1. Guido Member

.htaccess geeft foutmelding

Topic geplaatst op: 20-07-2015 om 16:44

Ik heb een website die gewoon benaderbaar is. Echter, ik wil deze afschermen. Daarvoor heb ik een .htaccess en .htpasswd gemaakt. Echter, als ik die upload, krijg ik na het inloggen een foutmelding met een tekst die blijkbaar redelijk standaard is:
    [code]
    [b]Internal Server Error[/b]

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator at webmaster@********** to inform them of the time this error occurred, and the actions you performed just before this error.

More information about this error may be available in the server error log.

Additionally, a 500 Internal Server Error error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
    [/code]

Wanneer ik via Google verder onderzoek doe naar een mogelijke oplossing, kom ik alleen maar berichten tegen van mensen die soortgelijke problemen hebben.
    Hoe bovenstaande foutmelding tot stand komt, weet ik niet, want het (deels afgeschermde) e-mailadres bestaat niet eens...

Wie kan mij vertellen wat ik moet doen om de website wel beveiligd te krijgen?

De twee bestanden .htaccess en .htpasswd zijn chmod -644 op de server.

2. Ed De Jong Member
    Reactie geplaatst op: 21-07-2015 om 19:14

Ja, die 500 error codes zijn net zo veelzeggend als "er is iets mis". Mijn persoonlijke ervaringen:

1) het hooeft geen fout in .htaccess te zijn. Je krijgt dei 500 response code ook als je een feature uit een hogere PHP versie gebruikt, bv $a = []; ipv $a = array(); Daar kan je je blauw naar lopen zoeken.

2) het is inderdaad een fout in .htaccess. Dan moet je echt op een hele vervelende manier gaan troubleshooten. Maak van al je wijzigingen commentaar en ga dan statement voor statement na waar de fout zit. Test al je regular expressions op fouten zoals vergeten een special character te escapen.

Ik wou dat ik beter nieuws voor je had. Anywayz: succes!
    Ed

Vond u dit antwoord nuttig?