1. BvH Member

Nameserver aanpassen

Topic geplaatst op: 05-02-2012 om 19:14

Hallo allen,
    Gisteren heb ik een reseller hosting en domein geregistreerd bij versio. Nu is mijn vraag, is het noodzakelijk om de nameserver van mijn domein.nl te veranderen naar de nameserver adressen die in de mail staan, welke ik ontvangen heb na registratie. Er stonden namelijk andere n.s. adressen ingevuld. Wie kan me informeren?
    b.v.h.d.

2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 05-02-2012 om 19:32

Je dient idd de nameservers in te geven zoals in het mailtje. De andere nameservers die je bedoelt zijn wss de standaard nameservers van Versio.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. BvH Member
    Reactie geplaatst op: 05-02-2012 om 19:40

Hartstikke bedankt! En nu 24 uur wachten en kijken of het werkt. Het is wel even wennen bij versio. Ik heb bij 2 andere webhosters een account en heb daar nooit iets hoeven aan te passen. Maar het is wel weer leerzaam natuurlijk.

4. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 05-02-2012 om 19:47

Kijk ook even na of je domein reeds gekoppeld is aan je reseller pakket. Dit kan je doen via DirectAdmin, dan rechts klikken op "user level". Daar ga je naar "domain setup" en voeg je het domein toe indien dit nog niet het geval zou zijn.

5. BvH Member
    Reactie geplaatst op: 05-02-2012 om 19:56

Die staat er inderdaad in. Maar er staat er "nog een" in, eentje waar mijn username in is verwerkt. Id deze noodzakelijk of mag die weg?

6. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 05-02-2012 om 20:11

Diegene met je username in mag in principe idd weg wanneer je je eigen domein gebruikt in de plaats.

7. BvH Member
    Reactie geplaatst op: 05-02-2012 om 20:28

Groove, nogmaals bedankt voor je hulp!