1. Luuk Goenee Member

Website vernieuwen (Domein probleem)

Topic geplaatst op: 06-02-2012 om 09:39

Hallo,

Ik zit al enige tijd met dezelfde vraag in mijn hoofd het internet af te struinen maar krijg geen duidelijk antwoord gevonden.

Op dit moment staat er een website met domeinnaam geregistreerd bij XS4ALL. Deze website staat online en zal online moeten blijven staan!

Afgelopen week heb ik een reseller account aangeschaft.
    Nu realiseer ik meestal websites met Installatron (Joomla). En dat zou ik nu ook graag willen doen. Maar het 'probleem' hiervan is dat ik niet via installatron een installatie kan uitvoeren omdat de domeinnaam nog niet is overgezet. (Als ik dit doe staat de website offline, wat dus niet de bedoeling is)

Als oplossing zou ik eventueel een andere domeinnaam kunnen registreren. Hier kan ik dan de website op realiseren. Hierna zou ik dan de domeinnaam van XS4All door kunnen linken naar de nieuwe website, maar dit is natuurlijk niet de goede manier van werken.

Zou iemand mij duidelijk kunnen uitleggen hoe dit in elkaar steekt? Wat is het beste voor google? Een domein doorlinken lijkt me niet de oplossing.

Als ik duidelijkere uitleg moet geven dan hoor ik het graag.

met vriendelijke groet,

Luuk Driessen

2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 06-02-2012 om 16:40

Je wil je bestaande website overzetten naar je reseller? Heb je DirectAdmin bij XS4ALL? Dan kan je een volledige backup maken van je account en nadien importeren op je reseller. Je maakt eerst een user aan met dat domein en importeert nadien de volledige backup behalve de DNS settings. Eens dit gedaan wijzig je de nameservers van je domein zodat ze verwijzen naar je nieuwe hosting. Dan staat je website tijdelijk op twee plaatsen terwijl de DNS aanpassingen plaatsvinden op het internet.

Andere oplossing zou kunnen zijn om een subdomein van je domein te maken via DNS records, toevoegen (aan een user) op je reseller en laten verwijzen naar je reseller, daarop install uitvoeren en nadien wanneer de site klaar is via "domain serup" -> "change a domain name" het domein aanpassen. Let wel dat je dan nog aanpassingen zal moeten uitvoeren in bijvoorbeeld je config bestand zoals de base url, bepaalde paden naar mappen, ...

Vond u dit antwoord nuttig?