1. Jauke De Haan Member

Nameservers instellen met alleen domein?

Topic geplaatst op: 06-06-2015 om 21:09

Dag,

Ik heb een domein geregistreerd, geen webhosting pakket. Nu wil ik het domein redirecten naar een website.
    Hiervoor ga ik naar DNS-beheer en stel ik de redirect link in.
    Als ik dan naar de website ga krijg ik dit bericht:

'' Uw domeinnaam is geparkeerd. Notitie voor de eigenaar van dit domein:
    Dit domein is niet gekoppeld aan uw webhosting pakket, reseller hosting pakket of virtuele/dedicated server. U heeft in uw klantenpaneel DNS beheer voor dit domein aangezet. Wijzig de DNS records naar de IP adressen van uw server of zet DNS beheer uit en wijzig de nameservers van de domeinnaam naar de nameservers van uw webhosting pakket, reseller hosting pakket of virtuele/dedicated server. ''

Als ik DNS-beheer dan weer uit zet gaan de redirect links verloren. Als ik dan naar nameservers instellen ga zijn de 2 hokjes leeg. Waar kan ik de benodigde nameservers krijgen om het bovenstaande bericht te voorkomen? Moet ik dan perse een webhosting pakket aanschaffen waar de nameservers in staan? Of kun je deze nameservers ergens vinden op de site?

2. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 07-06-2015 om 09:52

Hallo, om een redirection te maken kunt u deze stappen volgen: http://www.versio.nl/72-hoe-maak-ik-een-redirect-aan

Nadien het DNS beheer aan laten staan. Het DNS beheer uitzetten reset uw DNS weer naar onze standaard DNS waarden.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Jauke De Haan Member
    Reactie geplaatst op: 07-06-2015 om 13:25

Aha, nu werkt het. Blijkt het toch een stuk simpeler te zijn dan dat ik dacht, bedankt voor het antwoord.
    In de toekomst koop ik nog wel een webhosting pakket bij jullie. :-)

Vond u dit antwoord nuttig?