1. Wim Den Oudsten Member

Joomla en 2e domeinnaam

Topic geplaatst op: 21-05-2015 om 22:06

Heb momenteel een webhostingspakket van Versio. Had tot voor kort een domeinnaam www.canonvanhengelo.nl hier op geinstalleerd gekoppeld aan het Joomla pakket. Werkt perfect. nu heb ik via de helpdesk een tweede domeinnaam gekoppeld aan deze host. www.boerendaghap.nl ook deze wil ik koppelen aan Joomla 3.x om een nieuwe site te bouwen. MAAR ik dummie krijg het niet voor elkaar. Als ik in de adresbalk intype www.boerendaghap.nl kom ik op een blok met info dat ik een site kan uploaden ter vervanging van het getoonde blok. maar joomla krijg ik niet aan dit domain gekoppeld. Graag enig uitleg wat ik verkeerd doe.

2. Tom Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 21-05-2015 om 22:29

U dient alleen nog de index.html te verwijderen uit /domains/*uw-domein*/public_html . U kunt dit op de volgende manier doen: u gaat naar DirectAdmin vervolgens naar --> File Manager --> Domains --> *UW-DOMEIN* --> Public_html , verwijderd u hier ALLEEN de index.html . Als u dit gedaan heeft zal uw website gaan werken.

Om Joomla te kunnen installeren kunt u eventueel gebruik maken van de installatron artikel http://www.versio.nl/113-hoe-installeer-ik-een-applicatie-via-installatron-zoals-wordpress-joomla-magento

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Wim Den Oudsten Member
    Reactie geplaatst op: 21-05-2015 om 22:56

Beste Tom, Ik denk dat mijn uitleg te kort schiet. maar er draait op een webhosting pakket 1 site met domeinnaam . Alles top!! Ik plaats er een tweede domeinnaam bij. tot zover alles ok. op deze tweede domeinnaam wil ik net als op de eerste een joomla site bouwen, dus denk ik voor de 2e dom. naam opnieuw installeren. En hier gaat het fout, want installatron wil dit dus niet doen. en ik kan niet achterhalen wat er fout gaat. Hij laat de eerst site zien met naam en toenaam, maar de tweede niet .

Vond u dit antwoord nuttig?