1. EwoutG Member

Domeinnaam verhuizen naar versio

Topic geplaatst op: 26-09-2015 om 15:06

Hallo,

Ik zou graag de domeinnaam van iemand anders verhuizen naar Versio maar ik heb geen idee hoe dat juist moet. De domeinnaam staat momenteel bij combell en de domeinnaamhouder is een bedrijf dan niet meer bestaat. Hoe verhuis je dan die domeinnaam? Moet ik dan aan combell(hostingbedrijf) vragen om dat op mijn naam te zetten of hoe werkt dat juist?

Alvast bedankt.

2. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 26-09-2015 om 15:13

Om welke domein extensies gaat het? Voor extensies zoals .com , .info, ... dient de "domain lock" uitgezet te worden bij de huidige partij. Verder zal u de EPP code daar moeten opvragen voor het domein.

Nadien de verhuis aanvragen via: https://www.secure.versio.nl/domeinnamen

De domeinnaam houder zal wel even aangepast moeten worden eerst, het Admin e-mail adres van het domein ontvangt een e-mail die u moet goedkeuren voor sommige extensies.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. EwoutG Member
    Reactie geplaatst op: 26-09-2015 om 16:56

Beste Daniel,

Bedankt voor de snelle reactie. Het gaat om een .be extensie.
    Ik zal eens een mailtje sturen naar combell voor de EPP code.

4. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 26-09-2015 om 17:02

@EwoutG Dat is prima. Ze kunnen u de EPP code verstrekken. Mogelijk kunt u dit opvragen via hun klantenpaneel.

5. Michael Samboe Member
    Reactie geplaatst op: 30-09-2015 om 13:34

Weet iemand hoelang de verwerking duurt van mijn verhuizing? Ik heb lightscameraaction.nl verhuisd naar Versio en de EPP code ingevoerd. Echter blijft de vorige pagina van de vorige provider staan. Ook na bevestiging dat de verhuizing is goedgekeurd door registrar SIDN.

6. Alex Boon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 30-09-2015 om 13:38

U heeft nog geen nameservers ingesteld voor uw domeinnaam. Login op ons klanten panel en ga naar "Uw hosting pakketten" daarna naar "overzicht" en klik op het vergrootglas achter het hosting pakket waarop u dit domein wilt laten uitkomen. Hierna kunt u op "informatie bekijken" klikken. Hier ziet u uw nameservers staan.

Om deze nameservers in te stellen op uw domeinnaam doet u het volgende: In ons klanten panel gaat u naar "Uw domeinen" daarna naar "overzicht" en klik op het vergrootglas achter het domein wat u wilt aanpassen. Klik op "nameserver / dns" en daarna op "nameserver instellen". Hier voert u de nameservers in van uw hosting pakket en u klikt op "nameservers wijzigen".

Hierna duurt het nog ongeveer 4 tot maximaal 8 uur voordat deze wijzigingen op internet bekend zijn.

U vind onze handleiding over dit onderwerp op http://www.versio.nl/40-hoe_koppel_ik_een_domeinaam_aan_een_webhosting_of_reseller_hosting_account.html .