1. Maarten Declercq Member

Verhuis Bluehost naar Versio

Topic geplaatst op: 08-02-2012 om 11:03

Ik ben momenteel bezig aan verhuis van aantal domeinen van bluehost naar versio. Ik heb proces vanuit klanten paneel bij versio in gang gezet. Domeinen bij bluehost unlocked gezet. Bij een van de domeinnamen die ik wil verhuizen krijg ik deze melding.

It appears that the domain mindcoaster.com is currently pending a transfer from BlueHost.com to eNom, Inc..
    Click here to approve the transfer.
    If you approve the transfer, the transfer will continue and the domain mindcoaster.com will be transferred from BlueHost.com to eNom, Inc..
    Click here to reject the transfer.
    If you reject the transfer, the currently pending transfer will be stopped and the domain mindcoaster.com will remain with BlueHost.com.

Dat lijkt me op het eerste gezicht verdacht: is dit een bedrijf die domeinnaam zal inpakken. Ik wil naar versio en helemaal niet naar eNom. Of is de een tussenstap waar het moet passeren?

2. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 08-02-2012 om 19:04

Hoi Maarten,

Je moet de verhuizing bevestigen, anders kan de verhuizing niet voltooid worden. eNom is de registrar waar wij onze domeinnamen bij afnemen, het klopt dus!

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Stichting Kerkrade, Gisteren En Vandaag Member
    Reactie geplaatst op: 08-02-2012 om 21:33

@reshad
    Ik merk nu na een tijdje gehost te zijn bij versio dat er verschillende registrars gebruikt worden. Ik kan nog niet er uit afleiden wanneer welke gebruikt worden, maar de whois info levert een aantal verschillende op.

Het is wellicht handig om deze ergens te vermelden.

ruud

4. Maarten Declercq Member
    Reactie geplaatst op: 09-02-2012 om 14:24

Ondertussen zijn alle domeinnamen op een na verhuisd. Deze staat al twee dagen in deze status: 07-02-2012 16:01:29: De verhuizing wordt verwerkt. (Auto verification of transfer request initiated)

- Transfer EPP is doorgegeven
    - Domein staat unlocked bij huidige host. Enige dat ik me heb gerealiseerd is dat ik het unlocked heb gezet nadat ik verhuis protocol bij versio heb gestart (30 min erna)
    - Contact gegevens zijn dezelfde zoals bij andere domeinnamen die wel verhuisd zijn (heb al junk mail doorzocht)
    - Ik heb geen mail gekregen waarin ik verhuis moet bevestigen
    - In Cpanel bij bluehost staat nog altijd: The domain is currently NOT pending transfer.

Wat zou het probleem zijn?

5. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 09-02-2012 om 14:59

Heb je gecontroleerd of het e-mail adres van de administratieve contactpersoon wel een e-mail adres is waar je toegang tot hebt?

6. Maarten Declercq Member
    Reactie geplaatst op: 09-02-2012 om 15:30

Op public whois staat whois@bluehost.com. Dit omdat ik privacy opties had ingesteld voor het domein. Heb al afgezet zodat mijn contact gegevens wel zichtbaar zijn. Bij andere domeinen stond dit ook niet op private. Ik heb alle rechten maar weet wel niet waar berichten naar whois@bluehost.com terecht komen.

7. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 09-02-2012 om 15:39

Dat is dus het probleem inderdaad. Je kunt ze misschien mailen en vragen de verhuizing te bevestigen voor je.