home/vanhemd76/domains/iphonelatenmaken.nl/public_html/');
    define('DIR_SYSTEM', '/home/vanhemd76/domains/iphonelatenmaken.nl/public_html/system/');
    define('DIR_DATABASE', '/home/vanhemd76/domains/iphonelatenmaken.nl/public_html/database/');
    define('DIR_LANGUAGE', '/home/vanhemd76/domains/iphonelatenmaken.nl/public_html/catalog/language/');
    define('DIR_TEMPLATE', '/home/vanhemd76/domains/iphonelatenmaken.nl/public_html/catalog/view/theme/');
    define('DIR_CONFIG', '/home/vanhemd76/domains/iphonelatenmaken.nl/public_html/system/config/');
    define('DIR_IMAGE', '/home/vanhemd76/domains/iphonelatenmaken.nl/public_html/image/');
    define('DIR_CACHE', '/home/vanhemd76/domains/iphonelatenmaken.nl/public_html/system/cache/');
    define('DIR_DOWNLOAD', '/home/vanhemd76/domains/iphonelatenmaken.nl/public_html/download/');
    define('DIR_LOGS', '/home/vanhemd76/domains/iphonelatenmaken.nl/public_html/system/logs/');
    define('DIR_MODIFICATION', '/home/vanhemd76/domains/iphonelatenmaken.nl/public_html/system/modification/'); // OC 2
    define('DIR_UPLOAD', '/home/vanhemd76/domains/iphonelatenmaken.nl/public_html/system/upload/'); // OC 2

Maar nu is de website gewoon niet zichtbaar... de 500 error is niet meer te zien. :) Idee hoe dit komt?

7. Marcel Dekkers Member
    Reactie geplaatst op: 23-10-2015 om 14:21

Zou volgens mij zo moeten zijn !

// DIR
    define('DIR_APPLICATION', '/home/vanhemd76/domains/iphonelatenmaken.nl/public_html/catalog/');
    define('DIR_SYSTEM', '/home/vanhemd76/domains/iphonelatenmaken.nl/public_html/system/');
    define('DIR_LANGUAGE', '/home/vanhemd76/domains/iphonelatenmaken.nl/public_html/catalog/language/');
    define('DIR_TEMPLATE', '/home/vanhemd76/domains/iphonelatenmaken.nl/public_html/catalog/view/theme/');
    define('DIR_CONFIG', '/home/vanhemd76/domains/iphonelatenmaken.nl/public_html/system/config/');
    define('DIR_IMAGE', '/home/vanhemd76/domains/iphonelatenmaken.nl/public_html/image/');
    define('DIR_CACHE', '/home/vanhemd76/domains/iphonelatenmaken.nl/public_html/system/storage/cache/');
    define('DIR_DOWNLOAD', '/home/vanhemd76/domains/iphonelatenmaken.nl/public_html/system/storage/download/');
    define('DIR_LOGS', '/home/vanhemd76/domains/iphonelatenmaken.nl/public_html/system/storage/logs/');
    define('DIR_MODIFICATION', '/home/vanhemd76/domains/iphonelatenmaken.nl/public_html/system/storage/modification/');
    define('DIR_UPLOAD', '/home/vanhemd76/domains/iphonelatenmaken.nl/public_html/system/storage/upload/');

8. Marcel Dekkers Member
    Reactie geplaatst op: 24-10-2015 om 16:39

Ik zie dat opencart weer werkt.

Waren de aanpassingen die ik had doorgegeven voldoende of moest er nog iets meer worden aangepast ?
    Graag even vermelden als er nog meer moest worden aangepast, wat er moest worden aangepast ?
    Dit voor de forum lezers

mvg Marcel.