1. Ivo Machielse Member

SQL tijd verkeerd

Topic geplaatst op: 15-06-2015 om 18:50

Hallo,

Ik werk altijd aan mijn websites via xampp op mijn computer. Daar maak ik mijn websites en update ik de websites. Wanneer ik klaar ben met het maken van mijn website, upload ik het naar mijn webserver en dan is mijn website dus beschikbaar voor andere mensen.

Mijn website heeft een systeem waarmee je kunt inloggen en registreren. Wanneer een gebruiker zich op mijn website registreert, worden de gegevens van de registratie in de database gezet. In de database wordt onder andere de registratiedatum en wanneer de gebruiker voor het laatst online is geweest gezet. Dit werkt allemaal vlekkeloos alleen zodra de datums van registreren en laatst online in de database staan, geeft hij de verkeerde tijd weer. De datum is zo goed als correct alleen de tijd staat verkeerd. Op mijn lokale server (dus op mijn computer) heb ik daar geen last van, ook niet als ik met php de datum en tijd laat zien. Alleen wanneer ik in mijn database kijk en zie dat de tijd niet klopt.

Later heeft Versio laten weten dat de SQL tijd verkeerd stond (ik weet niet zeker of dit de juiste diagnose is)

Ik heb al een aantal dingen geprobeerd:

Met php de default timezone aanpassen naar de juiste tijdzone. Dit werkt niet.
    Hetzelfde geprobeerd met htaccess, dit werkt niet.
    Zouden jullie ervoor kunnen zorgen dat de tijd goed in de database staat zodat er geen fouten kunnen voorkomen in mijn systemen?

Met vriendelijke groet,

Ivo Machielse

2. Tom Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 15-06-2015 om 19:07

Zou u hiervoor een ticket kunnen aanmaken?

U kunt een ticket aanmaken als u bent ingelogd op het klantenpaneel. Dan vind u in het linker menu Uw helpdesk tickets, hier kunt u een ticket aanmaken.

Vond u dit antwoord nuttig?