1. Cédric De Wulf Member

DNS naar Versio verhuizen

Topic geplaatst op: 14-04-2015 om 10:01

Ik ben al een paar jaren klant, zowel professioneel (100+ domeinen) als privé (4 domeinen) en ik ben zeer tevreden van de diensten.

Maar volgende werkwijze is zeer inefficiënt en totale overbodig.

"Als u DNS beheer aanzet voor dit domeinnaam dan kunt u de DNS records van dit domeinnaam beheren. Wanneer DNS beheer aangezet wordt, wordt de domeinnaam verwezen naar de nameservers van de DNS server. Dit betekent dus dat de nameservers die u ingesteld had verwijderd worden."

Het is, technisch gezien, perfect mogelijk om eerst DNS records op te slaan en pas achteraf de nameservers van Versio in te stellen. Zo moeten we niet snel een heleboel records kopiëren terwijl de Versio nameservers minutenland verkeerd records de wereld uitsturen.

Alvast bedankt.

2. Peter Loobuyck Member
    Reactie geplaatst op: 14-04-2015 om 11:55

Absoluut! Vind ik ook. Als je de dns voor de verhuis al kan instellen zou dat een veel betere werkwijze zijn om domeinen en dus websites, mailservers etc te beheren.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 14-04-2015 om 22:20

Is het geen idee om gebruik te maken van DNS templates? Pas wanneer je een domein toevoegt, wordt DNS beheer voor de desbetreffende domeinnamen aangezet.

Vond u dit antwoord nuttig?