1. Stichting Kerkrade, Gisteren En Vandaag Member

Hoe kan ik uitgaande mail blokkeren

Topic geplaatst op: 09-08-2015 om 10:30

Hoi,

Voor de tweede keer op korte tijd word vanaf mijn WP site meer dan 1000 mails verstuurd. Rechten zetten, themes updaten wert blijkbaar niet.
    Hoe kan ik rigoreus uitgaande mails blokkeren? Voor die site heb ik die niet nodig. Is dat een kwestie van een dummy smtp server instellen?

2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 09-08-2015 om 10:49

Hallo, uitgaande mail blokkeren is zo niet mogelijk, echter kunnen we de e-mail limiet eventueel lager instellen, dit kan op verzoek via een support ticket. De spam zal via een script uitgestuurd worden, u kunt dit nakijken bij E-mail accounts -> E-mail usage -> This month in DirectAdmin.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Stichting Kerkrade, Gisteren En Vandaag Member
    Reactie geplaatst op: 09-08-2015 om 10:55

Dank je Fabien, ik ga een ticket aanmaken.
    Ik kan inderdaad controleren welk script de spam verstuurd, maar dan is het al te laat.

4. Stichting Kerkrade, Gisteren En Vandaag Member
    Reactie geplaatst op: 22-08-2015 om 10:06

De limiet is inderdaad op 10 gezet. maar dit betekent niet dat het probleem daarmee tegengehouden wordt.
    het zorgt er alleen voor dat het domein niet op blacklists terecht komt.

gister werd ik weer slachtoffer van een spammer, waardoor versio (terecht) mijn account disabelde. een wordpresssite onderhouden word zo wel een hele vreemde hobby.
    pff....

heeft iemand tips hoe ik dit definitief kan stoppen?

ruud

5. Samuël Van Laere Member
    Reactie geplaatst op: 25-08-2015 om 21:55

Geen Wordpress meer gebruiken is al een stap in de goede richting ;)

6. Stichting Kerkrade, Gisteren En Vandaag Member
    Reactie geplaatst op: 25-08-2015 om 22:05

@adri: Helaas ben ik niet alleen op de wereld en vinden mijn mede-mensen die info moeten aanleveren WP makkelijker te beheren dan bijvoorbeeld Joomla.

7. Samuël Van Laere Member
    Reactie geplaatst op: 25-08-2015 om 22:19

Het ligt maar net aan je eisen, zelf gebruik ik geen bekend CMS het heeft veel voordelen en enkele nadelen.
    Er is meer dan Wordpress en Joombla :)

8. Samuël Van Laere Member
    Reactie geplaatst op: 25-08-2015 om 22:21

Maar het is vaak een of andere plugin die een veiligslek bevat, gebruik een alternatief als er geen update voor is.