1. Dennis Member

Domein in Gmail toevoegen

Topic geplaatst op: 14-05-2015 om 15:08

Hoi,

Ik probeer mijn domein toe te voegen aan gmail.
    Onderstaande gegevens heb ik gebruikt:
    POP server: mail.uwdomein.nl
    SMTP server: mail.uwdomein.nl
    IMAP poort: 143
    POP poort: 110
    SMTP poort: 587
    Gebruikersnaam: email@uwdomein.nl
    Wachtwoord: zoals u hebt aangegeven
    SSL: Uit!
    Authenticatie voor SMTP is vereist!

Gmail geeft foutmelding:
    De server heeft een fout teruggestuurd: "Connection timed out: There may be a problem with the settings you added. Please contact your other email provider to verify the correct server name and port."

2. Gerald Van Wattum Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 15-05-2015 om 09:38

Kunt u wellicht eens wat screenshots plaatsen van uw instellingen binnen Gmail? Wellicht kunnen wij daarin zien wat er niet geheel correct is.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Dennis Member
    Reactie geplaatst op: 15-05-2015 om 16:21

Het enigste dat ik daar kan invullen is:

emailadres: naam@mijndomein.nl
    username: naam@mijndomein.nl
    password: mijn wachtwoord
    server: mail.mijndomein.nl
    port: 110

Heb ook met SSL op port 995 geprobeerd, maar dat werkt niet. (iphone zou wel over SSL ophalen)

4. swake Member
    Reactie geplaatst op: 15-05-2015 om 18:14

Dat zal wel niet lukken, je e-mail voor je domein toevoegen in Gmail. Je kan wel forwarden naar je Gmail account.
    Je moet je e-mails lezen en verzenden met een e-mail programma, Windows Live Mail, Thunderbird of ........
    Inkomende mail : mail.jedomein.nl
    uitgaande mail : smtp. (na smtp dien je de smtp instellinngen in te voeren die je gekregen hebt van je internet provider) . voorbeeld zoals mijn internet provider : smtp.telenet.be !!!
    Gebruikersnaam : het email adres dat je aangemaakt hebt : mijnemail@jedomein.nl : niet de gebruikersnaam die je van je internetprovider hebt gekregen !!!

5. Tom Zwiep Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 15-05-2015 om 18:27

Voor het ophalen van e-mail bij Gmail kun je de volgende handleiding gebruiken https://support.google.com/mail/answer/21289?hl=nl .

Voor uw e-mail gegevens kun je kijken op http://www.versio.nl/31-wat-zijn-de-pop-imap-en-smtp-gegevens-van-mijn-email-account .

Zou je misschien wat screenshots van je instellingen van Gmail kunnen plaatsen?

6. Dennis Member
    Reactie geplaatst op: 15-05-2015 om 18:30

@Swake:

Je kan je Gmail account mail laten ophalen uit een andere pop mailbox zie hieronder:
    Instellingen, Accounts/import, Mail van andere account, Je POP account toevoegen.

Gebruik 'Mail ophalen' om al je e-mail op één plaats te bewaren
    Als je meerdere e-mailaccounts hebt, kun je ze allemaal bekijken met Gmail. De functie 'Mail ophalen' van Gmail importeert eerst al je oude berichten naar Gmail en haalt vervolgens steeds nieuwe berichten op die naar je andere account zijn gestuurd. Je kunt maximaal 5 accounts toevoegen. Dit kunnen zowel Gmail-accounts zijn als accounts van andere e-mailproviders.

Is dus Pull ipv push/forward.

Ik heb ook al gemerkt dat als je een forwarder instelt, dat je mail ook bij versie blijft staan. Nog een reden om Gmail je POP account te laten leeghalen.