1. Rick Wolthuis Member

Versio API updaten?

Topic geplaatst op: 20-04-2015 om 19:16

Op het moment ben ik bezig om de Versio API te integreren in mijn website. Helaas zijn er een aantal dingen die ik mis, waardoor het inbouwen word verhinderd (maar niet onmogelijk is).

Aangezien ik op het moment alleen bezig ben met het DNS beheer, en ook op het moment alleen van het DNS gedeelte van de API gebruik maak, ben ik tot nu toe ook alleen nog maar tegen die punten aangelopen.

De volgende twee punten mis ik, of zouden (naar mijn mening!) verbeterd kunnen worden;

1) Ik mis de 'DomainsDNSEditRecord' en 'DomainsDNSEditRedirection' opties. Ik kan nu niet d.m.v. één request een record aanpassen i.p.v. de bestaande te verwijderen, en een nieuw record aan te maken.

2) Indien ik bijvoorbeeld 5 records van het zelfde domein wil verwijderen, moet ik de 'DomainsDNSDeleteRecord' 5 keer apart aan roepen. Dit vind ik een beetje omslachtig, en onnodig gebruik van resources van zowel mijn als de servers van Versio. Is het niet mogelijk om bijvoorbeeld de API op twee manieren te gebruiken? De eerste manier zou dan zijn uiteraard zijn zoals hij nu in de api-doc staat. Maar de tweede manier zou ik dan op de volgende manier (of iets in die richting) terug zien;

$command = Array(
    "command" => "DomainsDNSDeleteRecord",
    "domain" => "domain",
    "tld" => "ext",
    "id" => Array("1", "2", "3", "4", "5")
    );

Dit zelfde zou bijvoorbeeld bij DomainsDNSAddRecord kunnen worden geimplementeerd:

$command = Array(
    "command" => "DomainsDNSAddRecord",
    "domain" => "domain",
    "tld" => "ext",
    "records" => Array (
    Array (
    "name => "ftp.domein.nl",
    "type" => "A",
    ....
    ),
    Array (
    "name => "mail.domein.nl",
    "type" => "MX",
    ....
    )
    )
    );

Het kan uiteraard zijn dat deze opties al geïmplementeerd zijn, en dat ik ze compleet over het hoofd zie. Indien dat het geval is, zou iemand mij hierbij tekst en uitleg kunnen geven?

Alvast bedankt!

2. Leon Gotje Member
    Reactie geplaatst op: 26-03-2017 om 19:06

Waarom heeft Versio hier geen reactie op geplaatst? Ik loop tegen dit zelfde probleem aan en vind het ook een behoorlijk voor de hand liggende mogelijkheid.

Hoe kan ik nu bijv. een nieuw template voorzien van eigen velden?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 28-03-2017 om 00:08

We zijn momenteel bezig met een nieuwe versie van onze API. De verwachting is dat deze in april in gebruik wordt genomen.

4. Van Ginkel Member
    Reactie geplaatst op: 04-04-2017 om 15:50

Beste Reshad Bashir,

Hebben jullie van de nieuwe API ook al documentatie beschikbaar? Zodat wij onze scripts/systemen op kunnen aanpassen? En eventueel al kunnen testen?

5. Gerald Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 04-04-2017 om 22:21

@VanGinkel

De oude API zal gewoon blijven functioneren.

Op het moment dat de nieuwe API wordt uitgebracht komt de documentatie daarvoor beschikbaar. U kunt deze op dit moment nog niet bekijken of testen gezien dit nog in volle ontwikkeling is.

6. Van Ginkel Member
    Reactie geplaatst op: 02-05-2017 om 10:42

Beste Versie,

Is er al iets bekend over de nieuwe API?

7. Van Ginkel Member
    Reactie geplaatst op: 02-05-2017 om 10:42

*Versio

8. Rick Wolthuis Member
    Reactie geplaatst op: 02-05-2017 om 10:56

Ik ben eigenlijks ook wel benieuwd na de status van de nieuwe API.

9. Rick Wolthuis Member
    Reactie geplaatst op: 23-05-2017 om 16:51

Inmiddels ruim anderhalf maand veder zonder terug koppeling. Is er al meer bekend over de nieuwe API? Wanneer kan ik 'm verwachten? Zouden jullie ons misschien d.m.v. een blog hierover up-to-date kunnen houden?