1. Luut Rozenga Member

Hoe installeer ik wordpress via versio

Topic geplaatst op: 14-05-2015 om 10:42

Hallo,

Ik heb mijn sites veelal gehost bij hostgator. Alleen dit is belachelijk duur. Via het Cpanel van hostgator kan ik wordpress op mijn sites installeren. Nu wil ik graag beginnen met sites over te zetten naar versio, zo wel de domeinen als ook de hosting.

Mijn vraag is: Hoe installeer ik dus wordpress op mijn sites via versio en waar vind ik de nameservers?
    Alvast bedankt.

2. James Hardenberg Member
    Reactie geplaatst op: 14-05-2015 om 20:38

Nameservers vinden: klik op 'uw webhosting pakketten' > overzicht > vergrootglas > informatie bekijken
    Wordpress installeren geschiedt via directadmin (voor toegang tot directadmin, zie de gegevens van het webhostingpakket, daar staat het ipadres van het controlepaneel bij, ga naar dat ipadres en log in). Op de hoofdpagina van directadmin kies je voor installatron. Met behulp van dat programma kan je allerlei gratis scripts installeren, zoals wordpress.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. James Hardenberg Member
    Reactie geplaatst op: 14-05-2015 om 20:39

Je moet wel eerst een domeinnaam toevoegen, voordat je op die 'hoofdpagina' kan komen (en dus ook: voordat je wordpress kan installeren via installatron)

4. swake Member
    Reactie geplaatst op: 15-05-2015 om 18:28

De juiste werkwijze .
    1. Via Cpanel maak je een backup van je wordpress sites
    2. Exporteer je via PHPMyAdmin de database(s)
    3. Meld je jou aan in DirectAdmin (versio)
    4. Maak je MySQL database(s) en gebruiker(s) aan
    5. Voer je een restore uit van je Backup(s)
    6. Pas je de voorvoegsels aan van de database(s)
    7. Importeer via PHPMyAfdmin de database(s)
    Sucses gewenst.

5. swake Member
    Reactie geplaatst op: 15-05-2015 om 18:31

Bijkomende info
    Als je via Installatron opnieuw Wordpress gaat installeren, kun je volledig helemaal opnieuw beginnen.
    Gewoon een restore uitvoeren (Backup terugzetten , wel niet vergeten de voorvoegsels in de tabellen aan te passen) .!!!