1. Alexander Hartog Member

WeFact & DNS Beheer

Topic geplaatst op: 28-05-2015 om 15:50

Binnenkort zal WeFact de mogelijkheid gaan bieden om DNS (record) beheer uit te voeren vanuit hun applicatie.

Is versio of een versio klant van plan om ondersteuning te maken/scripten om de domeinen vanuit WeFact te kunnen beheren? En zal het dan mogelijk worden om een gebruiker alleen zijn/haar eigen domein te beheren? ofwel; self service?

ik blijf graag op de hoogte van ontwikkelingen op basis van deze vragen,.

mvg
    Xander

2. Alexander Hartog Member
    Reactie geplaatst op: 06-10-2015 om 14:14

*bump* - iemand?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Sander V.d Burg Member
    Reactie geplaatst op: 09-09-2016 om 13:47

Graag t zelfde :) Inmiddels kan Wefact dit, echter komen de gegevens van Versio wel in Wefact maar niet de wijzigingen van Wefact naar Versio...... :(

4. Alex Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 13-09-2016 om 09:48

Deze functie is al reeds aanwezig in onze wefact plugin. Je dient het wel in de instellingen van wefact in te schakelen.

5. Alexander Hartog Member
    Reactie geplaatst op: 13-09-2016 om 15:42

Hi Alex,

Even een dubbelcheck; WeFact Hosting is bezig met een nieuwe klantenpaneel waarbij elke individuele klant de mogelijkheid heeft om de DNS van zijn/haar domein te beheren. (Klanten paneel is in Beta fase). (zie bijvoorbeeld: https://www.wefact.nl/blog/wefact-hosting-developer-eigen-integratie-met-dns-platform/) Daarbij wordt in het bericht ook aangegeven dat er integratie is met Openprovider, Oxxa, Realtime Register en PowerDNS.

De WeFact Versio API is van 12-11-2015.
    Het lijkt mij dat deze API (nog) geen rekening houdt met de vernieuwingen die WeFact aan het doorvoeren is en vraag ik mij af of Versio hier rekening mee gaat houden.

Het zou zonde zijn dat ik alle componenten die ik bij Versio afneem te moeten overbrengen naar een partner die wel volledig "up-to-date" is met WeFact.
    De reductie in tijd aan domeinbeheer voor klanten en toegevoegde waarde als service naar mijn klanten is mij vele malen meer waard dan de paar euro's dan wel centen die ik bespaar (per product) bij Versio.

Wellicht kan het al wel maar is de weg naar de juiste informatie of uitleg over het correct laten functioneren voor sommige (niet core-ontwikkelaars) onduidelijk.

Op voorhand mijn dank voor de aandacht voor dit onderwerp,

Mvg,
    Alexander Hartog

6. Alexander Hartog Member
    Reactie geplaatst op: 13-09-2016 om 15:45

Aanvullend; met DNS beheer bedoel ik DNS record/zone beheer. Niet enkel de registratie, verhuizing, beëindiging.

7. Alex Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 13-09-2016 om 15:47

Je zal dan de oude wefact versie gebruiken. DNS beheer in wefact is al reeds aanwezig in de module