1. Robert Member

Wordpress White Screen of Death

Topic geplaatst op: 14-06-2015 om 22:35

Hallo, ik heb op één van de door mij beheerde Wordpress websites wat op internet 'White Screen of Death' genoemd wordt. Ik heb diverse tips geprobeerd om het op te lossen en heb nu een vermoeden waar het in zit. Dit heb ik geprobeerd:

- PHP geheugen verhogen
    - Plugins uitschakelen
    - Thema uitschakelen (door de map te hernoemen)

Dit laatste zorgde ervoor dat ik weer kon inloggen en een ander thema kon kiezen, waarna ik de site ook weer zichtbaar kreeg. Als ik daarna weer switchte naar het betreffende thema, werd weer alles wit. Kortom: er lijkt een probleem te zijn met dit thema.

Het vreemde is echter dat er geen update voor dit thema is geweest en tevens heb ik geen updates uitgevoerd voor andere onderdelen van de website. Ik heb geprobeerd de themabestanden opnieuw te uploaden vanuit een backup van voor het moment dat het probleem optrad en ook heb ik een database-backup teruggeplaatst, maar beide heeft niet geholpen (zelfs niet als alle plugins uitgeschakeld zijn). Tevens werken de themabestanden gewoon als ik ze naar een andere website upload en activeer.

Ik heb voor de zekerheid nog geprobeerd mijn .htaccess-bestand te verwijderen, de pagina Instellingen -> Permalinks opnieuw opgeslagen, etc. (zoals aanbevolen op hulpfora), maar dit lost het probleem niet op zodra ik het betreffende thema weer inschakel.

Ik draai zelf geen caching plugins. Zijn er bij Versio caches leeg te maken? Zijn er andere dingen die ik kan proberen of die Versio kan proberen om dit probleem op te lossen?

2. Justin Kil Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 15-06-2015 om 10:01

Hallo Robert,

Er is onlangs een PHP upgrade op de server geweest. Het thema is waarschijnlijk niet 'compatible' met PHP 5.5. U kunt dat voor de zekerheid even navragen bij de ontwikkelaar van het thema. Misschien hebben zij een oplossing om het thema te laten werken met de nieuwe PHP versie.

Groet,

Justin Kil - Helpdesk medewerker

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Robert Member
    Reactie geplaatst op: 15-06-2015 om 10:18

Ah, daar heb ik niet aan gedacht. Zo te zien komt de datum van het offline gaan wel overeen met de datum van de upgrade 'mijn' server. Ik zal er eens wat dieper in duiken. Het helpt dat ik nu weet waar ik moet zoeken. Bedankt!

P.S. waarom is dit topic privé gemaakt? Mogelijk zijn er rond deze tijd meer mensen die een dergelijk probleem ondervinden door de upgrade.

4. Justin Kil Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 15-06-2015 om 10:23

Geen dank.

Het topic is privé gemaakt zodat wij de eerste reactie kunnen geven. Anders krijgt u verschillende reacties van verschillende klanten. Dat kan voor verwarring zorgen.

Het topic is bij deze weer openbaar.

Fijne dag,

Justin - Helpdesk medewerker