1. Tim Van Bruwaene Member

Vragen over wildcard domain SSL

Topic geplaatst op: 10-06-2015 om 10:23

Wij hebben nood aan een SSL certificaat voor gebruik op zowel onze Versio web ruimte als op eigen web / e-mail servers en overwegen dan ook de aankoop van een wildcard certificaat.We vinden volgende informatie echter niet terug bij Versio.

1) Kunnen er onbeperkt verschillende certificaten worden gegenereerd voor allerlei subdomeinen, web sites en andere SSL toepassingen wanneer een wildcard domein certificaat wordt gevraagd?
    2) Kunnen ook gewone certificaten, met een vaste "common name" en eventueel bijkomende "subject alternative names" worden gegenereerd binnen het domein? Dit kan nodig zijn wanneer wildcards niet ondersteund worden.

2. Alex Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 10-06-2015 om 16:52

1. Met een wildcard certificaat kun je onbeperkt subdomeinen meebeveiligen. Let op: alleen subdomeinen dus test.domein.nl test2.domein.nl test3.domein.nl Geen andere domeinnamen dan "domein".

2. Wanneer je het GeoTrust multi domein EV certificaat besteld kun je wel subdomeinen en andere domeinnamen meebeveiligen. Voorwaarden is dat de houder van deze domeinnamen allemaal op de bedrijfsnaam uit de CSR code staan.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Tim Van Bruwaene Member
    Reactie geplaatst op: 10-06-2015 om 17:13

Bedankt. Bij ons gaat het om zaken zoals www.domein.nl, mail.domein.nl, web.intern.domein.nl e.d. dus neem ik aan dat dit met alle wildcard certificaten lukt?

Kunnen we met bv. RapidSSL ook SAN namen definiëren (2e vraag)?

4. Tom Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 10-06-2015 om 17:55

1. Dat klopt, dan kunt u een wildcard afnemen.

2. Nee dit is niet mogelijk.

5. Gerrit Bouwhuis Member
    Reactie geplaatst op: 15-01-2016 om 10:01

Als ik het dan goed begrijp heb ik ook de verkeerde SSL certificaat dan moet ik ook de !! wildcard
    heb een multishop

www.domein.nl, 1 de eerste is wel met ssl de andere niet
    www.domein.nl, 2
    www.domein.nl, 3

mvg gerrit

6. Justin Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 15-01-2016 om 10:11

Hallo Gerrit,

U kunt het certificaat binnen 14 dagen na aankoop opzeggen, dan volgt er een creditatie. Daarna kunt u het juiste certificaat bestellen.

7. Gerrit Bouwhuis Member
    Reactie geplaatst op: 16-01-2016 om 16:15

Inmiddels een wildcard SSL aangeschaft werkt het niet
    komt te staan, Er is een probleem met het beveiligingscertificaat van deze website ?????

werkt gewoon met ssl !!!! https://www.schoonmaak-producten.nl/

deze weer niet https://www.schoonmaakspul.nl/

waar is de wildcard dan voor ?????

8. Franklin Acosta Member
    Reactie geplaatst op: 16-01-2016 om 18:55

Gerrit Bouwhuis

Dat klopt zijn 2 verschillende domeinamen dus dan hebt u een GeoTrust EV Multi Domein nodig.

wildcard is allen voor sub.voorbeeeld.nl sub2.voorbeeld.nl
    dus geen voorbeeld.nl voorbeeld2.nl

kijk bij de post hier boven van Alex Boon

9. Gerrit Bouwhuis Member
    Reactie geplaatst op: 16-01-2016 om 19:47

Hoi Franklin Acosta dank voor de info , dan weet ik wat ik nu moet doen , dank

als ik het dan goed begrijp heb ik ook de verkeerde SSL certificaat dan moet ik ook de !! wildcard
    heb een multishop

www.domein.nl, 1 de eerste is wel met ssl de andere niet
    www.domein.nl, 2
    www.domein.nl, 3

mvg gerrit

Gepost door Justin Kil [Versio helpdesk] 15-01-2016 10:11

Hallo Gerrit,

U kunt het certificaat binnen 14 dagen na aankoop opzeggen, dan volgt er een creditatie. Daarna kunt u het juiste certificaat bestellen.

10. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 16-01-2016 om 21:20

@ Gerrit Bouwhuis Voor meerdere domeinnamen kunt u kiezen voor "GeoTrust EV Multi Domein certificaat. 5 domeinen inbegrepen, meer mogelijk.".

Het verkeerde SSL certificaat refunden kan op deze manier binnen de 14 dagen na aankoop: http://www.versio.nl/107-hoe-kan-ik-binnen-14-dagen-na-aankoop-mijn-geld-terug-krijgen